2015 met mijn eigen sneeuwpop!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

2015 met mijn eigen sneeuwpop!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 21:46

Tuurlijk is Olaf geen echte sneeuwpop, maar aangezien iedereen in de ban is van Frozen... Ik heb de enige echte Olaf. Al sinds 12 mei 1996 draagt hij deze naam namelijk.

paspoort:
naam: Olaf Van Het Biezenhof
geboren: 12 mei 1996
geslacht: ruin
kleur: bruinschimmel
in bezit sinds 1 juni 2009

Ik maak niet zoveel foto's, maar toch zal ik proberen hier ook mooi jaaroverzicht samen te stellen.

De laatste 2 jaar heb ik enorm last van mijn knieën en is Olaf dus amper/niet gereden. Hij heeft enkele verzorgers gehad, maar dit was geen succes. Ook was Olaf niet echt meer berijdbaar (singeldwang en problemen bij het opstijgen) door het lange stilstaan en voordien een slecht passend zadel te hebben gehad. Ondertussen heb ik nog constante pijn, maar ik probeer dit te negeren momenteel.

Januari en februari heeft Olaf met zijn vriendje Truffel de haflinger nog van zijn lange vakantie mogen genieten.

Maart was het tijd om weer aan het werk te gaan. Een nieuwe barefoot werd aangeschaft en we gingen weer aan het werk aan de longe.

Afbeelding

Afbeelding

boomloos bleek toch niet geschikt voor de rug van olaf dus de zoektocht naar een zadel ging weer verder.

Ondertussen was het april geworden. Olaf is een dressuurpaard, maar wel 1 dat gek is van springen. In deze maand heeft hij dus enkele keren vrijgesprongen. Ik heb enkel foto's van de lagere sprongen. Hij springt met overschot 1.20 in vrijheid.

Afbeelding

Afbeelding

Ondertussen werd er in mei aan de longe vrolijk verder getraind om de achterhand te versterken. Meestal was hij braaf en luisterde hij goed.

Afbeelding

Natuurlijk kon het niet altijd goed gaan...

Afbeelding

Doorheen de zomer werd er aan de longe voort getraind, maar hier heb ik geen foto's van. Maar ook werd er op de weide veel met zijn vriendje gespeeld.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Helaas speelde ze niet altijd even rustig en moest eind juni de dierenarts komen.

Afbeelding

Ook vonden we eindelijk een zadel! Dit werd echter pas begin juni geleverd. Dus onze trainingen gingen gewoon voort aan de longe.
Vandaag heb ik pas tijd gehad om met het zadel aan de slag te gaan. Een vriendin mee en hop aan de slag gingen we.
eerst longeren in ons zwembad:

Afbeelding

toen voorzichtig de vriendin erop (na eerst leunen):

Afbeelding

En uiteindelijk ben ik zelf ook opgestegen bij zonsondergang

Afbeelding

Op deze manier sluiten ik en mijn sneeuwpop ons jaar af! Vrolijke feesten iedereen!

Zoe_97

Re: 2015 met mijn eigen sneeuwpop!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 14:37

nadat ik dit topic op facebook voorbij zag komen zie ik dat ik een foutje getypt heb, maar kan het niet meer aanpassen :( Had mijn zadel pas eind november ipv eind juni.

Dankje bokt om mijn topic op facebook te plaatsen *\o/* *\o/*

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 19:43

jullie zijn zo vooruit gegaan! fijn dat het nu eindelijk de goeie kant op gaat! :D

en olaf heeft zo'n leuk hoofdje <3

LisavanLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 19:50

wauw zoë je bent echt mega vooruit gegaan sinds de laatste keer dat ik je sprak! wat super, lieve olaf <3

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 19:55

dankje voor de lieve reacties dames!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 12:59

Olaf gaat goed nu zeg!!