Apart fotografen forum op UK/CB?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SuuZzel

Apart fotografen forum op UK/CB?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 19:24

Ik ben een liefhebber van het bekijken van tekeningen en schilderijen op UK en CB.
Helaas moet ik sinds de "iedereen heeft een digitale spiegelreflexcamera en maakt als een gek foto's" periode steeds dieper zoeken naar de tekeningen en schilderijen van onze super creatieve bokkers.
Is het niet een idee om op UK/CB een aparte afdeling te maken voor digitale foto's?

Cyntje

Re: Apart fotografen forum op UK/CB?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:48

[FZ] [FOTO] [SCHIL] [TEK] etc,...

Antwoord op je vraag Knipoog
Ook al is het een oud topic. Laatst is het nogmaals aangehaald op FZ en wordt het zo gehouden zoals het is, er zijn nu eenmaal [TAGS] Knipoog

SuuZzel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 22:14

Ja die tags zijn leuk, maar als ik eerst 2 pagina's met de tag [FOTO] heb, wordt het voor mij toch echt minder aantrekkelijk om elke keer UK/CB door te bladeren..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 22:16

Dan kan je voor alles weer een subforum gaan maken want er tekenen en schilderen ook onwijs veel mensen.. Daarvoor zijn die TAGS gewoon..

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 22:37

Het schijnt ook dat je ze aan tags kan ordenen ofzoiets Verward
Is misschien dat iets voor je?

SuuZzel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 22:54

Cyntje schreef:
Het schijnt ook dat je ze aan tags kan ordenen ofzoiets Verward
Is misschien dat iets voor je?

Would be nice Haha!
Kun je me uitleggen hoe dat werkt?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 00:01

geen idee... Zij zijn groot en ik is klein!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 00:06

Sorteren kan wel hoor Lachen

Onderaan de lijst met topics staat in de blauw balk 'Geef de vorige onderwerpen weer'; je kunt dan bv op vandaag sorteren, of op deze week. Maar je kunt ook op auteur en op onderwerp sorteren... En ik mag aannemen dat als je op onderwerp sorteert, hij de tags sorteert Lachen

Ik geloof alleen dat je niet op onderwerp en vervolgens op datum kunt sorteren... Zal eens even zien wat ie doet Lachen

*edit: kan dus wel Lachen Je kunt aangeven van wanneer je de topics wilt zien (vandaag, afgelopen week, afgelopen 2 weken, etc) en vervolgens hoe je het gesorteerd wilt hebben (in dit geval dus op onderwerp en aflopend). [TEK] staat dan mooi bovenin, onder [VER] Haha!

Er is trouwens ook al een sticky waarin mensen die tekenen vermeldt staan: [EA-CO] Instructie, Portrettekenaars, Fotografen Scheerders aangebod Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 12:38

maar aan de andere kant..

Er is ooit een fototechniek forum op bokt geweest, nog voordat crea bea bestond...
En dat was dus wel leuk, want dat ging ook heel erg over discussie áchter de fotografie Tong uitsteken.. En niet zozeer om foto's zelf

En eigenlijk vind ik fotograferen totaal iets anders tekenen oid, helemaal omdat je hier op bokt (sorry..) toch niet zo superveel echt creatieve fotografie tegenkomt.. .Het zijn meer portretjes, waarbij de techniek (denk ik, en dan bedoel ik dingen als compositie diafragma etc.) veel belangrijker is als het creatieve proces erachter (ok, zo valt er voor tekenen ook wel wat te verzinnen zoals 'ja als je een foto natekent gaat het ook om de techniek' Maar persoonlijk ben ik het daar toch minder mee eens Tong uitsteken )...

Daarnaast zou ik het een stuk nuttiger vinden om het zóó te splitsen, dan de imo onnuttige splitsing tussen UK en CB Tong uitsteken Net alsof je als je ouder bent dan 16 ineens wel een geweldig tekenaar bent die het niveau omhoog tilt op UK Tong uitsteken