1 April (

Als echte puppy van 3 jaar.

Hij heeft de eerste maanden bij een boer gestaan, dag in en dag uit was ik daar te vinden.
Een echt spring talentje had zich zelfs ontwikkeld.
76 cm, wat een mijlpaal!

Al snel kwam ik tot de conclusie dat Jimm ook wel in het land tegenover ons huis kon staan.
Zo gezegd, zo gedaan, verhuist. Alle spullen van hem thuis in de garage en ik kon hem vanuit de badkamer in het land zien staan.
Pony van de boer er bij maar deze kon helaas niet standaard blijven, redelijk snel werd het duidelijk dat Jimm zich verveelde, hij liep met iedereen langs het hek en stond vaak te buurten bij de autogarage naast het land.
Hij werd vervelend, bijten, had geen zin om iets te doen, drammerig en kon geen tel stil staan.

Besluit genomen, hij moest echt samen staan. Dag en nacht.
In overleg met mijn vader, akkoord, opzoek naar nog een pony.
Niet omdat ik perse nog een pony wou, ik had immers mijn handen al vol aan hoe hij zich nu gedroeg.
Ik gok enkele dagen later een telefoontje van de eigenaar van het land dat de pony weg moest want er moesten schapen op. Ah ja.. dus ik moest binnen een week opzoek naar plek.
En die hebben we gevonden, een stukje verder weg, maar.. wel wat ik zocht, andere paarden!
Dus, hup op de fiets en naar zijn nieuwe stekkie
Al snel bleek dat dit was waar Jimm naar zocht, gezelschap.

Eind 2010, sneeuw, wat heeft hij daar van genoten!

We prutsten wat om, en al snel was daar nieuw jaar, 2011.
Uren hebben we rond gewandeld, bos, weg, het kon hem allemaal niet lang genoeg duren.

Eindelijk werd het weer mooier weer, lekker hele dagen het land op!

Zo werd er ook een tuig en sulky voor hem gekocht om hem lekker bezig te houden.

Uur na uur, dag na dag, lekker samen op pad!
Eind 2011 kwam Jimm zijn vorige eigenaar weer op bezoek.

En zo zijn we wat door gegaan, de winter is Jimm geschoren zodat hij lekker voor de kar kon blijven lopen.

Enkele keren voor de slee gelopen, wat hij ook erg netjes deed!
In 2013 heb ik mijn huidige vriend leren kennen, en toen we samen gingen wonen betekende dat dat Jimm ook ging verhuizen, hij ging naar de ouders van mijn vriend, gezellig.

Ik heb in die tijd een beetje een paarden-dipje gehad en had niet de indruk dat Jimm het heel erg vond om lekker een jaartje op het land te staan.
Ik vond toevallig via marktplaats een meisje die opzoek was naar een pony.
Tja, wie niet waagt wie niet wint, dus ik heb heen gemaild.

En wie had dat gedacht? Dat gaat hartstikke leuk samen!!
Nina in inmiddels een jaartje alweer bij Jimm en ik kan er zo van genieten om die 2 samen bezig te zien.
Waar Nina is, is Jimm ook.
En dat brengt ons bij vandaag:

En zo hoop ik er nog een hele boel jaren aan vast te plakken!!