Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tamaartjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 16:33

ik weet niet of het hier goed staat

Er is iemand op een andere site en die had ineens mijn avatar van Victor en Goofy als haar avatar.
Dus ik haar chagrijnig een mailtje gestuurt en ze zegt ik vond hem via google dus ik heb het nagekeken of dat kon en dat kon idd.
Kan je het instellen dat hij niet via google gevonden kan worden of iets?

Storm

Re: avatar gejat via google

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 16:34

Ik zou het een eer vinden Haha!
Kwestie van goede smaak.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 16:35

Ik vrees van niet, jij hebt ervoor gekozen ze op het web te zetten en geeft in principe ook toestemming dat anderen ze ook mogen gebruiken.

tamaartjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 16:36

ik dus niet dat ze mijn foto 'jatten'

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 16:37

Ik snap je ook wel tamaartjeee, maar ik denk ook niet dat je er iets aan kunt doen, je zou haar hoogstens kunnen vragen de avatar weg te halen.

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 16:38

moeilijk... Dan maar vriendelijk vragen of ze hem niet meer wilt gebruiken..

En anders op al je foto's voortaan copyright zetten

JannemanLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 16:39

Ik zou het niet weten, ik weet wel ergens dat er werd gevraagd of die op google mocht weergegeven worden maar ik kan niet meer herinneren wat dat was. igg niet op dit forum

tamaartjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 16:45

ik dus niet dat ze mijn foto 'jatten'

tamaartjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 16:46

ik heb er nu 1 gemaakt met © dus die ga ik er nu opzetten

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 16:46

Weghalen bij google gaat geloof ik niet. heb deze week 2 keer hetzelfde gehad, je kunt denk ik niks anders doen dan idd boos mailen of ze het weg willen halen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 16:48

Ik heb het ook wel eens gehad, ik had mooie, tikkie sexy, foto's gemaakt en op een site gezet, zag ik later ook een gast die mij nu als ava heeft. Ach, ik lig er niet wakker van...

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 16:55

Armaris schreef:
Ik vrees van niet, jij hebt ervoor gekozen ze op het web te zetten en geeft in principe ook toestemming dat anderen ze ook mogen gebruiken.

En dat is dus niet helemaal waar, als je iets op internet zet wil dat niet automatisch zeggen dat iedereen het dan maar (gratis) mag gebruiken!

Citaat:
When visiting a web site, it is so easy to click and save with a mouse button when one sees a graphic image or photo that one likes, or to view the source code and copy part of or all of the HTML coding because one "likes the way this or that was done" or one "wants a similar layout", or to copy original writings because "that person expresses this or that so well". The general (and incorrect) notion is that anything that is on the internet is public domain and may be taken without permission from the creator/owner. Some people actually think (incorrectly) that just because bits of web pages may be stored in one's cache, or because certain browsers allow one to do "file save as" moves or anything similar one may use such material as one wishes. This is false.

van whatiscopyright.org

TS je kunt niet veel doen behalve nogmaals die ander mailen en uitleggen dat, ook al staan ze op google, die fotos niet zomaar gebruikt mogen worden door iedereen. En dat je daarom dus ook liever hebt dat ze jou paarden als haar avatar verwijderd. Als ze daar geen gehoor aan geeft kun je niet veel anders doen dan voortaan een copyright op je fotos zetten en het maar oppakken als een 'eer' dat ze perse jou foto wil gebruiken!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 18:56

Ja dit is dus wél foto's jatten. Het mag niet zonder jou toestemming gebruikt worden. Je kan haar een boze mail sturen en als je het er echt om wil gaan doen kan je zelfs verdere stappen ondernemen. Maar goed hoe ver wil je gaan voor een avatar? Genoeg mensen die om de paar weken een nieuwe hebben.

_suna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 18:57

Thats_Me schreef:
Ja dit is dus wél foto's jatten. Het mag niet zonder jou toestemming gebruikt worden. Je kan haar een boze mail sturen en als je het er echt om wil gaan doen kan je zelfs verdere stappen ondernemen. Maar goed hoe ver wil je gaan voor een avatar? Genoeg mensen die om de paar weken een nieuwe hebben.

precies..
of gewoon , vriendelijk zeggen ? Schijnheilig
los je meer mee op dan anders Lachen

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 20:42

Heb je de ava via je computer op bokt gezet of eerst upgeload en met de link op bokt gezet? Anders staat die oude foto nu ook gewoon nog op internet he.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 20:43

_Lotteee schreef:
Thats_Me schreef:

precies..
of gewoon , vriendelijk zeggen ? Schijnheilig
los je meer mee op dan anders Lachen

Tjsa ik heb dat eens geprobeerd bij iemand die profielfoto's had gejat, hartstikke vriendelijk gevraagd en ik kreeg een antwoord terug waarin ik voor van alles en nog wat werd uitgescholden. Nagelbijten / Gniffelen

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 20:47

Fiffill schreef:
Tjsa ik heb dat eens geprobeerd bij iemand die profielfoto's had gejat, hartstikke vriendelijk gevraagd en ik kreeg een antwoord terug waarin ik voor van alles en nog wat werd uitgescholden. Nagelbijten / Gniffelen

Tuurlijk eerst aardig vragen Ja maar je mag best laten weten dat je er boos/teleurgestelt etc. over bent. Trouwens Fiffill als ik zo'n reactie zou krijgen dan kunnen ze me wat. Heb het zelf nog niet meegemaakt gelukkig maar zou dan iets terug sturen als je niet binnen een week alle foto's hebt verwijderd, dan zal ik verdere stappen ondernemen want ik laat mijn foto's niet stelen. Wedden dat ze zo weg zijn? Niet dat je echt naar de politie hoeft te gaan maar even laten weten dat je het echt meent.

Wel vind ik dat je het eerst moet vragen. Want niet iedereen weet dat je foto's van internet eigenlijk niet mag gebruiken. Heb vroeger ook wel eens wat gebruikt omdat ik dacht leuk!! Trouwens de leerkrachten dachten ook leuke voorkant van een verslag mooie foto! en kwamen ook niet met copyricht etc. dus tja hoe moet je het dan weten. Weet nu gelukkig beter Ja

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 20:49

Klopt, heb het toen ook wat minder aardig gevraagd (maar wel beleefd gehouden). Knipoog

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 20:56

Ik heb gezocht naar mijn eigen avatar via google images en kwam hem inderdaad tegen. Erop klikken leverde deze tekst op:
60 x 60 - 27 kB
Deze afbeelding kan auteursrechtelijk zijn beschermd.
Met auteursrechtwaarschuwing dus..

http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... l%26sa%3DG

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 20:58

Waar zoek je dan op? Ben ook wel benieuwd hoe eenvoudig het is maar kan die van mij niet vinden op google (zoek op Thats_Me + bokt). En kom op andere namen ook niet echt verder.
Laatst bijgewerkt door Thats_Me op 04-09-08 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:07

Dat vraag ik me ook af eigenlijk

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:09

ik heb gezocht op avatar bokt anya en het bestand op .gif gezet (omdat ik een animated gif heb).

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:11

Haha als ik dat doe dan kom ik niet mijn eigen ava tegen maar die van een boel andere bokkers die ik ken. Clown

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:12

ja daar moest ik me ook doorheen worstelen.. heb je zeker in hun topics zitten posten Knipoog

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 22:18

mijn oudeava dook ook helaas maaral te vaak op bij de paardenspelletjes. en die meiden denken ook écht serieus dat foto's op internet door iedereen zo maar te gebruiken zijn Hen leg ik uit dat dit niet zo maar mag, de eigenaar van die website komt met een kul excus dat je je foto's dan maar moet beveiligen. Die denkt alleen aan geld.