Zo na vijf jaar die voorbij streken zonder regelmatig paardrijden vond ik het nu toch echt hoog tijd o daar wat aan te doen. Allereerst dus aanmelden op het bokt forum om vanaf daar op zoek te gaan naar een lief en leuk dier om te kunnen bijrijden en een leuke manege die bij mij past!
Ik ben Loes, 23 jaar oud, pas afgestudeerd fysiotherapeut maar momenteel eerst nog lekker aan het genieten van de zomer (??) vakantie. Ik woon in Apeldoorn (Orden om precies te zijn, op een steenworp afstand van het bos) en dat bevalt best goed!
Goed. Wat heb ik met paarden... Toen ik 8 was ben ik begonnen met lessen bij manege Koopman in Loenen. Ik heb hier 6 jaar lang lessen gevolgd tot dat ik met mijn toenmalige welsh D verzorg pony in contact kwam. Liefde op het eerste gezicht en ook dolgelukkig dat ik mocht helpen met het inrijden van haar. Heb er een geweldige tijd gehad met deze superlieve ietwat schrikachtige en temperamentvolle pony. In totaal heb ik haar 4 jaar verzorgd en bereden. In die tijd heb ik privelessen gevolgd, een keer in de twee weken en soms wekelijks. Deze lessen zijn mij zeer goed bevallen en ik heb er samen met Missy ontzettend veel van geleerd. Daarnaast was ik wekelijks op zaterdagochtend te vinden bij de Loenermarkruiters waar ik ook lessen volgde (groepslessen). In deze periode heb ik ook wedstrijden gereden, maar dit was voornamelijk omdat de eigenaresse ook van plan was wedstrijden te gaan rijden. Enige voorbereiding was dus wel handig:) Ik vooral geleerd dat ik het ontzettend leuk vind om buitenritten te doen en om te trainen. Ook het volgen van lessen is mij goed bevallen. Het wedstrijd circuit is niet helemaal mijn ding is, het competitieve karakter er van is niet helemaal voor mij weg gelegd geloof ik.
Op mijn 18e kwam mijn school lichtelijk te leiden onder al dat bezig zijn met Missy en ben ik gestopt. In de afgelopen vijf jaar heb ik af en toe paard gereden, maar niet bepaald op regelmatige basis. Nu ik weer wat rust heb omdat ik klaar ben met de opleiding is het dus weer erg gaan kriebelen. Ik ben aan het rondkijken naar een leuke manege waar nog meer personen van mijn leeftijd rondrennen, dus wie tips heeft kom maar op! Het allerliefst zou ik weer een paardje vinden in de omgeving waar ik kan helpen met verzorgen en bijrijden. Ook hier geld, als je wat weet, hoor ik het graag!
Nou, ik vind degenen die mijn verhaal helemaal gelezen hebben erg dapper:)
Ik weet niet of Wilp te doen is voor jou, maar ben nog op zoek naar in eerste instantie een bijrijder die het na maart helemaal van me gaat overnemen. Voor meer info mag je me altijd pben!