reactie's verwijderen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Slotty

reactie's verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 11:00

hoi,

ik kon na het zoeken niks vinden, dus dan maar zo.

een tijdje terug las ik in een topic over het idee om berichten die je tijden geleden had gepost te kunnen verwijderen i.v.m. opmerkingen/uitspraken e.d. die tegen je gebruikt konden worden. Rasistische opmerkingen of ruzie's die bijv. gevonden konden worden door je nieuwe werkgever.
Het staat op internet, en dan is het dus te vinden door iedereen. En daarom zouden ze dus somige berichten willen laten verwijderen.

Dat kon niet, er zouden gaten vallen in discussie's en in het forum (begreep ik)

Nu lees is net, in een topic over een reactie op een 'oud' topic, dat die reactie wél is verwijderd. Ik heb gekeken en hij is gewoon echt weg.

Waarom kon dat wel, en om privacy redenen niet?

*dit is niet bedoeld voor een discussie van: ja moet maar opletten wat je typt of, ja ik vind ook dat het moet kunnen. Dit is gewoon een vraag Knipoog *
Gr

Marchador

Re: reactie's verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 15:25

Slotty, ik vind dat je daar een goed punt hebt. Ik verbaas me er namelijk ook over eigenlijk Lachen

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 17:04

Wanneer een reactie direct na het plaatsen weg wordt gehaald valt er geen 'gat'.
Zelf kun je je eigen reactie binnen een bepaalde tijd ook weghalen wanneer er niemand na jou heeft gepost.
Ook dan valt er geen gat. Lachen

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 17:14

ok, dus het kan alleen als er daarna geen reacties meer zijn geplaatst?

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 17:24

In het geval van een door jou recent geplaatste reactie kun je deze zelf verwijderen of wijzigen.
Of als er moverende redenen zijn, dan kun je een aanvraag indienen bij de mods van het betreffende forum.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 22:21

Je kunt inderdaad het verwijderen van reacties aanvragen bij een mod. Maar er moet wel een gegronde reden voor zijn om het inderdaad te verwijderen. Bijvoorbeeld wanneer je iemands privacy schendt.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 22:23

En als iemands privacy wordt geschonden wordt er verteld;
Het is een openbaar forum waar meningen mogen worden verteld dus blijft het staan.

Dus wordt er niets van privacy aangetrokken, of ze nu weten of het voorval klopt of niet!!!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 22:25

Meningen mogen, net zoals ervaringen uit de eerste hand.
Maar wanneer iemands naam onterecht slecht wordt gebruikt dan kan dat bijvoorbeeld verwijderd worden.
Maar ook bijvoorbeeld adresgegevens of foto's waar geen toestemming voor is gegeven.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 22:30

Nee hoor, volledige naam wordt niet verwijderd.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 22:47

Wanneer dit ervaringen uit de eerste hand zijn en deze kloppen gewoon is dit toegestaan. Mocht je het daar niet mee eens zijn of het is gelogen kun je een verzoek neerleggen bij de mods van het forum. Dit topic is niet bedoeld om 1 bepaald voorval te bespreken.

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 19:38

en stel dat zo'n reactie dan toch verwijderd wordt, wat blijft er dan nog van over? Een naam met een opmerking van een mod? Of echt helemaal niets? Want als er dan al reacites op zijn, dan lijkt het weer of die nergens op slaan en er dus zo'n gat is..
*is er een voorbeeld?*

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 20:18

Een exact voorbeeld kan ik me persoonlijk niet direct voor de geest halen, maar het kan zijn dat er in het bericht enkele sterretjes staan en dan er onder een balkje waarin een mod heeft geschreven : bericht aangepast, naam verwijderd
Zo ongeveer... Lachen
Je ziet het wel eens op EA, wanneer mensen per abuis hun telefoonnummer opschrijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 02:07

milou123 schreef:
Nee hoor, volledige naam wordt niet verwijderd.

Hoe kom je daar bij zit je zelf in het Bokt team? Knipoog

Ik heb hier ervaring mee, een medebokker had mijn naam negatief en onterecht gebruikt
ik heb toen Bokt aangeschreven en het bericht getemd, en het is netjes weggehaald
dus geen informatie geven die niet klopt!!

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 02:14

Ik heb het ook pas gezien.Er is een reactie verwijderd en nu staat er bericht aangepast door bartv,reactie op verzoek verwijderd.
Bij deze persoon is me opgevallen dat er zo meer reacties van haar verwijderd zijn.
Er staat verder alleen maar een stipje en dan de mededeling zoals hierboven omschreven.
Dus het kan wel je reactie laten verwijderen.

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 12:04

oh ok, dus er staat dus nog wel iets maar dan gewoon een moderatoropmerking. Dan valt er dus inderdaad geen gat ofzo.