From the darkness into the rising sun...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Veulen84

From the darkness into the rising sun...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 02:35

The darkness is closing in, making everyone of my decisions hard
You've been calling, telling me you'd always be there

Ik had mijn itp graag eind 2014 gemaakt. Dat had mijn paardenjaar moeten worden. Of eigenlijk het jaar van de dappere sprongen in het diepe voor mijn hele leven.
In 2014 zou ik minder gaan werken voor de baas, de webshop zou groter en beter gaan worden, ik wilde meer gaan lesgeven... Maar het aller belangrijkste. Mijn knappe Carolina zou thuis komen uit de opfok, eindelijk weer herenigd met haar moeder Rosa. Ik beloofde mezelf mooie ritten en veel plezier...

Begin mei wist ik het zeker... Dit zou de foto worden waarmee het topic begon:

Afbeelding

Maar het jaar eindigde 2 weken later al...

Afbeelding

I had to re-pair, leave behind the pieces and re-build again
Ohh, and yeah I saw you there but there's no way that I could just pretend
That I was alright and okay

In de wei onderste boven gegaloppeerd door een weidegenoot van Carolina. Ik brak mijn enkel op meerdere plekken, scheurde van alles en ineens was er nog maar weinig positiefs. Natuurlijk waren er wat foto momenten, maar mijn jaar was wel redelijk voorbij. 2 operaties volgde, 6 maanden op krukken, mijn bedrijf ging bijna over de kop, een letselschade zaak en de artsen niet zo positief, eigenlijk was het leven heel ellendig. Ik keek toe hoe een vriendin mijn beide knapperds reed, maar zelf puzzelde ik door. Ik leerde de paarden mee lopen terwijl ik op krukken was. Leerde ze een fluit commando om uit de wei te komen. Maar rijden en werken zat er niet in. Dat kon wel een jaar of 2 jaar duren. Echter boven de verwachting van iedereen kroop ik half november weer op de rug van Rosa.
Niet dat het goed ging. Pijn en bewegingsbeperkingen maakte het er niet makkelijker op. Maar ze is mega zacht en we hadden evengoed veel plezier. Ik kan niet zeggen dat alle foto's over 2015 netjes per maand zijn verdeeld. Er waren zeker in het begin meer slechte momenten dan goede. Maar toch wilde ik de goede momenten tonen... En misschien in 2016 nog veel meer gerealiseerde dromen.

Cause I was so lost there was no way that I could be what you want
And no way that I could give you my all

We beginnen in november 2014... 2 dagen na mijn eerste staprondjes met Rosa. Toen ik in juni 2015 hals over kop de paarden moest verhuizen naar een andere stal kwam ik terecht op een stal zonder bak met verlichting. Dus moeten we voor de winter weer verhuizen naar een stal met binnenbak en lampen.
Nerveus als ik was voor het laden dat ik zelf niet kon doen besloten de dames het tegendeel te bewijzen. Mama loves to travel en Carolina doet gewoon mee:

Afbeelding

De winter bestond veelal uit wandelingen, stapritjes en veel knuffels:

Afbeelding

In mei werd Rosa 16 en Carolina 5. Dat hebben we gevierd:

Afbeelding

En toen kwam de zomer. En verhuisde we terug naar de zomerstalling. Oude vrienden werden herontdekt:

Afbeelding

En d'r was veel klooierij in de wei:
https://www.facebook.com/veulen/videos/744090065700765/

We gingen nog eens op wandeling, hoewel die meer obstakeltrainingen waren:

Afbeelding

Er waren heerlijke Carolina grap-momenten van verstoppertje spelen, stroomdraadje omgooien, hoofdstellen afdoen of dekens uittrekken:

Afbeelding

Het regende veel, heel veel en dan weten ze ineens heeeeel goed wie ik ben:
https://www.facebook.com/veulen/videos/764690110307427/

En als ik het niet snel genoeg ben. Nou dan regelt rosa het zelf wel:
https://www.facebook.com/veulen/videos/798389820270789/

Maar daar waren ook weer de eerste beginnen van echt dressuurrijden. Tenminste, met Rosa want Carolina rijden gaat nog niet:

Afbeelding

Maar we vonden de perfecte oplossing om aan te werken:

Afbeelding

En zo komt het jaar dan weer bijna teneinde. Carolina en ik kijken samen naar de maan en hopen dat volgend jaar weer een jaar wordt om onze dromen in te verwezenlijken:

Afbeelding

Bedankt voor het kijken. We wensen iedereen een fijn nieuw paardenjaar toe, met veel successen. Groot en klein.

AfbeeldingAfbeelding

I'm so sorry to keep you waiting
Almost drowned cause it wouldn't stop raining
Now that all that is gone, I'm ready to carry on

Riel

Re: From the darkness into the rising sun...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 20:46

Wat een fijn overzicht! Zowel moeder als dochter zijn beeldschone paardjes! Heel veel succes en plezier gewenst met je twee schatjes! :-)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 23:44

Bedankt :)

Veel kijkers, weinig reactie. Jammer.

PeelSlowly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 23:49

Mooi stel is het!

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 23:54

Stel mooie paarden... je rijd de donkere nog niet of inmiddels al wel... echt een schoonheid

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 23:57

Mooie paarden heb je. Hopelijk wordt komend jaar wat beter voor je :)

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 23:57

wat een mooi overzicht. Je hebt wel pech gehad zeg! Ik vind de tweede foto heel bijzonder, de uitstraling van jouw paard is zó zacht, heel mooi om te zien. Is dat ook degene die verstoppertje speelt?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 00:10

Bon_charmeur schreef:
Stel mooie paarden... je rijd de donkere nog niet of inmiddels al wel... echt een schoonheid

Nog niet. Ze is heel leuk hoor. Mooie kwa bewegingen ook, maar ze is erg instabiel. En ik kan niet snel corrigeren/steuen met m'n linkerbeen. Kan d'r dus ook niet helpen of echt trainen daarbij.
Een vriendin rijd d'r en die is er helemaal gek van :) En ze mag aan de hand overal mee heen. Ze zet ook geen stap verkeerd dan.

Whizz schreef:
wat een mooi overzicht. Je hebt wel pech gehad zeg! Ik vind de tweede foto heel bijzonder, de uitstraling van jouw paard is zó zacht, heel mooi om te zien. Is dat ook degene die verstoppertje speelt?

Lief he. Dat zachte heeft ze van d'r moeder. Maar waar d'r moeder vrij schuw is, is Caro gewoon mens gek. Maar wel op een stabiele, voorzichtige manier. Ben erg trots op de manier waarop ze zo veel dingen oppakt en zo vol vertrouwen is.
Ze speelt inderdaad ook verstoppertje ja op die foto. Ze wist heus dat ze daar niet mocht wezen. Maar uitbreken is een foefje dat ze iets te goed kent.
Laatst bijgewerkt door Veulen84 op 05-11-15 00:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 00:11

Pff, je hebt inderdaad wel heel veel pech gehad!
Ik wens je een veel beter 2016 toe!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 00:24

Mooi overzicht en 2016 word jouw jaar na al het harde werk! Ga zo door met je twee knappe paarden

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 11:36

Wat grappig om Carolina weer eens te zien. Ze heeft samen met mijn dametje in de opfok gestaan. Ik heb alleen Suzy in december het eerste jaar verhuisd. Leuk om te zien hoe ze opgedroogd is. Ze is een prachtig dame geworden!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 12:28

Suzy ken ik nog wel. Dat was ook een knapperd. Even in je profiel gespiekt. Wat is ze mooi, veel wit al.

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 15:55

Wat een pech! Hopelijk komend jaar meer geluk!! Prachtige paarden heb je! :)