Nog even wat achtergrondinformatie, Burana is een 9-jarige merrie (Cantos x Numero Uno), en inmiddels al 5 jaar in mijn bezit. Na jaren eigenlijk amper wedstrijden te hebben gereden hebben we inmiddels een betere beschikking tot een trailer, en hebben we ons wedstrijdritme verder op kunnen pakken. Afgelopen jaar zijn we alleen nog maar meer naar elkaar toe gegroeid, kunnen we met elkaar lezen en schrijven, en 9 van de 10 keer ook in dezelfde taal

Na een lekker 2014 (fleur_yen @ [ITP] Burana (Cantos x Numero Uno) fanatiek aan het genieten) kwamen we struikelend het nieuwe jaar in, met op oudjaarsdag een koliekaanval, moet ik zeggen dat ik wel eens betere jaarwisselingen heb gehad. Gelukkig was ergste het na een nachtje voorbij, en herstelde ze snel.
Rijden was daarna in die periode lastig met veel sneeuw, kou en een niet zo heel goed meewerkende buitenbak. Gelukkig stonden we op een stal aan de rand van het bos, dus hebben we maar een poging gewaagd op een sneeuwritje

1.

Zodra de bak het enigszins toeliet om in te rijden zijn we de training ook weer op gaan pakken, de bak was ver van ideaal, vandaar toen een staptraining gedaan, leverde wel mooie plaatjes op.
2.

Inmiddels hadden we in februari onze 2e keer L1 gestart, was voor ons beide nog heel erg zoeken naar een goede combinatie tussen voldoende impuls, mét ontspanning, heeeel braaf ontspannen de baan door lukte, evenals vol impuls maar dan met erg veel error stukjes in de vorm van galophupsjes op d'r plek, zelf had ik ook nog behoorlijke last van wedstrijdstress, dus miste Buraan ook van mijn kant nog steun. Vooral kilometers maken dus! Op deze wedstrijd haalden we 173 en 174 punten, waren we zeker niet ontevreden over, aangezien er nog behoorlijke fouten in zaten.
3.
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=56E9DB01
Maart, voetjes van de vloer.
4.

En oppaskindje wilde graag een keer paardrijden, nou is Buraan vanwege haar maat wellicht niet de meest ideale kinderpony, maar qua karakter des te meer. Geweldig om te zien hoe onwijs lief en voorzichtig ze dan loopt, en dus ook gewoon luisterde naar de opdrachtjes (stap en halt) die haar gegeven werden door zo'n klein mugje op haar rug

5.
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=56E0F298
April was een lekker drukke maand.
De 3e keer L1 waar we onze eerste puntjes hadden binnengesprokkeld (182 & 185), had erg fijn kunnen rijden
6.

En nog ons debuut in de klasse 1 endurance gereden in Leersum, ze werd wat onzeker van alle passerende en inhalende paarden, die dan weer wel en dan weer niet in ons gezichtsveld liepen. Halverwege kunnen aanhaken met een andere deelneemster, en toen vond ze de rust weer terug

7.

Hebben we nog erg fijn getraind, ze werd steeds sterker!
8.

2 mei mochten we meedoen aan een zonsondergangfotomeeting bij den Treek, Buraan gedroeg zich als een super fotomodel, en alle fotografen hebben stuk voor stuk prachtige foto's gemaakt, waar ik alleen nog maar verliefder werd op m'n paard. Topic wat ik toen had gemaakt [ITP] Genieten van de zonsondergang met Burana
9.
http://boktimg.nl/img/m/qQb9uJ.jpg
10.

11.

Verder reden we nog fanatiek in het bos, waar ze eerst altijd erg onzeker was als we alleen in het bos waren, zijn we door de jaren heen samen enorm gegroeid, en is er weinig meer te gek. Zo wilde ik voor de grap eens kijken of ze een trapje op kon lopen, om vervolgens te kunnen concluderen dat dat een eitje was

12.

Genieten op de wei
13.

Hebben we in juni onze tweede keer klasse 1 endurance gereden in Renkum, samen met een vriendin en Buraan d'r beste vriendje. De hele dag was vooral heel erg NAT, maar desondanks hebben we heerlijk gereden en genoten van de prachtige omgeving. Ook deze hebben we weer goed uitgereden, en wederom 3 wp's erbij.
14.

Vanaf die periode zijn we wat aan het kwakkelen geweest, zelf verdacht ik mijn zadel ervan dat die niet meer lekker lag, dus vanaf die tijd eigenlijk alleen maar met mijn springzadel gereden. Ze leek ook erg vast in haar schouder te zitten, en onrustiger in d'r mond. Tandarts erbij, ander bitje, zadelmaakster, kuurtje om haar vanbinnen weer schoon te maken, en overgegaan op ander voer, met minder rommel erin, in de hoop dat ze haar stressjes ook wat beter zou kunnen verwerken. De hele zomer bleef doorgaan in kleine ups maar grotere downs. Bakwerk hebben we even een beetje losgelaten, bosritjes genoten we nog steeds van, dit hebben we dan ook veel gedaan, en goed gebruik gemaakt van de zomervakantie om met vriendinnen af te spreken voor heerlijke gezellige ritjes.
Kleine greep uit m'n enorme collectie oortjesfoto's van afgelopen zomer, en ja die manen zijn vreselijk van bovenaf, 't vlecht wel handig

15.

Augustus
Nog een les gereden na de check van de zadelmaakster, ze liep nog steeds niet zoals ik haar kende, en vanwege haar vaste lijf lag het zadel nog steeds niet lekker.
16.

17.
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=56F24B19
Hebben we nog een dagje heerlijke quality time gehad, op een hete dag waarin ik geen zin had om te rijden hebben we een klein zonder zadel ritje gedaan, en na afloop heb ik gewoon een tijd naast haar gezeten in de zon, en Bu die alle vrijheid had om naar haar vriendjes in de wei te gaan, bleef gewoon een hele tijd naast me staan soezen. Mooi hoe die minst bijzondere dingen je toch zo sterk kunnen laten genieten
18.

September
Verder hadden we een verhuizing van stal gepland, voor mij verder weg, en helaas niet meer zo lekker dicht bij het bos, maar verder een super plekje. De dag van de verhuizing zijn we ook langs de fysio gegaan, en is ze behandeld, ze zat behoorlijk vast rondom haar lendenen/bekkengebied, wat ik dus ook al eerder vermoedde.
Na de verhuizing is de rust weer teruggekomen, hebben we langzaam de trainingen weer opgepakt, na de behandeling had ik weer een veel fijner en soepeler paard wel had ze aardig wat ingeleverd op kracht, dus we hebben lekker de tijd genomen om dat weer op te bouwen. En hebben we ons verder wat bezig gehouden met de basis dingen van grondwerk, waar we nog wat zoekend in zijn, maar wat een leuke afwisseling is.
19.
http://boktimg.nl/img/m/ldcaOP.jpg
En een les in oktober, waar ze me echt een heel gaaf gevoel gaf, kon er superfijn aan schakelen terwijl ze super in balans bleef en het motortje van achter lekker aan de gang was, beroerde telefoon kwaliteit helaas.
20.

En regelmatig wordt er even gezellig gekroeld

21.

November, na een tijd geen buitenritjes te hebben gedaan, Burana even rustig aan haar nieuwe omgeving laten wennen, zijn we toch maar weer eens een ritje over de boerenlandweggetjes gaan doen, even omschakelen na ons prachtige bos wat we gewend waren, maar alsnog hadden we er beide weer enorm veel plezier in, dit gaan we dus weer vaker doen!
22.
http://boktimg.nl/img/m/lQt4Q5.png
Inmiddels hebben we de onze laatste L1 wedstrijd afgesloten met een 1e plaats en 202 punten, en een 2e plek met 188 en gaan we in december ons L2 debuut maken. Doel voor dit jaar was om voor het eind van het jaar L2 te starten, tijdens het gekwakkel van de zomer had ik dat allang losgelaten, maar op de valreep lijkt het doel toch nog vervuld te kunnen worden. Inmiddels gaan de wedstrijden ons een stuk makkelijker af qua spanning, dus hopelijk kunnen we in 2016 gewoon lekker op deze manier doorgaan, zien hoe we het er vanaf gaan brengen in het L2. Hopelijk mogen we ergens volgend jaar ook nadenken over het M, verder lekkere ritjes maken, wil ik ook zeker nog verder in de endurance en zo allround mogelijk bezig zijn.
Maar het belangrijkste van alles, is dat ik nog maar heel lang mag genieten van mijn prachtige lieve merrie

Bedankt voor het kijken

Groetjes Fleur