2015 is met een lach en een traan voorbij gegaan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kim_97

2015 is met een lach en een traan voorbij gegaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 19:43

Ook 2015 hebben we weer overleefd, waar we heel veel plezier, mooie momenten, weer veel haflingerhumor hebben mee gemaakt maar ook de nodige tranen hebben gelaten! :)

1 Januari 2015 begon voor ons al met een enorme schrik! Vrouwke dacht namelijk dat het wel leuk zou zijn om over de bakrand van 1.10 heen te springen. Godzijdank geen schade, alleen kapot tuig.

De eerste maanden van het nieuwe jaar waren onze goede voornemens verre van op het goede spoor. Zoals Vrouwke wel vaker doet, zat zij ook op dat moment in haar haflinger-bok-sessie-periode. Echter was zij op buitenrit ontzettend relaxt en braaf, en daarom genoten wij deze periode van het mooie bos!

In februari hebben wij carnavals gevierd op onze eigen manier. :Y) Zo zijn wij samen met bokker scheffersxx en bokker Teunie99 te paard te stad ingegaan in onze carnavalsoutfit. Slingers, ballonen, gillende kinderen, ontzettend harde muziek en de carnavals optocht, de paarden waren er allemaal niet van onder de indruk en daarom trokken wij ook veel bekijks.

Afbeelding

22 maart stond er een ‘Enjoy the ride rit’ op de planning, samen met bokker scheffersxx. Die dag hebben wij genoten van de prachtige omgeving van natuurgebied de Maashorst. <3

Afbeelding

Ondertussen waren wij in de lessen ontzettend hard aan het werk om dressuurmatig weer netjes te ring door te komen, zonder alle haflinger gekkigheid.

April
In deze maand hebben wij een aantal leuke momenten beleefd.
Springen vind Vrouwke het leukste wat er is en daarom hebben wij in april ons springrecord op 1.05m gezet.

Afbeelding

Ook stond deze maand het gouden huwelijk van mijn opa en oma op de planning. Een feest waar iedereen maanden naar toe heeft geleefd. Deze dag zou ik samen met Vrouwke, opa en oma die in de koets zaten, begeleiden naar de feestbestemming.

Afbeelding

Mei
Een fotoshoot van Desiree-fotografie stond al een hele tijd op de agenda, maar het weer zat telkens niet mee. Half mei liet het weer het toe om Vrouwke mooi op de foto te zetten. Vrouwke is niet altijd even makkelijk onder de indruk te krijgen maar Desiree heeft haar ontzettend mooi op de foto gezet!

Afbeelding

Juni
Vrouwke en ik doen een aantal keer per jaar mee aan een koudbloeden wedstrijd hier in de buurt. De eerste week van juni stond de koudbloedenwedstrijd in Uden gepland. Ik had mijzelf ingeschreven voor dressuur en springen. De laatste tijd ging de dressuur weer de goede kant op en daarom ging wij er met volle moet tegen aan! Wat zich een 2e en 3e plaats met 184 en 190 punten in de dressuur resulteerde en het springen waren we de eerste ronde foutloos, maar in de barrage hadden we helaas een balk.

Afbeelding

Deze maand hebben wij na erg lang wikken en wegen ook besloten om Vrouwke te verhuizen naar een andere stal. Wij willen hier meer gaan werken aan de dressuur en dat zou makkelijker gaan omdat wij dan op de stal staan waar ik ook lessen volg, dus hoef ik niet meer 1/2x per week met de trailer weg.

2 jaar geleden hebben wij onze eerste cross training gereden en dat is bij ons beide ontzettend goed bevallen! De aangespannen haflinger organiseerde een crosstraining in Merselo, omdat ik dicht bij de deur is, heb ik geen seconde getwijfeld en ons meteen aangemeld!
cross-set compleet, fotograaf mee, paard op de trailer, wij waren klaar voor onze crosstraining.
Wehadden een goede start.. want bij het springen van de eerste hindernis heb ik meteen de grond van dichtbij mogen bekijken. Ik viel recht op mijn knie, maar als echt bikkel heb ik doorgezet en de crosstraining uit gereden. De dag erna toch even langs de dokter geweest, die een gekneusde knie concludeerde.

Afbeelding

Juli
Deze maand begon mijn zomervakantie. Aangezien Vrouwke de zomer van 2014 stil heeft gestaan wegens een blessure, had ik met mijzelf afgesproken om dat de zomer van 2015 dubbel en dwars in te halen en dat hebben wij dan ook zeker weten gedaan!

Half juli ging Vrouwke mee naar een weekendje weg naar Maarheeze, waar ik logeerde bij een goede vriendin bokker Laura_Stella. Vrouwke stond deze dagen gestald op mijn oude manege, De Boschhoeve. Dit weekend hebben wij gevuld met ontzettend veel gezelligheid en mooie buitenritten. Wij hebben hier enorm genoten en daarom ook meteen afgesproken dat we dit weekend elke zomervakantie herhalen!

Soms droom ik over dat ik op buitenrit zonder zadel galoppeer. Deze droom hebben we deze maand ook even werkelijkheid van gemaakt! Vrouwke voelde relaxt en braaf aan en daarom was dit het goede moment!

Afbeelding

Augustus
De eerste week van augustus hadden wij met het gezin een vakantie naar Zandvoort geboekt en ook hierbij mocht Vrouwke mee. Zij stond 5 minuten van het vakantiepark gestald bij manege Rückert. Ook zouden de eerste 4 dagen mijn vriendin bokker Teunie99 komen en de laatste 3 dagen zou een andere vriendin Ilse komen. Op vakantie heb ik samen met Vrouwke genoten van de mooie duinritten en natuurlijk de geweldige strandritten! Je pony even helemaal laten gaan, is fantastisch! <3

Afbeelding

Nadat wij terug kwamen uit Zandvoort zou ik een week later alweer vetrekken naar de Bed & Breakfast Angelbeeck in Afferden samen met bokker Teunie99 en Vrouwke. Hier hebben wij ontzettend mooie buitenritten gemaakt, ik te paard en Teuntje op haar mountainbike.

Afbeelding

Na terugkomst van deze vakantie mocht Vrouwke genieten van haar welverdiende paar dagen rust!

Het laatste weekend van augustus wilden wij nog even ons best doen op het haflinger event in Uden. Zaterdag hadden wij een dressuurclinic en schriktraining. Zondag op de wedstrijd dag behaalde wij een 6e plaats met 188 punten en een 2e plaats met 192 punten.

Afbeelding

September
Het eerste weekend van september moesten we weer knallen op de koudbloedendag in Grave. Dressuur, springen en crossen stond er gepland, maar door de enorme regenval werd het springen en crossen afgelast. Dat hoeft de pret voor ons niet hoeven deugen want wij zijn met ontzettend mooie en erg leuk jury commentaar naar huis gegaan. We behaalde die dag 3x een 1e plaats. 193 & 204 punten. Ook werden wij beste combinatie van de dag onder de 18.

12 en 13 september stond dan eindelijk het welbekende haflinger weekend op de planning. Een weekend waar ik altijd ontzettend erg naar toe leef! Bepakt en bezakt ging wij op naar Kootwijkerbroek!
Dit weekend heb ik aan verschillende onderdelen deelgenomen.

Afbeelding

Afbeelding

Oktober
We hadden de smaak te pakken dus ook 4 oktober stond er weer een wedstrijd gepland! De eerste proef waren we niet ons zelf wat helaas een 6e plaats met 179 punten resulteerde, maar in de tweede proef waren we weer helemaal terug en behaalde we een mooie 2e plaats met 206 punten.

De afgelopen weken had Vrouwke enorm haar best gedaan dus heb ik toen de knop even om gezet en genoten van een paar heerlijke buitenritten!

November
8 november stond er een haflinger wedstrijd in Beuningen op de agenda. Onze voorbereiding was nu geweldig en dat was dan ook goed te merken op wedstrijd. Ondanks dat hebben we toch weer 2 winsten mee naar huis kunnen nemen!

Novermeber, stond verder in het teken van de dressuurtrainingen.
22 november en de 2 dagen die volgden, heb ik gevuld met heel veel tranen! We kregen namelijk het nieuws dat onze huidige stal helaas gaat stoppen en dat wij op zoek moesten naar een nieuw plekje, vanaf 1 januari.
Diezelfde week ben ik samen met een stalgenootje heel wat stallen afgegaan, en uiteindelijk hebben we weer een heel mooi plekje kunnen vinden, gelukkig!

December
5 December, deze dag dat we de paarden gingen overhuizen.. het was erg moeilijk om onze huidige stal gedag te zeggen, maar op onze nieuwe stal gaan me met een nieuw avontuur van start, samen met (Annetje op bokt)!

Afbeelding

2016 gaan we letterlijk en figuurlijk opnieuw van start, waar we hopelijk weer heel veel leuke momenten mogen gaan beleven! :D *\o/*

Essxan

Re: 2015 is met een lach en een traan voorbij gegaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 19:49

Leuke veelzijdige haflinger. Mooi jaaroverzicht, het plezier spat ervan af.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 19:54

Jullie zijn echt ontzettend veel vooruit gegaan!! en op naar een officieel wedstrijd seizoen voor jullie!!!! Die B gaan jullie doorvliegen! gaat helemaal goed komen!! <3 <3 <3

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 19:55

Weer een heel mooi jaar om op terug te kijken!
Toppers <3 <3

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 19:56

Heel leuk overzicht kim, wens je veel plezier en succes op je nieuwe stal! :D

teunie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 20:06

Leuk overzicht kim!! Ondanks wat minder leuke momentjes was het een super jaar!! Je bent heel erg vooruit gegaan met dressuur en we hebben heel veel plezier gehad! Ik hoop dat 2016 net z'n leuk jaar wordt!

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 08:44

FleurenMien schreef:
Jullie zijn echt ontzettend veel vooruit gegaan!! en op naar een officieel wedstrijd seizoen voor jullie!!!! Die B gaan jullie doorvliegen! gaat helemaal goed komen!! <3 <3 <3

Ah leuke reactie, bedankt! We gaan zeker kei hard ons best doen op wedstrijd. :D

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 10:09

Leuk overzicht Kim! Ondanks de minder leuke momenten hebben jullie toch weer genoten. Op naar een nog mooier 2016 :D
Dat die enjoy the ride rit al in maart was, ik weet nog wel dat je het op fb hebt gezet, voor m'n gevoel een maand geleden ofzo! :')

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 08:09

Ziet er goed uit Kim! :) Je hebt weer een topjaar gehad met Vrouwke. Waar staan jullie nu? :)

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 08:34

SSDesign schreef:
Ziet er goed uit Kim! :) Je hebt weer een topjaar gehad met Vrouwke. Waar staan jullie nu? :)

:D nog steeds in hetzelfde dorp, bij stal Anthoniushoeve. :) mooie faciliteiten en dichtbij de hei. :o

Serina_Kay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 09:58

Wat een prachtig paardje! Heel veel plezier op je nieuwe stal :)

Jientis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 10:13

Waw wat een leuke dingen doe jij allemaal met je paardje en wat een prachtig beestje. Ziet er allemaal heel goed uit +:)+

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 10:41

YEAAHH kim! uitgelicht!!

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 10:58

FleurenMien schreef:
YEAAHH kim! uitgelicht!!

Yeeah 'vind ik leuk'!! *\o/*

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 11:18

Je hebt er weer een super overzicht van gemaakt meis!
Toppertjes zijn jullie <3

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 11:27

Heel leuk overzichtje!

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 11:35

Jaaaa Vrouwke! Leuk overzicht Kim, wat een plezier hebben jullie gehad *\o/*

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:25

Mooi overzicht en prachtige haflinger heb je.

Veel plezier in 2016

arth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 16:28

Mooi paard en hopelijk veel plezier in 2016.

Jintexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 16:34

Mooi overzicht Kim!! En een leuke foto van Vrouwke en Vies samen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 19:19

Wat een leuk overzicht Kim! Zo te zien zijn jullie dit jaar erg vooruit gegaan. :D

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 20:08

Vrouwke!! <3 <3

Leuk overzicht Kim, 2016 komt vast ook helemaal goed! :D
Jullie zijn toppers!!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 21:19

Leuk topic Kim! Komend jaar gaan we allebei gewoon knallen en veel plezier maken op de nieuwe stal. We vliegen allebei op wedstrijd zo door onze klasses heen!