Verplicht foto's bijvoegen op EA?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PPPeet

Verplicht foto's bijvoegen op EA?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 19:34

Ik weet niet of ik de enige ben maar ik stoor me ontzettend aan het volgende. Als je op EA zit te kijken en er worden leuke spullen (of paarden) aangeboden dan missen nog wel eens de foto's bij de advertenties. 100% dat dan de vraag komt mag ik een foto zien, je koopt immers niks zonder het eerst gezien te hebben.
Is het niet iets om het verplicht te stellen dat als je iets aanbiedt je verplicht een foto moet bijvoegen?

Edit: Ik heb het met name over het sub-forum te koop paarden en pony's. Op de subfora alles voor paarden en ruiters wordt wel heel vaak een foto toegevoegd.

friezenfan2

Re: Verplicht foto's bijvoegen op EA?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 19:38

je bent niet de enige
vind het ook heel storend als je iets wilt bekijken
maar er is geen foto

iloveiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 19:38

Ja! Hier ben ik het mee eens ik stoor me er ook aan.. Clown Clown

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 19:50

Mee eens, ik koop sowieso niks voordat ik het gezien heb (en geen plaatje van het internet). Maar goed, daar heeft een verkoper alleen zichzelf mee dan, dus een verplichte regel hoeft er wat mij betreft niet te komen. Er zijn al zoveel regels!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 21:01

denk dat er tegenwoordig weinig word gekocht zonder foto dus ik ben ook voor...

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 21:05

Ik ben er ook zeer zeker voor..
Mén wat kan ik me er aan ergeren als er geen foto bij staat.
En wat word er dan meestal als 1 van de eerste dingen gevraag.. "Mag ik een foto zien?"

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 21:22

Ik vind het niks om hier een regel van te maken. Niet iedereen heeft een digitale camera, en zeker niet op het moment dat het dier te koop wordt gezet. Wat is er mis met later een foto te maken? Echt geïnteresseerden wachten daar toch gewoon op? Het is in de eerste plaats een nadeel voor de verkoper om geen foto te plaatsen.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 21:23

ik ben ook VOOR en ze kunnen even goed wachten met de advertentie tot ze een foto hebben gemaakt..
anders is het mag ik foto van dit, foto van dat en zo gaat het maar door en dan wordt het topic en biedingen of spullen die verkocht zijn heel onoverzichtelijk

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 21:25

Ben ik het helemaal eens.
Ik heb zoiets van...als je erbij zet, foto´s komen later........wacht dan ook gewoon nog even met het topic.
Wat ik ook fijn zou vinden is bij Alles voor Ruiters...dat de maten in de titel staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 21:56

Het is geen verplichting en het gaat ook geen verplichting worden Lachen Wel staat het in de tips en richtlijnen voor je een topic op EA opent in de welkomteksten.

Overigens zijn vragen : Mag ik foto's van dit of dat etc. niet toegestaan. Daar kunnen mensen voor TEM'en en die worden verwijderd. Immers, deze vraag is goed per pb te stellen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 16:58

Silence schreef:
Ben ik het helemaal eens.
Ik heb zoiets van...als je erbij zet, foto´s komen later........wacht dan ook gewoon nog even met het topic.
Wat ik ook fijn zou vinden is bij Alles voor Ruiters...dat de maten in de titel staan.

Ja idd,
en ik ben ook alergisch voor foto's in link, Laat maar dan!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 17:09

Ik vind het in de verkooptopic van producten toch wel belangrijk dat in elk geval van een groot deel foto's aanwezig zijn. Zeker omdat je dan nogwel dingen koopt zonder ze in het echt te zien.

Maar bij een topic over een aangeboden paard vind ik het juist niet persé nodig. Als iemand oprecht geinteresseerd is, dan zal diegene toch echt langs komen en filtreer je zo al meteen de serieuzen van de sensatiezoekers.
Maar dan moet er wel een duidelijke beschrijving bij staan zodat evt. kopers daaruit al genoeg kunnen halen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 17:21

ik stoor me er ook aan en ook aan de links...echt irritant om elke keer te moeten klikken (opent bij mij niet in nieuw venster)

laatst nog een minidiscussie gehad via pb omdat diegene geen foto's had van de spullen en toch mij de spullen wou verkopen
tja... Scheve mond ik koop echt niet zonder foto gewoon....
dus meld dat duidelijk maar dan toch doordrammen he , ik snap dat niet Scheve mond

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 17:23

Ben het helemaal mee eens: EA zonder foto's is ronduit irritant. Vind dat ze dat ook gewoon moeten verplichten.

(rommelige topics, wat niet in 1 oogopslag duidelijk is, is ook irritant, maar dat is weer een ander verhaal Tong uitsteken )

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 17:24

niet erg mee eens, soms willen mensen eerst kijken of er uberhaupt wel belangstelling voor is voor ze foto's gaan maken..
ik ben bijvoorbeeld niet handig met camera's, laat staan met het op de computer zetten en het op bokt zien te krijgen.
ik heb werkelijk geen idee hoe dat moet. Clown

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 17:24

Verplichten vind ik te ver gaan. Je kunt er niet vanuit gaan dat iedereen digitale foto's aan kan leveren. Er zijn zat mensen die geen digitale camera of mobiel met camera hebben. Daarnaast heb je nog mensen die niet weten hoe ze foto's op internet moeten zetten.

Zelf wil ik ook graag foto's zien en anders wordt er eigenlijk niets gekocht maar verplichten nee dat gaat me echt een stap te ver.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 18:03

Sanniejj schreef:
Ja idd,

Maar ook op EA mogen maximaal 15 foto's. Wat als iemand meer spullen verkoopt, of meer foto's van hetzelfde artikel maakt? Je kan geen topics toestaan van 40 foto's. Is gewoon killing voor de laadtijd voor mensen met een wat tragere pc Lachen

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 18:05

Maya schreef:
Sanniejj schreef:
Ja idd,

Maar ook op EA mogen maximaal 15 foto's. Wat als iemand meer spullen verkoopt, of meer foto's van hetzelfde artikel maakt? Je kan geen topics toestaan van 40 foto's. Is gewoon killing voor de laadtijd voor mensen met een wat tragere pc Lachen

Heb je een punt, maar laat dan wel duidelijk in het topic zien, wat er te koop is, door bijv. bold te gebruiken, dan weet je ook direct wat er te koop is en of het de moeite waard is om de foto te kijken. Topics waar het niet direct duidelijk is, wat er te koop is, ga ik meteen uit..

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 18:06

Uhm foto's kunnen ook in de vorm van een link? Clown
Het gaat erom dat je er gewoon direct foto's van kunt zien van wat diegene te koop heeft, dus dat kan ook door op een link te klikken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 18:46

Ben ik persoonlijk met je eens X_Marr Ja Haha! maar ik lees hier dus net een reactie van mensen die gelijk de foto's willen zien ipv links.

Mijn pc is niet zo snel dus duurt het allemaal vrij lang eer alles geladen is, en daardoor loopt ie ook vast. Dus ik verkies gewoon alle foto's in links. Immers, waar ik interesse in heb, bekijk ik dan wel nader in een apart tabblad.

En zo hebben we allemaal onze eigen voorkeuren en wensen. De een ziet dus liever gelijk de foto's in 1 oogopslag, en de ander verkiest ze per link. Wij adviseren de Bokkers wel in de welkomteksten van EA om een zo duidelijk / volledig mogelijk topic aan te maken, dus met alle informatie en foto's. Maar dat is dus een advies, verplichten kunnen (en willen) we gewoon niet Lachen

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 19:05

Maya schreef:
Sanniejj schreef:
Ja idd,

Dat weet ik wel,
maar ik bedoel topic's van mensen die alles in link hebben,.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 19:21

Ik koop ook niets zonder eerst een foto er van te zien.
Als het in een link staat maakt me niet zoveel uit, of per email. Zolang er maar een foto aanwezig is.