Waar blijft het strengere beleid tegen topicverziekers???

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolliegirl

Berichten: 32971
Geregistreerd: 18-07-04

Waar blijft het strengere beleid tegen topicverziekers???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 17:39

Zoals ik, net als jullie al tijden les, dat bokt alsmaar strenger wordt.
begin ik me nu serieus af te vragen wat er met de lastpakken in topics gedaan wordt.
Dan bedoel ik dus mensen die alleen maar negatief reageren om iemand onderuit te halen.
of mensen die negatief doen omdat ze ruzie heben met de TS-er of en slechte ervaring?

neem bijvoorbeeld de topics van Canjer, dit waren er IMO 4! die al goed verziekt zijn en worden!
en... puur toeval dat het altijd dezelfde zijn?
ik kom het helaas ook in andere topics tegen! Iemand die hulp vraagt met een jong paard bijvoorbeeld... en vervolgens de grond in geboord wordt??
is dit normaal?? mag dit??
waarom wordt hier NIETS aan gedaan??
Ik zie NERGENS OW's voor topicverziekers... kan dat niet ingesteld worden
bijv.
naam Straf Reden
''''pietje'' OW topicverzieken''


iemand de grond inboren is lekker makkelijk, zullen we en niveau hoger en bokt gaan verbeteren??

oh.. mensen die op hun eigen niveau willen blijven, doen dat maar lekker, maar hou ff rekening met anderen!! en trek niet alleen je eigen conclussie!

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Waar blijft het strengere beleid tegen topicverziekers???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 18:18

Klopt, ik vind het ook vreemd dat dat zomaar kan. Ik weet ook op welke bokkers je doelt. Toch hebben de mods de huidige topics aardig "schoon" weten te houden door regelmatig lasterlijke posten te verwijderen. Maar ik merk weinig van de sancties tegen dergelijke pestkoppen en verziekers.

Ik verwacht dat er achter de schermen wel waarschuwingen worden gegeven maar daar net geen ban voor staat. Jammer vind ik dat wel. Vooral omdat je duidelijk merkt dat men elkaar opjuint om te reageren.

Nou moet ik eerlijk toegeven dat ik jouw posten in de gaten hou om op de hoogte van Canjer te blijven. Vandaar mijn reactie hier Bloos Bloos

potverdikkie
Berichten: 5906
Geregistreerd: 01-07-07

Re: Waar blijft het strengere beleid tegen topicverziekers???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 18:30

*knip* laat maar
Laatst bijgewerkt door potverdikkie op 18-08-08 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Aradis

Berichten: 6183
Geregistreerd: 14-08-06

Re: Waar blijft het strengere beleid tegen topicverziekers???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 18:44

Goh! Ik verbaas mij hier over een erg hypocriete reactie
Maar inderdaad heb je veel topice verziekers, van het Canjertopic weet ik niks af.. Misschien dan eens een mod pmen ? Of zelf de gebruiker pmmen en het maar lekker daar uitvechten?
En topic verziekers worden volgens mij meestal geband met als reden op de man spelen

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Re: Waar blijft het strengere beleid tegen topicverziekers???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 18:54

Ja, dat zou ERG fijn zijn, als bepaalde figuren op bokt (permanent) geband zouden worden vanwege hun méér dan ziekelijke instelling Ja

Ik kan er zó een aantal opnoemen die perfect aan dit plaatje voldoen Haha!

Vaak zijn dat ook diegenen, die voorop lopen met de grootste mond over pesten, terwijl ze niet in de gaten hebben, dat zijn diegenen zijn, die de boel lopen te zieken, etteren en treiteren tot en met. Misschien eens een kwestie van hand in eigen boezem steken? Over de Canjer topics weet ik niets, dus ik spreek even in het algemeen, maar te vaak word ik geconfronteerd met persoonlijke aanvallen en daar wordt helaas niets aan gedaan jammer genoeg.

Sfeerverziekers mogen wat mij betreft net zo hard of zelfs harder aangepakt worden dan gebruikers die aanwijzend over de schreef gaan.

Anoniem

Re: Waar blijft het strengere beleid tegen topicverziekers???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 18:58

Ik zie het ook vaak gebeuren. Ik heb zelf al vrij geregeld een OW gehad vanwege "wijze van reageren", maar als dat met bepaalde topicverziekers (NIET alleen bij Canjer!!!) zou gebeuren, dan hadden die mensen inmiddels al lang en breed dusdanig veel OW's gehad dat ze voorlopig niet zouden kunnen reageren.

Waarom is het beleid aan de ene kant zo ontzettend zichtbaar en aanwezig en wordt de indruk gewekt dat iedere letter die je schrijft minstens 3 keer "gewogen" wordt op of 'ie wel of niet "kan", maar wordt er aan de andere kant niets gedaan tegen deze vorm van sfeerverpesten?

(Moet ik er overigens bij zeggen dat ik het enorm aanwezige en pietluttige Bokt-beleid ook niet altijd sfeerbevorderend vind....)

Nancy1983
Berichten: 46
Geregistreerd: 16-05-07
Woonplaats: Lelystad

Re: Waar blijft het strengere beleid tegen topicverziekers???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 19:05

Idd, ben het hier heel erg mee eens,
laatst nog twee topics van mezelf waarin ik op ongeloofelijk wijze ben aangevallen door sommige, die berichten zijn nu verijderd maar deze personen hebben voor zover ik weet geen OW gehad

Anoniem

Re: Waar blijft het strengere beleid tegen topicverziekers???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 19:22

Even voor de mensen uit de Canjerclan: jullie zijn niet alleen op de wereld en daardoor kan het dus gebeuren dat mensen kritisch zijn of vragen gaan stellen. Dat kan en dat mag gewoon. Meestal zijn die vragen helemaal niet bedoeld om wie dan ook onderuit te halen, maar gewoon bedoeld zijn om een antwoord te krijgen. Dat iemand het zich zo ontzettend aantrekt, ligt vaak buiten de macht van de vragensteller Lachen.
Wat betreft de Canjertopics komen er toch steeds meer feitjes boven water die eerst ontkend werden: om te beginnen al dat _eenmalig_ niet potverdikkie zou zijn en daarna dat Canjer al van _eenmalig_ / potverdikkie zo zijn en later bleek dat er nog een echte eigenaar was en dat het dus een beetje bedenkelijke aankoop is geweest. Daarnaast zijn er nog veel meer dingen die vragen oproepen, het zij zo.

potverdikkie
Berichten: 5906
Geregistreerd: 01-07-07

Re: Waar blijft het strengere beleid tegen topicverziekers???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 19:26

Een mooi voorbeeld van waar dit topic dus op slaat, en over gaat.
Laatst bijgewerkt door potverdikkie op 18-08-08 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Waar blijft het strengere beleid tegen topicverziekers???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 19:29

Noem je dit 'onderuithalen'? Misschien moet je een keer een woordenboek op na slaan, maar dat is echt heel iets anders.
De realiteit is gewoon dat niet iedereen het altijd met je eens is en dat mensen er wel eens vragen over hebben, daar is bokt een discussieforum voor.
Dit topic is dus geheel en al overbodig en valt bij mij onder Zeurtopic Lachen.

Aradis

Berichten: 6183
Geregistreerd: 14-08-06

Re: Waar blijft het strengere beleid tegen topicverziekers???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 19:31

Ik vind lovely ook totaal niemand onder uit halen hoor Verward Of mis ik hier iets? Ik vind PVD's reactie veel veelzeggender dan die van Lovely. Volgens mij vind jij iedereen die vragen stelt die jouw niet aanstaan topicverziekers ?

Anoniem

Re: Waar blijft het strengere beleid tegen topicverziekers???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 19:34

Lovely schreef:
Even voor de mensen uit de Canjerclan: jullie zijn niet alleen op de wereld en daardoor kan het dus gebeuren dat mensen kritisch zijn of vragen gaan stellen. Dat kan en dat mag gewoon. Meestal zijn die vragen helemaal niet bedoeld om wie dan ook onderuit te halen, maar gewoon bedoeld zijn om een antwoord te krijgen. Dat iemand het zich zo ontzettend aantrekt, ligt vaak buiten de macht van de vragensteller Lachen.
Wat betreft de Canjertopics komen er toch steeds meer feitjes boven water die eerst ontkend werden: om te beginnen al dat _eenmalig_ niet potverdikkie zou zijn en daarna dat Canjer al van _eenmalig_ / potverdikkie zo zijn en later bleek dat er nog een echte eigenaar was en dat het dus een beetje bedenkelijke aankoop is geweest. Daarnaast zijn er nog veel meer dingen die vragen oproepen, het zij zo.


Om hier even op te reageren... Je zult wel weten dat ik positief sta tegenover Canjer en PVD. Dat wil echter niet zeggen dat ik vind dat er geen kritische reacties mogen worden geplaatst. Sterker nog; ik ben in andere topics ook vaak degene van de kritische vragen. No prob, moet kunnen.

Maar er is een essentieel verschil tussen kritisch zijn en tot in den treure details zoeken om in negatieve zin op in te gaan en zo keer op keer een topic te verzieken.

Op het moment dat ik 3x iets negatiefs plaats in hetzelfde topic, krijg ik een OW met termen als "manier van reageren", "sfeerbedervend", "dragen niet bij aan zinvolle discussie".

Ik geef toe dat ik daar in zulke gevallen vaak inderdaad fout ben, dat het subtieler, minder aanvallend had kunnen zijn of dat ik er niet zo lang op door moest gaan. Tuurlijk. Ik wéét van mezelf dondersgoed dat ik nogal kritisch of fel uit de hoek kan komen.

Maar leg me dan eens het verschil uit tussen iemand die 10480145702 keer in een Canjer-topic op dezelfde achterbakse manier "kritisch" loopt te doen of iemand (ik dus) die in een topic tot 4 keer toe de TS kritisch of wellicht te fel aanvalt?

Nu zeg je misschien dat daar juist het verschil zit: in de Canjer-topics gebeurt het continu door bepaalde mensen op een zeer achterbakse, stiekeme manier. Ik prefereer zelf open en bloot te zeggen waar het op slaat.

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Waar blijft het strengere beleid tegen topicverziekers???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 19:37

Vragen stellen waar per pb antwoord op is geweest en jezelf uitnodigen voor een meeting waar je wéét dat je niet welkom bent zijn wel degelijk pogingen om een topic te verzieken. Evenals veel meer dingen die we hier niet gaan herhalen: puur omdat pvd in de ogen van dat "groepje" in een ver verleden iets verkeerd gedaan "zou" hebben.

Maar zoals gebruikelijk leidt deze discussie nergens toe.

*gaat nuttiger dingen doen*

Anoniem

Re: Waar blijft het strengere beleid tegen topicverziekers???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 19:39

Nouks, van achterbaks en stieken weet ik niks, ik kan ook alleen maar lezen wat er staat, maar ik ben bang dat er te vaak en te snel wordt geconcludeerd dat het wel negatief zal zijn. Soms lijkt het alleen maar zo dat anderen verder kunnen gaan dan de een, maar dat is heus niet zo hoor. De mods kijken ook goed of iets wel of niet goed bedoeld en/of hulpzaam in de discussie is.
Maar er zijn natuurlijk ook mods die zien dat de informatie die door PVD gegeven wordt ook niet altijd klopt Lachen. Daarnaast is PVD ook maar een bokker die ook gewoon op haar manier van reageren moet letten, bij haar zit er rechtsonder ook een rood vraagtekentje Ja.

Anoniem

Re: Waar blijft het strengere beleid tegen topicverziekers???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 19:44

Lovely schreef:
[***], van achterbaks en stieken weet ik niks, ik kan ook alleen maar lezen wat er staat, maar ik ben bang dat er te vaak en te snel wordt geconcludeerd dat het wel negatief zal zijn. Soms lijkt het alleen maar zo dat anderen verder kunnen gaan dan de een, maar dat is heus niet zo hoor. De mods kijken ook goed of iets wel of niet goed bedoeld en/of hulpzaam in de discussie is.

Jij hebt wel heel veel vertrouwen in de kunde en het inzicht van de mods... Volgens mij zijn mods ook nog altijd mensen die zonder enige training of vaak ook zonder enig inzicht in de mens voor de hobby een beetje mod zijn.

Waarom acht je een mod in staat in te zien of iets wel of niet goed bedoeld is en of iets bijdraagt aan de discussie? Volgens mij zijn ze daar namelijk helemaal niet zo goed toe in staat..

En das nu juist het probleem: zodra het ook maar enigszins achterbaks of subtiel gebeurt, dan "mag" het (of dan wordt er niets aan gedaan, want tsja, er staat nu eenmaal niet zwart op wit "ik wil de sfeer in dit topic verzieken"). Zodra iemand zegt waar 't op slaat, kan diegene rekenen op een OW. Want dan staat het er wel zwart op wit. Of die minder subtiele, minder achterbakse mening nu onderbouwd is of niet.

Citaat:
Maar er zijn natuurlijk ook mods die zien dat de informatie die door PVD gegeven wordt ook niet altijd klopt Lachen. Daarnaast is PVD ook maar een bokker die ook gewoon op haar manier van reageren moet letten, bij haar zit er rechtsonder ook een rood vraagtekentje Ja.


Oh, reken maar dat PVD best uitkijkt met wat ze zegt.

Anoniem

Re: Waar blijft het strengere beleid tegen topicverziekers???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 19:55

De mods kijken altijd van een afstand en zijn niet betrokken bij jouw, mijn of PVD's zaken en daardoor zien zij soms helderder hoe zaken bedoeld en geinterpreteerd kunnen worden. Daar ligt ook wel de grens van mijn vertrouwen hoor, het zijn geen wondermensen Lachen.
Rechstreeks aanvallen mag niet, vragen stellen mag wel. Lijkt me een heldere zaak.

horsima

Berichten: 210
Geregistreerd: 04-07-08
Woonplaats: sprundel

Re: Waar blijft het strengere beleid tegen topicverziekers???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 19:58

Tja,maar tegenwoordig is het al zo, dat al open je een topic waarin je mensen om hun mening vraagt, je er zomaar een slotje op kan krijgen omdat bepaalde mensen zich aangesproken voelen. En dat vind ik ook niet netjes, zeker als je niks met het hele verhaal waarom diegene zich aangesproken voelt te maken hebt, en verder nooit geen onvertogen woord zegt. Tja..

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Waar blijft het strengere beleid tegen topicverziekers???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 19:58

Ook mods zijn mensen die door vanalles beinvloed kunnen worden - zoals door hun gevoel over een bepaalde persoon. Iemand die al vaker een OW heeft gehad en daardoor een naam heeft, iemand met wie ze eens een aanvaring hebben gehad toen ze nog geen mod waren, iemand die ze kennen van stal...

Anoniem

Re: Waar blijft het strengere beleid tegen topicverziekers???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:00

slimmerik schreef:
Vragen stellen waar per pb antwoord op is geweest en jezelf uitnodigen voor een meeting waar je wéét dat je niet welkom bent zijn wel degelijk pogingen om een topic te verzieken. Evenals veel meer dingen die we hier niet gaan herhalen: puur omdat pvd in de ogen van dat "groepje" in een ver verleden iets verkeerd gedaan "zou" hebben.

Maar zoals gebruikelijk leidt deze discussie nergens toe.

*gaat nuttiger dingen doen*

Je kunt soms vragen beter in het openbaar stellen, dan kan er later minder makkelijk gelogen worden over het antwoord Lachen.

Er zijn nu eenmaal mensen die PVD niet hoog hebben zitten en dat is vanwege hun eigen ervaringen met PVD, het is niet aan jou, mij of een mod om te bepalen of ze daar wel of niet gelijk in hebben.

Anoniem

Re: Waar blijft het strengere beleid tegen topicverziekers???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:00

Ik weet ook van betrouwbare bron dat ze absoluut bepaalde mensen beter in de gaten houden dan anderen. Snap ik ook wel, maar het is niet terrecht dat je als je één van die mensen bent echt moet uitkijken met wat je zegt en dat ieder ander met veel meer kan wegkomen.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Re: Waar blijft het strengere beleid tegen topicverziekers???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:01

óf leven we in een mickey mouse wereld waarin kritische vragen stellen niet meer mag en we iedereen op zijn/haar mooie blauwe ogen moeten geloven? Knipoog

Zou toch wat zijn nietwaar?

Haha!


Maar sfeerverziekers aanpakken? VOOR! *stemt*

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Waar blijft het strengere beleid tegen topicverziekers???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:01

Nouks schreef:
Ik weet ook van betrouwbare bron dat ze absoluut bepaalde mensen beter in de gaten houden dan anderen. Snap ik ook wel, maar het is niet terrecht dat je als je één van die mensen bent echt moet uitkijken met wat je zegt en dat ieder ander met veel meer kan wegkomen.

Haha! Haha! Haha!
Of als je toevallig en bokker treft die heel gevoelig is voor iedere vorm van commentaar..

horsima

Berichten: 210
Geregistreerd: 04-07-08
Woonplaats: sprundel

Re: Waar blijft het strengere beleid tegen topicverziekers???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:03

Maar ik heb nog nooit geen OW of wat dan ook gehad?? Ik open een topic, omdat ik met een dillema zit, en 1 iemand voelt zich aangesproken, terwijl er bij mijn weten echt niks gezegd is wat er op die persoon slaat. Ken heel die persoon niet eens! Die stuurt 1 bericht naar de mods en lap, de boel zit op slot. Ik snap het als er meerdere problemen met iemand zijn geweest, maar dat heb ik nooit gedaan! Heb zelfs die persoon nog gepb't dat ik de hele gang van zaken tegen haar niet netjes vond! (laat ik het hier fatsoenlijk houden, in pb stond het minder netjes..Knipoog) Vind het gewoonweg niet eerlijk!! *stampvoet even heel hard!!*

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Re: Waar blijft het strengere beleid tegen topicverziekers???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:05

horsima schreef:
Maar ik heb nog nooit geen OW of wat dan ook gehad?? Ik open een topic, omdat ik met een dillema zit, en 1 iemand voelt zich aangesproken, terwijl er bij mijn weten echt niks gezegd is wat er op die persoon slaat. Ken heel die persoon niet eens! Die stuurt 1 bericht naar de mods en lap, de boel zit op slot. Ik snap het als er meerdere problemen met iemand zijn geweest, maar dat heb ik nooit gedaan! Heb zelfs die persoon nog gepb't dat ik de hele gang van zaken tegen haar niet netjes vond! (laat ik het hier fatsoenlijk houden, in pb stond het minder netjes..Knipoog) Vind het gewoonweg niet eerlijk!! *stampvoet even heel hard!!*


*kijkt naar registratiedatum* Nors opkijken

Dat zou ook een goeie zijn als jij al meerdere OW's op je naam had staan....

Of praten we over een SA'tje? Haha!

Anoniem

Re: Waar blijft het strengere beleid tegen topicverziekers???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:05

Barmat schreef:
óf leven we in een mickey mouse wereld waarin kritische vragen stellen niet meer mag en we iedereen op zijn/haar mooie blauwe ogen moeten geloven? Knipoog

Zou toch wat zijn nietwaar?

Haha!


Maar sfeerverziekers aanpakken? VOOR! *stemt*


Neuh, kritische vragen stellen moet mogelijk zijn m.i.
Alleen wordt er nu geen duidelijke grens getrokken tussen wat wel mag en wat niet. Ik snap heus dat het moeilijk is om die grens te trekken, omdat er natuurlijk veel randgevallen zijn van wat wel en niet "kan", maar ik vind dat consequent sfeerverzieken, achterbaks/stiekem aanvallen, recht-in-je-raap-maar-onderbouwd-aanvallen én ongefundeerde harde kritiek in één en dezelfde categorie vallen. Dan moet gewoon niet het ene wel mogelijk zijn en het ander niet.

Om hem maar weer 'ns in de discussie te gooien,

Ik zie soms dingen langskomen waarvan ik denk "ik heb wel 'ns voor minder een OW gekregen"...