En waar moet ik beginnen? Speedy is al 4 jaar mijn ponysoulmate, inmiddels is de pittige tante al 25.
Ik ben me elke rit bewust geweest van haar leeftijd en altijd als ik reed genoot ik intens omdat ik altijd bang was dat dit de laatste keer zou kunnen zijn.
We begonnen het jaar goed, de sportambitie volledig los gelaten en het plan was om meer buitenritten te gaan maken. Speedy gewoon lekker in conditie houden zodat haar gehandicapte baasje er ook nog op kon rijden, maar de wedstrijdjes achterwegen laten.
En wat zag ze er goed uit

1.

Na een paar goede maanden raakte Speedy kreupel.. er zat al een schimmel in haar hoef die onder controle goed leek te gaan. Nu kreeg ze er een hoefzweer bij..
2.

Helaas, mijn lieve poppetje verloor veel spier en door wat te longeren en rondgooien hield ik haar een beetje in conditie, maar wanneer is het genoeg?
3.

De arme lieve prul.. Ik heb van april tot juli alleen maar gepoetst en gelongeerd om haar weer back on track te krijgen.. Maar dit deed te weinig. soms een stapritje in de bak, ze geniet zo van het rijden.
en uiteraard lekker samen kroelen en tutten

4.

De maand Juli brak aan, ik kreeg een appje van de eigenaresse dat ze iets met me wilde bespreken.
Een dag later zaten we samen aan tafel.. Of ik Jasmijn wilde gaan rijden, haar eigen prachtige fries zou ik mogen rijden

5.

Dus de eerste keer er op, wat een fantastisch paard.. Alleen ontzettend sterk en een ware sneltrein

6.

Filmpje na 3 weken:
7.
en een foto van dezelfde ritje
8.

De zomer zo lekker door getraind.. en ons eerste wedstrijdje ingepland om 31 oktober, B impuls tussen de friezen in Ammerzoden. Hier was fotograaf Ingrid Truijens aanwezig en heeft diverse mooie plaatjes geschoten van ons

drafje
9.

galop
10.

11.

Ze is nog erg gespannen op vreemd terrein. En ze zat erg vast in haar lichaam, fysio er bij gehaald en weken lang alleen maar getraind om haar recht te krijgen. Met succes!
Nog een les rijden een week voor wedstrijd:
12.
En dan er tegenaan op 13 December in Geldrop, impuls. tevens voor het eerst in mijn nieuwe paarse outfit

13.

Nog steeds veel spanning in de ring, gelukkig een hele lieve jury die uit het hokje kwam om Jasmijn gerust te stellen!

met veel spanning in de eerste proef 169 punten gereden bij deze jury en een 2e plaats behaald! de tweede proef reden we 190 en was Jasmijn een stuk relaxter

protocol
14.

trots paard met lintje!
15.

Het jaar had een bijzondere wending, maar wat ben ik trots op mijn zorgenpaardjes.
Speedy geniet van haar rust, rijden vindt ze leuk zolang er geen spieren gebruikt hoeven te worden.
Jasmijn en ik beginnen steeds beter op elkaar in te spelen en hopen in 2016 een startkaart aan te vragen!