ITP: Een jaar genieten met Schwarzwalder Runa

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Runa

ITP: Een jaar genieten met Schwarzwalder Runa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 23:58

Hoi!

Omdat er dit jaar enorm veel supermooie foto's zijn gemaakt van Runa en mij, leek het me erg leuk om mijn jaar met mijn topper Runa visueel samen te vatten! Heel moeilijk om uit alle leuke foto's de beste uit te kiezen, maar het is volgens mij aardig gelukt! :)

Het was een jaar van veel veranderingen, maar voornamelijk goede! Onze samenwerking en onderlinge afstemming is een hoop verbeterd. Ik moet wel bekennen dat dit komt doordat ik zelf eerlijker en rustiger ben nu, Runa was altijd al een liefe schat. Verder was dit het eerste volle kalenderjaar samen. Wat gaat de tijd toch snel :)

Het jaar begon goed met een supermooie fotoshoot in de sneeuw!
Afbeelding

Een shoot met veel mooie foto's waarvan 1 nu uitvergroot in de woonkamer hangt, en dat terwijl mijn ouders geen paardenmensen zijn :)

Helaas stond ponylief hier nog wel op een pensionstal waar ze 's winters maar weinig naar buiten kon. Het was mijn plan te wachten tot na de zomer en dan te verhuizen naar een plekje waar ze wel meer buiten kon, maar ik kon het toch niet over mijn hart verkrijgen haar nog zo lang maar wat te laten staan. Dus: verhuizing!

Bij een verhuizing hoort natuurlijk ook een nieuw uitzicht... En dat gaat twee kanten op. Tja.
Afbeelding

Gelukkig zijn het niet allemaal gekke dingen die bij de verhuizing komen kijken; ook hele mooie, zoals dit prachtige weggetje.
Afbeelding

Nooit spijt gehad van deze verhuizing, ondanks dat we nu geen binnenbak meer hebben. De omgeving is mooi en Runa en ik hebben samen heerlijk alle paden in de buurt verkend. Wat een genot!

Bovendien is de stal ook erg gezellig. Niet lang nadat ik er kwam, werd er een leuke schriktraining-dag gehouden, compleet met thee en gebak. Nu is Runa een koele kikker, maar het was toch leuk om mee te doen. :)
Afbeelding
Foto door B Maarsingh fotografie - https://www.facebook.com/bmaarsingh/?fref=ts

In de zomer nog een mooie fotoshoot gehad met Naomi Feenstra! (https://www.facebook.com/naomifeenstraf ... e/?fref=ts)
Afbeelding

En een mooie close-up van mijn favoriete neusje door Devica fotografie/EngeltjeS op bokt
Afbeelding

Maar je kunt natuurlijk niet altijd charmant zijn... :')
Afbeelding

Enn.... Dit jaar zijn we voor het eerst gaan zwemmen! Ik vond het best spannend, maar Runa was niet bepaald onder de indruk. Ja ja, ze is zelfs van de bodem gekomen! En toen maar snel weer eruit, want er groeide ook nog lekker gras aan de oever :+
Afbeelding

Over eten gesproken, Runa at ook graag een hapje mee bij de buren.
Afbeelding

Ook hebben we de overstap gemaakt van altijd met bit naar altijd bitloos en van boom naar boomloos. Als recreatief ruiter met een oerbraaf paardje, vond ik het niet meer nodig te rijden met een bit, vooral omdat ze het zo goed doet op een sidepull. (Hoofdstel links is trouwens te koop ;) )
En ook komt haar wintervacht er alweer op! De foto verkleurt iets, maar in de herfst is ze wel op haar mooist, al zeg ik het zelf :)
Afbeelding

Ook vind ik het wel eens leuk om zonder hoofdstel te rijden. Toen er in de buurt een soort workshop werd georganiseerd door FRA om bitloze hoofdstellen te proberen, heb ik mij hiervoor dan ook aangemeld. Het resultaat: samen met ponylief in een vreemde bak gewoon even met een neckring rondgereden. Zowel stap, draf als gallop. En wat was ze braaf! Zelfs de instructeur van FRA leek onder de indruk. Erg mooie ervaring!
Afbeelding

Helaas ging het niet allemaal over rozengeur en zonneschijn dit jaar. Wat een leuk weekendje Appelscha had moeten worden, werd 1 dag regen en een hoefzweer. Na een dierenartsbezoek werd aangeraden dagelijks te weken in de biotex. Dat gaat natuurlijk nooit lang goed...
Afbeelding

Gelukkig is het hoefzweertje uiteindelijk wel weggegaan, maar niet voordat het via de kroonrand naar buiten kwam... :') Daarna bovendien ook nog een luizenplaag gehad. Gelukkig was het toen wel weer klaar met de aandoeningen en dierenartsrekeningen voorlopig. (snel afkloppen...)

En dus gaan we heel snel door naar leukere onderwerpen, zoals.. Een nieuw hoofdstel! Deze sidepull had ik al een tijd op het oog en toen Sinterklaas het land in kwam, kon ik hem dan eindelijk om het hoofdje van ponylief gespen. En hij past! Blij, blij blij! Hiermee kunnen we goed verder met het verbeteren van de techniek voor bitloos rijden (en anders staat hij gewoon super mooi :D ).
Afbeelding

En als afsluiter van dit jaar een prachtige kerstshoot door https://www.facebook.com/bmaarsingh/?fref=ts ! Runa's ''engelenhaar'' leende zich perfect voor het invlechten van LED-lichtjes, en op haar derriere was ruimte zat voor een kleine kerstboom. {:)
Afbeelding

Ik hoop dat jullie genoten hebben van ons jaaroverzicht en ik wens jullie allemaal alvast een vrolijke kerst en een gelukkig nieuwjaar!
Laatst bijgewerkt door Runa op 17-12-15 00:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Kalender7

Re: ITP: Een jaar genieten met Schwarzwalder Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 00:09

Leuk overzicht en mooi paardje heb je!

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 12:21

Kalender7 schreef:
Leuk overzicht en mooi paardje heb je!

dankjewel! :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 12:24

Wat een gouden paardje heb jij qua karakter zeg! Heerlijke foto's!

En je hoofdstel had ik al op de Markt gezien. Zo jammer dat mijn haflinger met maatje cob daar in verzuipt -O-

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 12:27

Wat leuk om dit overzicht van je te zien! Runa ziet er goed uit! Echt op haar plekje daar! Ze lijkt ook rustiger dan bij Hiddema!

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 13:25

Amanda schreef:
Wat een gouden paardje heb jij qua karakter zeg! Heerlijke foto's!

En je hoofdstel had ik al op de Markt gezien. Zo jammer dat mijn haflinger met maatje cob daar in verzuipt -O-

Jaa, ik had me geen beter paardje kunnen wensen :)

Jammer inderdaad! Zelfs voor full valt 'ie inderdaad nog vrij groot.

Juangi schreef:
Wat leuk om dit overzicht van je te zien! Runa ziet er goed uit! Echt op haar plekje daar! Ze lijkt ook rustiger dan bij Hiddema!

Hee :)
Ja, ze doet het echt heel goed hier. Meer naar buiten kunnen heeft haar echt meer rust gegeven inderdaad :)

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 17:18

Aah Runa! Wat ontzettend leuk haha :)
Ook die zwemfoto van ons toen. Was ik bijna alweer vergeten! Wij met die caps op in dat water, haha :)

Runa is een heel leuk dier. Het komende jaar wordt vast ook helemaal geweldig voor jullie!

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 17:26

Die kerstfoto is zooo leuk :j {:)

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 21:54

Berber,
jaa, zwemmen was echt Super leuk! Misschien volgend jaar weer :) (of dit jaar nog als het zo door gaat met dit weer)

lideli schreef:
Die kerstfoto is zooo leuk :j {:)

Dankje! Die kerstboom op de kont vind ik ook zo leuk :D

veerle_1001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 11:29

Prachtig overzicht :) Wat lekker genieten met je mooie paard!

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 13:51

Leuk overzicht, Lisa :)
En die foto van King en Runa is inderdaad erg charmant :')

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 14:11

Leuk hoor! Die ene foto is gemaakt in Hardegarijp, of niet? :)

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 20:21

Bedankt voor de lieve reacties! :)

Tennan, welke foto bedoel je? Die foto in de bak is gemaakt in Hardegarijp, de rest in Tietsjerk en omstreken :)

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 20:59

Wauw wat mooi!
Geweldig!!!

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 05:27

Zo'n gaaf ras vind ik dat! :j Lekkere billen heeft ze ook! :P

Maar: wat zijn ze nou aan het doen op die foto in de wei? :+ :')

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 07:53

Knappe maar vooral LIEVE Runa <3
En zeer fotogeniek!

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 08:24

Hee Lisa, wat leuk, uitgelicht! Met mijn foto nog wel :D

puck12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 09:38

Mooi overzicht! Wat een mooi paardje met een lief en grappig karakter! _/-\o_

arth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 11:09

Echt leuk paard :)

Renss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 11:25

Hee, daar is Runa!
Wat leuk om jullie in uitgelicht te zien. Fijn dat het zo goed gaat op het nieuwe plekje.
Veel leuke dingen gedaan en bijpassende mooie foto's. Top!

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-15 19:29

Jaaa, uitgelicht! :D

Bedankt voor alle leuke reacties!!

@mairead
Ja, ik heb geen flauw idee. Misschien wilde King van het uitzicht daarboven genieten?

Renss schreef:
Hee, daar is Runa!
Wat leuk om jullie in uitgelicht te zien. Fijn dat het zo goed gaat op het nieuwe plekje.
Veel leuke dingen gedaan en bijpassende mooie foto's. Top!

Hee, Renske :)
Grappig jou hier tegen te komen. Hoe is het met jou? Ik zag in je profiel dat je Jelke verkocht hebt, jammer zeg!

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 22:24

<3