2015 met Verna S. Prima jaar!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lauke

2015 met Verna S. Prima jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 14:23

Ook ik wil een overzicht maken van het afgelopen jaar.
Eigenlijk kan ik alleen maar tevreden zijn.

Januari
Vorig jaar maart begonnen in de B, voor mij totaal nieuw, voor Verna erg lang geleden. Spannend, maar dat ging ons best goed af. In januari was de stand B+9, er moest dus nog 1 puntje bij.
17 januari zijn wij gestart in Nijkerk. Nieuwe locatie en ze deed het top! De laatste puntjes zijn binnen met 195 en 191 wat ons bracht op een eindstand van B+12 *\o/*

Afbeelding

Februari
In februari niet gestart. De bak was slecht en eigenlijk maar weinig kunnen doen.

Maart
1 maart was dan ons L1 debuut *\o/* Spannend!
Maar al met al ging dat ook gewoon goed. Met 184 en 185 gingen we naar huis.
Afbeelding

Ondanks de slechte bak en bijna niet kunnen rijden nog een keer gestart deze maand.
Dit keer 175 en 180 :)

En als de bak toch slecht is, kan je net zo goed even foto's maken van dat knappe paard <3
Afbeelding

April
Niet gestart deze maand, maar wel een fotootje van het rijden tussendoor :)
Afbeelding

Mei
In mei hebben we weer eens een buitenritje gemaakt <3
Afbeelding

En in mei waren de selecties! 2 dagen achter elkaar starten, best nog wel pittig maar onder het motto we zien wel waar we stranden toch gestart.
Resultaat 1e selectie: 182 en 180
Afbeelding

Resultaat 2e selectie: 186 en 192 *\o/*
Afbeelding

Juni
Juni was een maand vol wedstrijden. Verna had voor een aantal weken ijzers en aangezien ze fijn te rijden is op gras heb ik daar goed gebruik van gemaakt en bijna alles wat op gras was in de buurt ingeschreven.
Zo zijn we de 13e naar Kootwijk geweest en reden daar 184 en 185.
Ook zijn we voor het eerst in Lunteren gestart wat 190 en 192 en een 3e en 2e plek opleverde *\o/*

En ja, een week later, precies op het randje mochten we starten op de utrechtse kampioenschappen! *\o/* *\o/*
met een gemiddelde score van 174 en 183,5 zijn we daar geëindigd in het L1 op een stand van L1+12
Afbeelding

Juli
Na de kampioenschappen zijn we lekker thuis verder gegaan. Ze was toch nog niet klaar voor het L2, dus eerst maar thuis iets meer bevestigen :Y)

Augustus
1 augustus ons L2 debuut gehad om even te kijken hoe we er voor stonden. Helemaal klaar waren we er niet voor, maar om even een beeld te krijgen toch gestart. En na een week niks doen ivm slechte bak deed ze toch super haar best! met als resultaat 165 en 174. Toch niet slecht voor een eerste keer :)

Ook zijn we in augustus met een vriendin en haar paard voor 3 dagen naar Kootwijkerbroek geweest *\o/* Een super ervaring en zeker voor herhaling vatbaar. We hebben genoten en de paarden gingen super met elkaar.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en 30 augustus weer gestart bij een wedstrijd om de hoek.
En daar ons eerste winstpuntje in het L2 kunnen rijden *\o/*
184 en 163, de tweede proef was ze helemaal op :(:)

September
We zijn lid geworden van de club. Superfijn, als de bak nu te nat is kunnen we lekker binnen rijden. Al ben ik afhankelijk van vervoer. Maar we maken er zeker vaak gebruik van :j
Afbeelding

November
In november zijn we weer gestart *\o/*
Veel spanning deze dag. En tikkende regen op het dak was voor Verna nieuw en leverde alleen nog maar meer spanning op.
De eerste proef was het zo erg dat ik maar afgegroet heb :Y) We gingen alle kanten op, lekker ongecontroleerd :Y)
De tweede proef wel uit gereden en ondanks spanning was die nog best oke. Resultaat: 172
Afbeelding

December
We hebben een nieuw zadel *\o/* Maar helaas weer weinig kunnen rijden. De combinatie waar we altijd mee naar de club gingen is helaas even uitgeschakeld, waardoor de club voor mij dus niet meer bereikbaar was. En met het slechte week heb ik na de laatste wedstrijd niet meer kunnen rijden. Tot een week voor de wedstrijd niks kunnen doen en toen was de bak gelukkig net nog goed genoeg om de week er voor nog af en toe te rijden.
De 12 zijn we weer gestart en helaas weer voor spanning. (op een of andere manier altijd op deze locatie)
Maar de eerste proef nu wel uit gereden en de tweede puur op ontspanning gereden en die ging eigenlijk voor mijn gevoel heel fijn! Toch fijn afgesloten dus. Voor de eerste proef 175 punten gekregen en voor de laatste 178 punten. Helaas had de jury bij de laatste proef 2 onderdelen een punt naar beneden gecorrigeerd, anders hadden we gewoon 180! Maar ach, fijn gereden is veel belangrijker dan dat puntje!

Afbeelding

Afbeelding

En dat was even onze laatste wedstrijd voorlopig. De startpas is opgezegd en ik wacht even af wat 2016 ons gaat brengen. Verna is drachtig en zal dus wel weer tonnetje rond worden. Klaar voor het M zijn we nog lang niet, dus we gaan lekker thuis op het gemakje verder en dan kijk ik of ik na het veulen de startpas weer aan wil vragen :):)
Scheelt mij ook meteen weer een hoop geld :o

Al met al hebben wij een goed jaar gehad! Hopelijk brengt 2016 net zo veel goeds!

ElSea

Re: 2015 met Verna S. Prima jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 14:26

Super leuk topic lauk! Jullie komen dr wel, maar nu eerst veulen pret :D

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 14:27

Leuk overzicht Lauke! Jullie zijn lekker op weg samen!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 14:31

Mooi overzicht Lauk! Super dat jullie zoveel vooruit zijn gegaan in 1 jaar. Dus in 2017 weer knallen richting de m!

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 15:14

Aaah, ik had je net geappt om te vragen hoe het nu gaat met rijden :-) Fijn dat het zadel zo goed bevalt! Heeft ie een goed nieuw baasje :-D. Succes met Verna, jullie zijn een prachtige combi!

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 19:55

Hele leuke combi! De foto's van kootwijkerbroek zijn echt heel leuk.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 22:19

Wat zijn jullie toch een chique paar zo samen. Eventjes rust en na de beeb weer knallen <3

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 22:47

Mooi overzicht lauke! 2016 weer een paar dagen veluwe boeken hoor! Reed net toevallig ook nog langs de locatie!

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 08:42

Ontzettend leuke foto's! Vooral die in Kootwijkerbroek, erg gaaf. Nu op naar een veulentje.

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 10:03

Wat een leuk topic! Wat heb je toch een prachtig paard. Op naar het mooie weer ;)
Veel plezier samen /3

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 11:23

Mooie combinatie zijn jullie!
Ziet eruit als een heel goed jaar :)

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 11:30

Prachtige dame heb je! Goed gedaan!

arth