paspoort:
naam: Olaf Van Het Biezenhof
geboren: 12 mei 1996
geslacht: ruin
kleur: bruinschimmel
in bezit sinds 1 juni 2009
Ik maak niet zoveel foto's, maar toch zal ik proberen hier ook mooi jaaroverzicht samen te stellen.
De laatste 2 jaar heb ik enorm last van mijn knieën en is Olaf dus amper/niet gereden. Hij heeft enkele verzorgers gehad, maar dit was geen succes. Ook was Olaf niet echt meer berijdbaar (singeldwang en problemen bij het opstijgen) door het lange stilstaan en voordien een slecht passend zadel te hebben gehad. Ondertussen heb ik nog constante pijn, maar ik probeer dit te negeren momenteel.
Januari en februari heeft Olaf met zijn vriendje Truffel de haflinger nog van zijn lange vakantie mogen genieten.
Maart was het tijd om weer aan het werk te gaan. Een nieuwe barefoot werd aangeschaft en we gingen weer aan het werk aan de longe.

boomloos bleek toch niet geschikt voor de rug van olaf dus de zoektocht naar een zadel ging weer verder.
Ondertussen was het april geworden. Olaf is een dressuurpaard, maar wel 1 dat gek is van springen. In deze maand heeft hij dus enkele keren vrijgesprongen. Ik heb enkel foto's van de lagere sprongen. Hij springt met overschot 1.20 in vrijheid.

Ondertussen werd er in mei aan de longe vrolijk verder getraind om de achterhand te versterken. Meestal was hij braaf en luisterde hij goed.

Natuurlijk kon het niet altijd goed gaan...

Doorheen de zomer werd er aan de longe voort getraind, maar hier heb ik geen foto's van. Maar ook werd er op de weide veel met zijn vriendje gespeeld.

Helaas speelde ze niet altijd even rustig en moest eind juni de dierenarts komen.

Ook vonden we eindelijk een zadel! Dit werd echter pas begin juni geleverd. Dus onze trainingen gingen gewoon voort aan de longe.
Vandaag heb ik pas tijd gehad om met het zadel aan de slag te gaan. Een vriendin mee en hop aan de slag gingen we.
eerst longeren in ons zwembad:

toen voorzichtig de vriendin erop (na eerst leunen):

En uiteindelijk ben ik zelf ook opgestegen bij zonsondergang

Op deze manier sluiten ik en mijn sneeuwpop ons jaar af! Vrolijke feesten iedereen!