De bokt dictatuur?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bokt dictatuur, ja of nee

Ja
121 (40%)
Nee
179 (59%)

Totaal aantal stemmen: 300

Martine123

De bokt dictatuur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 18:17

De laatste tijd zie en hoor ik steeds meer dingen over mensen die ineens zijn geband, ook vind ik dat er voortaan steeds meer topics worden gesloten omdat ze niet aan bepaalde dingen voldoen. Ik vind echt dat de regels iets te streng worden, je hebt voortaan zo een ban te pakken! bokt moet leuk blijven!
maargoed,
dit is mijn mening.

Melia

Re: De bokt dictatuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 18:19

Ik ben het niet met je eens. Ze zullen dan ook wel dingen hebben "uitgevreten" die niet kloppen oid. Regels zijn regels en die staan overal duidelijk vermeld, daar moet je je gewoon aan houden Knipoog.
Ik heb nog nooit ergens last ofzo van gehad.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 18:20

Als er bans gegeven worden doen ze dat echt niet voor hun plezier denk ik zo... Een forum is bedoeld om het tof te houden, tips te geven en af en toe kritiek te geven en te slikken. En sommigen gaan er echt over en kwetsen ook de mede bokker.

Ik blijf ervan overtuigd dat als er iets gesloten wordt of er wordt een ban gegeven, dat het wel met zijn reden is.

Geen regels = geen forum.

Stel je even voor wat het zou zijn als er geen bokt-regels waren Knipoog

Ik zit al een tijd op bokt, en vroeger waren er minder regels, maar toen was het forum ook kleiner en gezelliger. Maar meer leden geeft ook meer kans op een kleine rel hier en daar. Daarom strenge regels. Als er nieuwe regels worden gesteld ligt het dan ook meestal aan een paar bokkers die het te bont gemaakt hebben...

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 18:21

Henrieke schreef:
Regels zijn regels en die staan overal duidelijk vermeld, daar moet je je gewoon aan houden .
Ik heb nog nooit ergens last ofzo van gehad.

Hier sluit ik me bij aan! Lachen

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 18:22

ik heb al vrij vaak een waarschuwing gehad over m'n postgedrag (ik zou te vaak het zelfde commentaar gegeven hebben?!) en als je op de bokt hyve kijkt hoor je ook dat heel veel mensen permanente banns hebben gekregen enzo, ik kreeg laatst ook ineens een PB over dat ik niet wou inzien dat de wiki voor iedereen was ofzo? ik heb daar nooit iets over gezegd,

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 18:23

Ik vind zelf dat als iedereen leuk mee doet, het allemaal wel wat mee valt. Doe je niet leuk mee en wil je je niet aan de regels houden, zitten daar consequenties aan vast, net als in het echte leven.

Ik lees zo vaak dat mensen bokt en de mods afkraken, vind ik erg jammer. Als je het niet meer leuk vind, kom dat niet. Zo simpel is het toch? Dit is gewoon een groot forum, met veel gebruikers. Logisch toch dat er duidelijke regels moeten zijn? De mods doen hun best om alles draaiende en goed verlopend te houden, steken ontzettend veel tijd in ons, en ze worden alleen maar af gekraakt. Dat vind ik jammer. Bokt moet voor hun ook leuk blijven, anders blijft er geen bokt over.

Ik ben persoonlijk juist spuugzat van dit soort topics, steeds weer dat gezeur, bokt dit, bokt dat, dit is niet goed, dat is niet eerlijk. Bah.. Blijf dan weg..

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 18:24

Ik heb welgeteld 1x een waarschuwing gehad. En die was terecht overigens. Haha!

Het beoordelen van posts is subjectief dus er zal best eens met iets verschillende maten worden gemeten. Maar als je al vrij vaak een waarschuwing hebt gekregen zal dat zeker ook bij jezelf liggen.

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 18:27

hoho je begrijpt me denk ik verkeerd; ik vind bok geweldig! alleen vind ik dat er af en toe gewoon met sommige te streng word gehandelt! denk aan Runningkawa? en net als bij het Topic van Neroo wordt er helemaal niet gehandelt

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 18:27

Ik snap de vraag van de poll niet helemaal... En wie zijn er dan zonder reden geband? Volgens mij worden de regels gewoon op een strenge manier toegepast, maar die regels weet je als je op bokt komt dus dan lijkt het me logisch dat er maatregelen zijn als je je er niet aan houdt Lachen

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 18:29

topic nummer zoveel... als je t niet eens bent met de regels had je dat niet aan moeten vinken toen je lid werd, en dan was je nu dus geen lid en had je ook nergens last van Knipoog

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 18:30

de laatste tijd krijg vind ik om het minste of geringste een ban.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 18:31

Niks van gemerkt. Lachen

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 18:32

Noem dan eens voorbeelden (evt per pb)? Want ik heb er ook niks van gemerkt Knipoog en ik zie ook niet in waarom het beheer dat zou doen Lachen je zit niet zomaar een beschuldiging rond te strooien dus ik wil weten waar ej dat vandaan haalt Lachen

Ann_l0ves_fe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 18:33

Ik heb nooit ergens last van gehad hoor Lachen

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 18:33

Martine123 schreef:
de laatste tijd krijg vind ik om het minste of geringste een ban.

Ik ken jou niet en de redenen waarom je een ban krijgt, maar ik denk toch echt dat je daar zelf de hand in hebt eerlijk gezegd. Ik post al een tijd op bokt en heb nog nooit een ban oid gehad. Als je het niet eens bent met de regels moet je op een ander forum gaan posten en niet hier gaan klagen over deze regels. Lachen
Laatst bijgewerkt door Ir111 op 13-09-08 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 18:39

Al eens opgezocht wat dicatuur betekent? Rolleyes Bokt voldoet geenszins aan die uitleg.

Bokt wordt steeds profesioneler, subjectiviteit sluit je niet uit want het is mensenwerk, 99% van het gevoerde beleid zal reëel zijn.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 18:39

Over het algemeen vind ik de mate van strengheid goed maar op sommige punten mag het wel verbeterd worden.

Even offtopic: waarom is RK geband?

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 18:40

Silfie35, heb je de laatste weken onder een steen gelegen? Clown
Ik zou even een paar pagina's bij forumzaken de gesloten topics bekijken, daar is genoeg discussie, laten we dit topic daar niet in veranderen Knipoog
Wat mag er dan volgens jou verbeterd worden? Concreet zijn helpt wel, dan kunnen we er misschien wat mee Lachen

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 18:41

silfie35 schreef:
maar op sommige punten mag het wel verbeterd worden.

Wat dan concreet? wie weet kan het bokt-team er wat mee....

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 18:45

Fout is fout. Aanpakken die dingen.
Je hoort je te gedragen, er bestaan niet voor niks regels.
Het is meer uit gewoonte dat niemand zich áltijd aan de regels houdt, maar altijd maar denkt ' Ach dit is toch niet erg.'
Ik erger me eraan. De mods zijn niet streng, zolang jij je gedraagt.

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 18:46

het feit misschien dat je voortaan eerst 30 pagina's moet lezen om er zeker van te zijn dat je geen OW krijgt voor iets posten wat al gezegd is ofzo,
en mensen die het verdienen (zie topic neroo) die krijgen niks.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 18:47

Bokt is geen dictatuur, geen democratie en geen anarchie. Bokt is een forum en iedereen is vrij om hier te komen posten of dat niet te doen.

Ben hier nu al een paar jaartjes en ik heb nog nooit een ban gehad en zelfs nog nooit een OW. En ik pas echt niet op met wat ik zeg.

Ik ken persoonlijk weinig forums waar je zoveel inspraak hebt als op Bokt. Dat je niet altijd je zin krijgt met die inspraak is meer dan logisch.

Persoonlijk ben ik er heel makkelijk in: Bevalt het mij niet op een forum, of erger: ik vind het een dictatuur dan ga ik op zoek naar een leuker forum.
Dat is een stuk zinvoller als dit soort topics. Er zijn veel van dit soort topics geweest de afgelopen tijd en het blijkt nog altijd dat de meerderheid van de bokkers het prima naar zijn zin heeft.
Trek daaruit je les zo ik zeggen. Knipoog

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 18:48

Martine123 schreef:
het feit misschien dat je voortaan eerst 30 pagina's moet lezen om er zeker van te zijn dat je geen OW krijgt voor iets posten wat al gezegd is ofzo,

Dat vind ik zwaar overdreven. Meestal kun je aan de eerste en laatste 10 posts al zien welke dingen er vaak herhaald worden. Iets herhalen dat ooit een keer op pagina 12 is gezegd terwijl je al bij de 50 bent is niet zo erg, maar als er iin elke post voorkomt "je hindernis is niet veilig" bijvoorbeeld, dan valt dat wel op en ik vind het alleen maar logisch dat daar tegen wordt opgetreden, want dat heeft geen toegevoegde waarde en draagt ook niet bij aan de gezelligheid Lachen
edit: quote toegevoegd

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 18:49

als er geen regels zouden zijn zou het een zooitje worden

en tuurlijk ben ik ook wel eens boos als een bericht wat ik geplaatst hebt weggehaald wordt omdat het in de ogen van de mods niet correct is

maar goed je weet dat er regels zijn als je hier lid wordt

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 18:55

Heel makkelijk: als het je niet bevalt, moet je hier gewoon niet meer komen Lachen .