Gibalia, ook wel Gibbie is een 4 jarige merrie die sinds ruim 2 jaar van mij is. Ze is nu goed 1.5 jaar onder het zadel en ik probeer zo veelzijdig mogelijk met haar van alles te doen.
We rijden 3 á 4 keer per week zo'n 3 kwartier. We gaan geregeld naar buiten en zijn dan wel wat langer onderweg, af en toe nemen we een sprongetje mee en ik longeer haar ook geregeld.
Op 17 januari heb ik een onderlinge wedstrijd met haar mee gereden. Ik was toch wel erg benieuwd hoe het zou gaan en wat de jury ervan vond dus heb ik ons ingeschreven.

Ze deed het echt onwijs braaf, maar toen ze de ring in moest en ineens alleen was (geen andere paarden) werd het toch even spannend, waarna ze zich keurig herpakte. Wat kleine foutjes door de spanning en net geen punten gereden. Ik geloof dat we 176 en 177 punten hadden.
Trots op hoe ze het gedaan had heb ik een startpas aangevraagd om in 2015 van alles te gaan verkennen.
31 Januari kwam Ingeborg Klooster op stal langs om een clinic te geven. Hier hebben wij ook aan mee gedaan en dat was erg leerzaam.

In februari heb ik de knoop doorgehakt van stal te verhuizen. Waar ik stond was het echt heel gezellig met o.a. vriendinnen, staleigenaren die leuke dingen organiseerden voor de stalleden, werd goed voor de paarden gezorgd etc.
Maar omdat ze heel erg gevoelig is op kuil/voordroog en ik mijn eigen hooi moest halen werd het me te duur. Een toenmalige stalgenoot attendeerde mij op de andere stalling en dat zij erheen zou gaan en toen ik ben gaan kijken de beslissing gemaakt om samen met haar te verhuizen.
We kregen heerlijke grote stallen, stonden aan het bos en ze stond ook nog eens het hele jaar rond in het weiland. 1 Maart zijn we verhuisd.
We genoten van de ruimte..

.. en het bos
https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xft1/t31.0-8/10943783_854798197913946_2781900109313113188_o.jpg
Af en toe filmt onze instructrice een stukje van de les, dit was in maart:
In april hebben we meegedaan aan een fotomeeting die van Bokt uit georganiseerd werd en dat was een zeer geslaagde dag.

In de tussentijd hebben we een paar wedstrijden gereden. We zijn naar het Concours Hippique in Bennekom geweest, naar Gert van den Hoorn in Kootwijk geweest, een selectiewedstrijd waar het geluid van de muziek van de prijsuitreiking in de springring naast onze ring ontplofte (

Ik twijfel nog net wat teveel aan mezelf zodra we de ring in gaan wat zij heel erg overneemt. Maar desondanks vind ik dat ze het toch allemaal maar braaf deed en heb ik 2015 puur als jaar gezien om aan van alles te wennen. Ik geloof dat dat inmiddels aardig gelukt is, dus in 2016 gaan we voor meer.

We trainden lekker verder, dit was in september
Still uit filmpje
In de tussentijd had ik van de fokker ook wat veulen foto's van Gibbie gehad, ohh wat een dotje was het!

We zijn de hei nog een keer op gegaan en hebben het gas even open gezet.

Helaas was er op de nieuwe stal zoveel veranderd dat het voor mij niet meer te doen was. Hier een quote wat ik in een ander topic had gezet:
Citaat:Mijn huidige stal ben ik heen gegaan omdat we dan lekker aan het bos stonden, er standaard hooi gevoerd werd ipv voordroog, stal naast ons waar we konden springen en wedstrijden rijden in de winter, grotere paddocks in de wintermaanden en langer buiten. Werd allemaal geregeld door 1 vrouw die de stallen, bak en weilanden huurde van de eigenaar van het huis. Maar die zijn met mot uit elkaar gegaan en toen hebben wij (ik en 3 andere stalgenoten) het overgenomen en zijn we alles zelf gaan doen.
Leek ideaal, we hadden goede afspraken wie wat zou doen. Maar uiteindelijk blijkt het gewoon niet te werken.. Elke keer weer discussies en gezeur... Ik betaalde al best geld voor een stal waar ik alles zelf moest doen, hier kwam brokken nog boven op. Maar dat was tot daar aan toe want je mocht onbeperkt hooi voeren aan je paard en nu was er besloten door de rest dat de paarden bij het binnen komen nog maar 2 plakken hooi mogen hebben tot ze de volgende ochtend ze weer naar buiten gaan. Meer mag wel maar dan moest je per plak hooi €1.- gaan betalen. Dat zou betekenen dat ik nog eens €60.- extra moest gaan betalen per maand om Gibbie hetzelfde te bieden als nu en nu was de maat vol. Ik ben van de week ergens gaan kijken en daar ga ik naartoe. Zondag al.
1 November zijn we dus wederom verhuisd. Ik sta nu weer fijn dichtbij en Gibbie is er zo onwijs relaxed geworden, nog veel meer dan ze al was.
November trainden we lekker door:

Namen we af en toe een huppeltje mee in het dressuurzadel
En in december kwam eindelijk ons springzadel

Nu kunnen we het springen echt gaan oppakken!!
Heeft ze mogen spelen als kerstpaard:
https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/10259321_1019708818089549_6307519158751924358_n.jpg?oh=8e78594fe505a22f5304bb1d85edaab8&oe=5714B75D
Moest er ook gereden worden

En werd er gek gedaan

2015 Is voor ons een aardig hectisch jaar geweest met de verhuizingen, maar we hebben wel onwijs veel plezier met elkaar gehad en erg veel geleerd. Op naar 2016!