het nut van de rassen subs?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

het nut van de rassen subs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 19:11

Is dat niet een beetje uit het oog verloren?

Ontzettend veel topics kan je op elk willekeurig ras toepassen, en er zijn maar weinig (in verhouding) echt ras gerelateerde vragen/topics.

Naar mijn mening komt dit het nivo van de rassen subs niet ten goede.

Zo kom ik zo af en toe in SH, maar mocht ik een foktechnische vraag hebben zal ik die toch op FA-AM plaatsen omdat ik niet zit te wachten op een reactie: je moet die en die hengst nemen, want daar is mijn VZ pony ook een veulen van!

Wat ik wel wil is een reactie waarom ik een bepaalde hengst wel of niet op specifiek mijn merrie zal zetten.

Bovenstaand is slechts een voorbeeld...

Meningen?

Tieneke

Re: het nut van de rassen subs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 20:41

Goh, ik vind dat eigenlijk nog wel meevallen. Wel denk ik dat je op SH een ander publiek hebt dan op bv. BKR of AV of zo. Simpelweg omdat veel bokkers met shetlanders ook jonge bokkers zijn. Daardoor krijg je al veel meer kinderlijke reacties, al kan je dat die mensen natuurlijk niet echt kwalijk nemen Knipoog

Maar ik denk dus dat het per forum wel verschilt. Ik zit zelf veel op AV (mee te lezen, soms te posten) en ik vind dat een zeer nuttig forum. Er komen specifieke problemen voor in topics, er worden evenementen aangekondigd, naar familie gezocht van bepaalde paarden... Ik vind dat een erg leuk subforum Lachen

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 22:04

Ik vind die topics wel erg handig. In mijn geval dan gangenpaarden, ik lees er graag over mensen met een zelfde soort paardje. En vooral de topics waarin links van allerlei topics op de rest van het forum over ijslanders staan vind ik onwijs handig. Maar ook voor een vraag als 'welk halster voor een ijslander' of 'kunnen barokke paarden ook endurance'. Je komt er toch veel meer mensen tegen uit je 'doelgroep'.
Nou is het bij shetlanders natuurlijk wel een ander verhaal, maar als je bij de andere rassenfora kijkt zie je denk ik wel dat er wel degelijk een niveau is Lachen

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 22:06

Bij sommige dingen lijkt het me wel handig, maar soms zie je ook topics die niet voor specifieke rassen gelden, maar die eigenlijk voor elke paard gelden en dat vind ik dan weer vreemd. Clown

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 22:09

Liedje, die topics horen dan gewoon verplaatst te worden. Zonder die topics vind ik dat er toch genoeg vulling overblijft voor de rassensubs.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 22:12

Ik vind het ook handig. Ik zit zelf vaak op het tinkerforum, en daar staan toch veel onderwerpen die vooral bij tinkers thuishoren, zoals de topics over schurftmijt, over hun afkomst, over de sokken, de lange manen, de speciale voeding, en over de tinkerkeuringen en het stamboek. Als je die topics niet allemaal bij elkaar in een tinkerforum hebt staan kan wordt het sowieso bijna onmogelijk om een bepaald topic terug te vinden, en krijg je ook meestal heel andere antwoorden van mensen die éigenlijk maar weinig over tinkers weten.
En zo gaat het ook vast bij de andere rassen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 17:41

Sinds ik een shet heb kom ik toch beduidend vaker op SH. Ik vind die rassen subfora wel handig hoor! Er zijn genoeg zaken rassengerelateerd, zoals het stamboek, keuringen bijvoorbeeld, waar een rassensubforum erg handig voor is Lachen

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 12:44

Liedje schreef:
Bij sommige dingen lijkt het me wel handig, maar soms zie je ook topics die niet voor specifieke rassen gelden, maar die eigenlijk voor elke paard gelden en dat vind ik dan weer vreemd. Clown

Dat valt mij inederdaad ook op. Wat dat betredt ben ik het eens met TS

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 14:24

Ik ben het ook eens met stef.
Op HA hoort de helft van topics die er staan, er niet thuis. Ik zal eens gaan TEMen dan Vork

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 13:13

wat voorbeelden:
[HA] eerste wedtrijd met haf
[HA] silmme haf vervelend bij trailer-laden
[HA] bitloos rijden?
[HA] kale plekken bij je haf?
[HA] Stomme vlecht -_-
[FJ] Tips gevraagd!
[FJ] mijn fjord verhaart nog!
[SH] Jonge shetlander
[SH] Ze gaat op me liggen!
[SH] Verkeerd hoofdstel gekocht
[SH] Ponny's laten verzorgen....

valt me trouwens wel op dat dit voornamelijk shetland en haf is, bij de andere subs (waar ik nooit kom maar nu even gekeken heb, viel het me alles mee)

Verder vind ik de topics als: Hoe oud is jou shet, hoe hoog springt jou shet, wat doe je met je shet etc nu niet echt aan het nivo bijdragen.
Wellicht omdat er gewoonweg veel meer papierloze shetjes rond lopen dan andere rassen waardoor je nauwelijks serieuze (stamboek) vragen krijgt

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 13:23

Stef, ik denk dat dat echt zo is omdat shetlanders nu eenmaal vaak terecht komen bij een jonger publiek. Er zijn zeker serieuze fokkers, maar als je dat aantal op Bokt vergelijkt met het aantal "gewone" sheteigenaren... Denk dat die laatste groep veeeeeeeel groter is en over het algemeen ook veeeeeeel jonger. En dat brengt een ander niveau met zich mee.

Ik heb vroeger gemod op SH en op AV/BKR. Op SH had ik altijd wel iets te doen, terwijl AV en BKR gewoon rustiger waren doordat er niet veel tegen de regels gedaan werd. Op SH had je regelmatig onserieuze topics, topics die er niet hoorden (omdat kinderen ze plaatsten en die nog geen goed inzicht hadden in het forum)...

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 14:03

Ik vind dat je gelijk hebt Ja