Reageren na langere tijd, is dat echt 'tegen de regels'?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Reageren na langere tijd, is dat echt 'tegen de regels'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 10:48

Gisteren kwam ik een topic tegen van een paar maanden oud.
Iemand zocht ervaringen met de shampoo 'cowboy magic yellow-out'.
Ze kreeg wel een paar reacties, maar niemand die het eerder gebruikt had. En vroeg het daarna nogmaals. Daarop is nooit een reactie gekomen.
Dus ik een lange reactie gepost..
MysticTinker schreef:
Ik vind het echt superspul.
Normaal gebruikte ik zilvershampoo van de kruitvat. Zelfde idee. Maar met de Yellow-out wordt het nog net iets witter.
Tis wel belangrijk dat je de shampoo lang genoeg laat intrekken, anders werkt het inderdaad niet.
Ik doe altijd:
1. staart in een emmer warm water met soda, even goed roeren en knijpen
2. uitspoelen
3. inzepen met de shampoo, zorg dat er echt witte schuim op staat
4. minimaal 10 minuten laten intrekken
5. goed uitspoelen
En dan eventueel nog een keer de shampoo herhalen.
Dan is ie echt spierwit Haha!

Meisje was waarschijnlijk nog steeds op zoek naar ervaringen, maar opent waarschijnlijk geen nieuw topic meer omdat ze toch niet verwacht dat er deze keer wel reacties komen.

Het lijkt mij dus niet verboden om in dat topic te reageren. Ik kan er niets over vinden in de regels.

Toch krijg ik vanmorgen een pb van een mod waarin staat dat er in het topic al een paar maanden niet gereageert is en 'geen toegevoegde waarde' heeft aan het topic. En 'het bericht is verwijderd'.
(Volgens mij is zelfs het hele topic weg)

Wat vinden jullie?
Iedereen is toch blij als er, ook al is dat pas na een paar maanden, toch nog een reactie komt waar je iets aan hebt?
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 01-08-08 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

sans6

Re: Reageren na langere tijd, is dat echt 'tegen de regels'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:49

ik denk dat je in dat geval beter de TS een PB kunt sturen Ja

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:50

ik vind dat een reactie waar je wat aan hebt, en ik vind dus dat de opmerking van de mod ".. en heeft geen toegevoegde waarde.." dan ook niet waar. Ik vind het ook raar dat het verwijderd is.
Dat kon toch trouwens niet, berichten verwijderen? (of staat er alleen een mod opmerking ofzo?)

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:51

Aan de ene kant kan ik het me idd goed voorstellen dat er niet in oude berichten gereageerd mag worden. Want... dan krijg je de stelling in welk topic wel, en in welke niet. Het is heel moeilijk om daar voor iedereen een duidelijke lijn in te trekken volgens mij. In dit geval had ze naar mijn mening idd nog wel wat aan je antwoord. Maar in rijtopics hoef je na een paar weken eigenlijk niet meer te reageren. Heel moeilijk dus. Maar in dit geval had ze volgens mij zeker nog wel wat aan je antwoord gehad. (maar misschie volgende keer beter via pb?)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:52

Ehmmm een pb openbaar maken is dus wel tegen de regels....

Maar wat betreft je reactie, ik vind zo'n reactie dus wel moeten kunnen. Kan ook wel per pb maar goed nu zou een ander er ook wat aan kunnen hebben ipv alleen de TS.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:56

Bij oudere topics staat met grote rode letters dat het niet wenselijk is te reageren.
Dat zou een aanleiding kunnen zijn om bijvoorbeeld de TS een pm te sturen met je tips.
Ik denk dat je in dit geval beter de betreffende mod een pm had kunnen sturen met daarin dit bezwaar.
Het openbaar maken van pm's is overigens wél 'tegen de regels' Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:57

'en heeft geen toevoegende waarde aan het topic.' Om die zin moest ik eigenlijk wel lachen Clown Kijken de mods dan niet eens naar wat je schrijft? Als het imo goede informatie is en jouw bericht staat vol met informatie, zou het niet erg moeten zijn om te reageren in zo'n topic.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 10:57

Ik heb de quote van de pb even vervangen Knipoog

Volgens mij is het hele topic weg.
En het was inderdaad mijn bedoeling om ook de rest van de mensen die gereageert hadden te laten weten hoe ze het t beste kunnen aanpakken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 10:59

Inderdaad Miss_Montana Ja Dat is ook mijn punt.
Als iemand reageert met 'ja fijn spul'.. Logisch dat zo'n bericht wordt verwijderd. Daar zou ik zelf ook voor Temmen. Maar ik had toch het idee dat ik genoeg info had gegeven

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 11:00

Ik vind dat als je iets zinvols te melden hebt (en dus inderdaad geen one liner) dat gewoon moet kunnen! Want miss willen nog meer mensen hier weer over praten!
En een nieuwe topic starten mag ook niet, want dan krijg je bericht 'dit bestaat al' Verward

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 11:50

Geen toegevoegde waarde??? Verward
Dat snap ik in deze niet, de TS vroeg ergens om kreeg niet de reacties waar ze op hoopte, jij gebruikt het en deelt je ervaring...
Niet alleen handig voor de TS die het topic heeft geopend toen, maar ook voor andere mensen die via zoekfuncties bijvoorbeeld op dit topic zijn gekomen.

Krom Clown

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 11:54

Charlenexx schreef:
Ik vind dat als je iets zinvols te melden hebt (en dus inderdaad geen one liner) dat gewoon moet kunnen! Want miss willen nog meer mensen hier weer over praten!
En een nieuwe topic starten mag ook niet, want dan krijg je bericht 'dit bestaat al' Verward

En dit is ook mijn gedachte. Als je een vraag hebt over bijvoorbeeld een trailer trekken dan krijg je telkens dat er zoveel topics al van zijn. Echter als je net een iets andere vraag hebt of die topics waar je anders wel in zou kunnen reageren al te oud zijn dan mag het ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:36

Kiara schreef:
Bij oudere topics staat met grote rode letters dat het niet wenselijk is te reageren.
Dat zou een aanleiding kunnen zijn om bijvoorbeeld de TS een pm te sturen met je tips.
Ik denk dat je in dit geval beter de betreffende mod een pm had kunnen sturen met daarin dit bezwaar.
Het openbaar maken van pm's is overigens wél 'tegen de regels' Knipoog

Daar staat dat het niet mag als het bericht geen nut heeft.
Ik vind het idd vreemd dat je reactie is verwijderd !

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 17:11

joyce83 schreef:
Charlenexx schreef:

En dit is ook mijn gedachte. Als je een vraag hebt over bijvoorbeeld een trailer trekken dan krijg je telkens dat er zoveel topics al van zijn. Echter als je net een iets andere vraag hebt of die topics waar je anders wel in zou kunnen reageren al te oud zijn dan mag het ook niet.

Inderdaad !! heb ook weleens een soortgelijke vraag gehad en toen werd iedereen boos omdat het niet "mijn" topic was ?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 18:03

Ik hanteer zelf de regel (op mijn forum) dat reageren op oude(re) topics is toegestaan, op voorwaarde dat de reactie ook waarde heeft (dus niet leuk paardje of weet ik wat)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 20:03

Ik ben het niet eens met de beslissing om het bericht te verwijderen. Ik vind het wel een meerwaarde geven aan het topic, want als er later anderen ook ervaringen zoeken rond dit product, kunnen ze jouw omschrijving ook lezen.
Maar misschien dat je met de mod zelf kan discussiëren via pb? Ik zou zeggen: probeer dat eerst voor je een topic opent om je onvrede uit te drukken Knipoog

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 21:31

Ik heb inderdaad ook al een pb'tje teruggestuurd naar diezelfde mod. Ze zei dat het volgens haar toch niet op prijs wordt gesteld als er in een oud topic wordt gereageerd, en dat reacties met ervaringen in deze 'meningen/ervaringen-topics' volgens haar niet genoeg toevoegen aan een topic Nagelbijten / Gniffelen
Beetje krom..

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 23:06

Ik weet uit "mijn modperiode" dat ik nooit een topic ging sluiten/reactie ging verwijderen omdat het topic gewoon oud was. Misschien in het heel begin wel, maar daarna toch echt niet meer. Meestal liet ik het zelfs staan of liet ik het topic ook gewoon open, omdat de toevoeging wel zinvol was. Maar af en toe was er wel discussie.
Maar jouw post had ik persoonlijk laten staan.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 08:16

het lijkt mij ook gewoon een zinnige reactie die je hebt geplaatst, dus waarom ze die dan verwijderen snap ik niet. lijkt me voor de ts (en andere bokkers die met dezelfde vraag zitten) juist prettig als er alsnog een reactie op komt.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 08:20

Wat een rare actie ... het is gewoon zo dat bokt te groot is geworden, en dat mods ook gewoon bokkers zijn , zonder opleiding of cursus Clown

De regels zijn erg krom op het moment, en de mods trekken niet een lijn.

Misschien zou het wat zijn om een Mod- cursus op touw te zetten,en dat dan daarbij de die-hard mods zoals apple en oscar, fungeren als leraren Haha!

Ik spot er nu wel mee, maar zou serieus geen gek idee zijn om de nieuwe en nieuwere mods de regels nog eens goed onder de neus te wrijven.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 09:40

Nieuwe mods krijgen een mentor die hen wegwijs maakt. Ook wordt er achter de schermen veel meegeholpen door andere mods.
En iedereen kan wel eens een situatie anders inschatten, of zelfs een foutje maken. Dat is menselijk.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 09:44

ik was in ieder geval wel blij met je reactie hoor Lachen ook al heb ik de shampoo zelf maar gekocht om hem te proberen, ik vind het toch leuk dat er nog even iemand reageerde. het was een nuttige reactie, ook voor andere mensen die bijvoorbeeld de zoekfunctie gebruiken

shadowprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 12:09

ik hoop dat mijn reactie ook blijft staan in t topic van een ander meisje over mijn paard.

het is dan al wel dik 2 jaar oud maar ik wilde de waarheid vertellen die er niet stond, en hoop dat er niet direct een slotje op wordt geknald, zodat mensen nog kunnen reageren. veel van deze mensen zijn namelijk nog regematig actief, ofwel met de naam die er staat in dat topic, als met een "nieuwe naam "maar dezelfde personen.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 17:00

Ik vind het een nuttige post, er staat niet 'Mooi paard.'
'Wauw.' 'Ik heb geen tips.' 'Ik weet het niet.'

Aldus onnodige post (ja Mooi paard enzo kan niet in zo'n topic maar het is een voorbeeld Knipoog ).
Maar ik denk dan toch dat je beter een pb had kunnen sturen (wat ik zelf overigens ook niet gedaan had hoor Bloos).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 20:17

Het topic is niet verwijderd hoor, net jouw bericht is gesplit naar de Mesthoop, de link die in jouw pb stond, leidt dus specifiek naar dat gesplitte bericht, en die kan jij niet meer zien omdat die op de MH staat. (topic : [VSW] cowboy magic; 'shine in, yellow out' )

Overigens kun je beter een gesprek met de betrokken moderator aangaan waarom jouw bericht verwijderd is, en waarom je dat onterecht vindt. Wellicht kun je zo een duidelijkere uitleg krijgen, of zelf een toelichting geven waarom jij het wel zinvol vindt Lachen

In principe hebben we liever niet dat men op oude topics reageert. Dit omdat het vaak niet meer relevant is. Als men over dat onderwerp nog iets wilt weten dan kunnen ze zelf een nieuw topic openen waar men op kan reageren. En dat mag dus wel, mits er niet de afgelopen week idd eerder over dat onderwerp een topic loopt.

Voor wat betreft deze kwestie : Ik ga de betrokken mod een pb met een link naar dit topic sturen, en het zelf ook eens bespreken met haar om te vragen wat haar beweegreden was. Overigens had je dit ook best zelf kunnen doen als je vond dat je er per pb niet uitkwam met haar, dus even een pb met een link naar dit topic, dat was wel zo netjes geweest Lachen Geen verwijt, enkel een tip Knipoog

Charlene : daar had jij dus idd beter zelf een topic voor kunnen openen. Dit omdat jouw vraag dan waarschijnlijk anders was dan die van de TS. Dan 'neem' je dus als het ware het topic over, en dat is niet netjes / niet toegestaan.

Shadowprince : Topics van 2 jaar oud op reageren is helemaal niet de bedoeling... Iets wat 2 jaar terug speelde is nu absoluut niet meer relevant. Ik ga dat topic dus even opzoeken.