Een jaar met een verhuizing maar vooral met heel veel lol!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jodi93

Een jaar met een verhuizing maar vooral met heel veel lol!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 16:30

Hoi allemaal :)

Afgelopen jaar is er zoveel gebeurd en ben ik wat betreft plaatjes posten van Floyd niet super actief geweest op Bokt.

Voor wie Floyd nog niet kennen zal ik hem even kort voorstellen.

Floyd is een 6 jarige model ruin van de hengst Asngar Skellerod. (Voor de fjordenkenners onder ons := ) Moeder Prisca en MV: Kaspar.

December 2014

In december hebben we ons gewaagd aan de buitenritjes. Ondanks dat het vaak koud en mistig was kun je super mooi buitenrijden waar we stonden. Floyd word nogal sterk en blij buiten dus dit was een mooie gelegenheid om te oefenen. En op wat schriksprongen na deed hij het super *\o/*

Afbeelding

Januari

In januari wisselde het weer heel sterk.. Zo lagen er opeens dikke plassen in de paddock en ging Floyd op zwemles voor zijn B diploma :') En nog geen anderhalf week later is ons stukje Drenthe helemaal bedekt met sneeuw. Floyd genoot volop van de sneeuw en dat was ook wel te zien aan zijn pretkoppie :P

Afbeelding

Februari

In februari gingen we opnieuw mee op buitenrit en dit keer moest Floyd lekker achter de andere fjordenkontjes blijven :) Een goede oefening voor hem aangezien die altijd voorop wil.

Afbeelding

Maart

In maart gebeurde er eigenlijk heel erg veel dingen. Floyd moest op controle bij de tandarts wat hij vreselijk leuk vond :') Oortjes erop en zeer meewerkend.
Maar ook kwam in maart de goedgekeurde dekhengst Lyckangs Tempo bij ons op stal *\o/* Ik ben helemaal verliefd op die hengst wat een plaatje is dat zeg. Floyd vond hem in het begin even raar maar gelukkig waren beide paarden heel sociaal naar elkaar.

Afbeelding

April

In april hadden we onze eerst onderlinge wedstrijd op de planning staan. Thuis hard geoefend en veel getraind en op de fiets met paard aan de hand op wedstrijd gegaan :') Hij gedroeg zich keurig :) Ik was zo bloed nerveus maar gelukkig trok Floyd zich daar niks van aan. En we werden uiteindelijk ook nog eens 4e met prachtig commentaar van de jury *\o/* ( En als het geen onderlinge was ook nog eens 2 winstpunten gereden :o )

Afbeelding

Mei

In mei hebben we het rustig aan gedaan. Zo heeft Floyd kennis gemaakt met een kalfje en hebben we de vrijheidsdressuur wat opgepakt :)

Afbeelding

Juni

In deze maand kwam er een grote verandering in mijn leven en die van Floyd. Ik was klaar met de opleiding paardenhouderij en ging samenwonen. Helaas woonde mijn vriend niet om de hoek maar helemaal in Overijssel! En dit betekende voor Floyd dat hij mee moest verhuizen.. Al snel een pensionstal gevonden die mij aansprak. Ik had bijna alle faciliteiten die ik op mijn oude stal ook had dus dat was mooi :)
De reis van maar liefst 2,5 uur op de trailer had hij prima doorstaan en natuurlijk was het even wennen dat hij op een andere plek stond. Hij was in zijn hele leven nog nooit verhuisd.

Op zijn nieuw plekje

Afbeelding

Juli
Floyd kreeg de tijd om te wennen op zijn nieuwe plek. Ik ben er elke dag geweest en we hebben het lekker opgebouwd met longeren en rijden. Floyd was vreselijk heet en wilde niet bij de andere paarden weg. Wat resulteerde dat ik regelmatig zand aan het happen was. Uiteindelijk is dit goed gekomen hij moest er ook aan wennen en snapte er niks van.
Dus om voor Floyd het plezier terug te vinden gingen we lekker op buitenrit met een nieuw stalgenootje en ging Floyd met die hitte lekker onder de douche waar hij van genoot :)

Afbeelding

Augustus

Dit was echt een bloedhete maand en hebben we niet zoveel gereden. Wel gewandeld en lol met je knol gehad. Lekker onder gekliederd met stoepkrijt geprobeerd een touwhalster voor hem te maken enzovoort..

Afbeelding

September

In deze maand wou ik heel graag foto's laten maken van mijn topper :) Hij zat lekker in zijn vel en het rijden ging ook beter. Een super leuke fotografe gevonden die ons wel wou vastleggen en ben maar wat blij met het resultaat *\o/*

Afbeelding

Oktober

Ik had weer een nieuwe verslaving like en deel berichten op Facebook.. En niet geheel zonder resultaat! Zo won ik maar liefst een verwenpakker van QHP en een nieuwe fleecegevoerde regendeken *\o/*
In dat verwenpakket zaten ook paarse hairextensions voor paarden en die hebben we uiteraard geprobeerd :')

Afbeelding

November

Ik ben voor de tweede keer met Floyd naar buiten geweest nu met een andere stalgenoot. Hij was in het begin super sterk en druk maar uiteindelijk kwam hij na een rit van 1,5 uur stappen bekaf thuis. We hebben bewust gestapt omdat ik de controle wou houden en het jachtseizoen bleek?! Wisten wij veel dus vooral aan de randen van het bos gereden om maar geen schot hagel in onze kont te krijgen :=

Afbeelding

Afbeelding

December

Deze maand is nog maar 2 dagen oud en hier heb ik nog geen foto's van :=

Ons jaar is ondanks de verhuizing en alle leuke en nieuwe dingen een top jaar geweest :D Ik ben blij dat ik weer een super plekje heb kunnen vinden waar Floyd zich thuis voelt. Ik zeg op naar 2016 *\o/*

Tot volgend jaar!
Afbeelding

Ann_Pam

Re: Een jaar met een verhuizing maar vooral met heel veel lol!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 19:29

Wat een leuk overzicht van Floyd, knappe fjord is het!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 20:11

Super knap dier is het zeg! Mooie foto's ook, kortom: leuk overzicht! :)

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:50

leuk overzicht!!

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 17:45

Dank jullie wel :D

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 01:05

Hairextensions voor paarden? :')

Haha leuk overzicht van Floyd! Toch fijn dat jullie een leuk plekje hebben gevonden en wat heeft hij toch een knap koppie!

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 20:12

Haha ja die extensions waren wat :')