December 2014
... Waarin we heel veel aan elkaar moesten wennen. Ik kocht George als 3,5 jarige en had wel ervaring met jonge paarden, maar nooit eentje van mijzelf gehad. George was licht aangereden maar behoorlijk groen en ril. George kwam bij mijn schoonouders te staan zodat ik wat extra begeleiding kon krijgen tijdens het opstappen en rijden door mijn vriend en zijn vader.

Hier zat ik er de derde of vierde keer op, laatste paar minuten even los van de longe!
Januari 2015
Het grootste deel van januari bleef George bij mijn schoonouders. Ik vond de constante begeleiding met rijden heel fijn, maar het feit dat hij alleen stond en niet zoveel naar buiten kon als dat ik graag zou zien heb ik aan het eind van de maand besloten George naar huis te halen, ondanks dat er geen stallen genoeg waren thuis. De buren schoten te hulp en boden mij hun box aan. Zo kon George al wel vast kennis maken met mijn andere paarden en in onze wei staan, maar kon 's nachts op stal bij de buren. Daarnaast zijn we, met behulp van een trainer, voor de eerste keer in de trailer naar een binnenbak gereden om George daar aan de hand te laten wennen aan een andere omgeving. Dit ging niet bepaald voortvarend; George wilde over de houten schotten van de binnenbak heen naar buiten springen.

Hier staat George de eerste dag bij mij thuis in de wei en helpt even met uitmesten!
Februari 2015
We oefenden door met het trailerladen en op vreemde locaties. Ondanks dat George behoorlijk bleef spannen op vreemde locaties ben ik half februari voor het eerst naar clubles geweest met hem. Ontzettend spannend maar een heel goede ervaring voor hem! Daarnaast speelden hij thuis uren met zijn Fjorden-maten en ik bleef met hem poetsen, wandelen en longeren (naast het rijden) om ervoor te zorgen dat ik hem beter leerde kennen.

Hier spelend met zijn Fjorden-vriend
Maart 2015
Maart was bijzonder, ik debuteerde met George in een Jonge Paarden Competitie. Iets wat ik nog nooit had gedaan, en waar George eigenlijk wat te groen voor was. Maar ik wilde het heel graag proberen om te zien wat hij daar deed. We waren door wegwerkzaamheden anderhalf uur later dan gepland en ik had geen tijd meer om los te rijden. Hij bouwde onwijs veel spanning op en was overdonderd door de grote baan en de hoeveelheid mensen. Helaas kon niet laten zien wat hij waard was. Toch liep hij 60,5 punten met opbouwend commentaar van de jury.

Tijdens de Jonge Paarden Competitie, de spanning is natuurlijk goed te zien!
April 2015
Deze maand moest hij aan de bak: heel veel mee! Dus ik nam hem wekelijks mee naar clubles en ik nam hem naar een losrijterrein van kennissen, zodat hij kon wennen aan een groot concours. Dit bleek echter ook wat veel voor hem, waardoor hij onwijs spande en het regelmatig op een lopen zette. Daarnaast kwam Robin, van Shot Hippique, een paar onwijs mooie foto's van hem maken.

Mei 2015
In mei bleven we lekker samen doorrijden, doortrainen en doorleren. Daarnaast heeft Jennifer, van Jennifer Fotografie, nog een paar adembenemende foto's van hem gemaakt!

Juni 2015
Deze maand kreeg George lekker vakantie om te spelen en verder te groeien. Ik had in zoverre vertrouwen in hem dat ik hem na de vakantie weer kon opbouwen.
Juli 2015
Halverwege juli gingen we, na George zijn vakantie, weer rustig aan de slag. Zowel onder het zadel als met het verkeersmak maken. George bleek niet altijd even makkelijk langs de weg, en daarom heb ik toen hulp ingeroepen van een student van Equine.com van Annemarie van den Toorn. Dit heeft ons enorm geholpen. Juli heeft dan ook voornamelijk in het teken gestaan van grondwerksessies en George verkeersmak maken zodat hij mee naar het bos kon!
Augustus 2015
Na twee maanden rustig aan doen, mocht George weer behoorlijk aan de bak in augustus. We maakten zowaar onze eerste buitenritjes en dit mocht ik zelfs doen, een van de eerste keren, met dierbare vriendinnen die ver weg wonen. We hadden een weekendje gepland waarbij zij hun paarden meenamen en we met George erbij buiten konden rijden! Daarnaast ben ik met George op instructieweek geweest met een meidengroep die ik heb leren kennen via een KNHS instructieweek. Het was wederom enorm gezellig en we hebben ontzettend veel geleerd! Oh, en niet te vergeten: George en ik maakten ons wedstrijddebuut en wonnen beide proeven. Kon dit nog beter?

Ondanks wat bokkensprongen tijdens het losrijden, een beloning voor zijn brave gedrag tijdens ons winnende debuut!

Een foto van een les van Tonnie Huberts tijdens onze instructieweek
September 2015
Meerijden met het Horse Event was in september toch een absoluut hoogtepunt. George was dan weliswaar gespannen, maar gedraagt zich steeds beter! Ook reden wij onze tweede wedstrijd waarbij we eerste en derde werden. Tijdens het Horse Event reden we mee met een clinic van Malene Nootenboom, erg leuk en leerzaam:

Zijn knappe kop!

Oktober 2015
In oktober ging George onder andere mee naar mijn opleiding bij Equicare-Plus. Hij mocht daar een lesweekend meedraaien, wat hij overigens zeer braaf deed. Ook hebben we deze maand veel gelest en op verschillende locaties geweest. Ook had ik nog een fotoshoot tegoed van een vriendin, voor mijn verjaardag. Hier kwamen erg leuke herfstfoto's uit:

De foto is wat klein en niet zo scherp vanwege verkleinen met Facebook. Maar ik ben zo ontzettend trots en blij met mijn grote kleine vriend!
Kortom, George Clooney is een heerlijk dier waar ik ontzettend veel plezier van heb. Dat er nog maar vele jaren mogen volgen!