Excuus

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wienn

Excuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 09:53

Als het hier verkeerd staat, dan heb ik het verkeerd neer gezet..

De laatste tijd, altijd als ik bij HAW kijk, en dan foto's zie van mensen, die om commentaar vragen. Begin ik al met lachen. Als ik dan verder lees, dan zie ik het vaak al. Ze willen graag onderbouwde kritiek. Ze krijgen dan oprechte kritiek van anderen. Waar mee ze, naar mijn mening, ook echt wat mee kunnen. Maar in plaats van bij zich zelf na te denken, hebben ze op alle kritiek een excuus. Bijv. dat ze de hakken optrekken omdat de beugels te lang zijn. Terwijl dat niet zo op de foto’s eruit ziet. Of dat ze constant teveel spanning op de buitenteugel hebben. “Dat moest ik eens proberen van mijn trainer.”
Ik vind het typisch dat overal een excuus voor is. Komt dat alleen zo op mij over? Of merken jullie dat ook? En wat zouden jullie doen, als het zo bij jou gaat, als je het er niet mee eens bent?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: Excuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 12:32

Ik ben het wel met je eens. Het is nooit zo zoals er becommentarieerd word......
Mensen willen vaak eigenlijk alleen maar horen hoe mooi het eruit ziet. Prima, zet je foto's dan bij In the picture. Bij HAW gaat het om rijtechnisch gebeuren en krijg je opmerkingen. Mensen kijken nu eenmaal liever niet naar zichzelf, en al helemaal niet als ze kritiek krijgen. Niks menselijks is mij vreemd, dus als er iemand staat te kijken en een opmerking maakt (dus in het echt) dan heb ik ook wel de neiging in de verdediging te gaan. Alleen.... als ik dan later thuis ben en er nog eens over nadenk, kan ik best toegeven dat er toch wel iets in zit. Het vreemde vind ik dat je hier op het forum rustig die tijd hebt, maar dat die niet gebruikt word. Overal moet meteen op gereageerd worden, en dan inderdaad vooral dat het niet zo is. Denk eens na over wat iemand zegt, kijk eerlijk naar jezelf, vóórdat je reageert. Maar je kan alleen verbeteren als je kritisch naar je zelf kijkt en kritiek van een ander serieus opneemt, en met dat doel zet je neem ik aan ook je foto's op HAW. Het lijkt af en toe wel alsof men zo bang is dat men het verkeerd doet, niet goed genoeg is, dat als er iets niet goed is er een excuus nodig is om maar te laten zien dat ze echt wel beter zijn dan de foto's laten zien. Ergens heel onlogisch, want ik neem aan dat je de beste foto's op internet zet, of juist verschil laat zien. Maar geen mens zet de slechtste foto's alleen op het forum neem ik aan.

Dat is net als met herhaalde opmerkingen. Als men iets er netjes uit vind zien, mag dat in elke post gezegd worden. Als iets minder goed is, mag het niet herhaald worden..... sja.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 12:42

Ik snap wel wat je bedoeld, ik kan me voorstellen dat een ruiter soms best een reden heeft waarom hij het doet zoals het op de foto staat. Bijvoorbeeld met het voorbeeld van de buitenteugel dat je noemde. Ik kan me wel storen aan een excuus voor alles, dat geeft een beetje een "het is zo en niet anders" houding, en dat laat weinig ruimte voor wat je zegt "opbouwend commentaar".

Aan de andere kant, bokkers die bij werkelijk alles roepen "ja hoor, ga ik mee aan de slag, bedankt!" neem ik ook niet zo serieus.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 12:45

Als ik foto's van mezelf zie of filmpjes..dan zie ik meestal al waar ik aan moet werken of wat beter kan...en als je dan foto's plaatst dan weet je toch dat je opmerkingen krijgt?...en het is de bedoeling dat je er wat van leert toch?..

en ja..soms gaan de opmerkingen niet even tactisch..Lachen

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 14:06

Als ik bijvoorbeeld foto's plaats van rijden, dan is mijn houding (rug voornamelijk), gewoon echt bagger..Komt doordat mijn onderste lendenwervel vergroeid is met mijn bekken..Ds ik plaats dat erbij, want ik heb geen zin om 10.000x hetzelfde commentaar te horen, terwijl ik er zelf helemaal niks aan kan doen en het niet beter kan worden...Is voor mij ook een reden om eigenjk vrijwel geen fotos te plaatsen...Lachen

Wienn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 14:55

Amanda_T schreef:
Als ik bijvoorbeeld foto's plaats van rijden, dan is mijn houding (rug voornamelijk), gewoon echt bagger..Komt doordat mijn onderste lendenwervel vergroeid is met mijn bekken..Ds ik plaats dat erbij,

Als je dit er bij zet, heb ik er al begrip voor!

Maar als mensen dat ze zo zitten omdat ze last van hun rug hebben, vraag ik me altijd af, hoe kan dat nou, dat je zo naar zit en je last van je rug heb. Dat is meer dan logisch omdat je er zo krom op zit, krijg je alleen maar meer last van.

En idd, er word voor dat ze nadenken gereageerd, of mensen erbij geroepen, die er heel wat anders over zeggen. Maarja, irritatie, daar doe ik niet meer aan, wnat dat heeft geen zin!

Kristel_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 15:24

Het komt me idd heel bekend voor. Ik heb zelf nog niet zoveel ervaring en lees dus de tips aan anderen om er misschien mijn voordeel mee te kunnen doen.
Wat ik mij altijd afvraag is... WAAROM PLAATSEN DIE MENSEN ZO"N TOPIC?!?!?
Als je geen commentaar wilt moet je ook niet vrágen voor commentaar.
Maar voor sommigen is het gewoon heel erg moeilijk om hun fouten toe te geven.
Ik heb daar gelukkig geen last van... Zo heb ik mijn instructrice wel eens heel hard laten lachen, omdat ik mijn paard bijna aan het smeken was: Lieve schat, ik weet dat ik het niet helemaal goed doe, maar zou je heel alstjeblief toch naar mij willen luisteren. Wil je mij alstjeblief helpen, want ik weet het ook niet meer... Niet dat het paard daarnaar luisterde Bloos
Maar ik denk dat mensen die excuses verzinnen er misschien toch wel iets mee doen ook al geven ze het niet toe. En anders... dan zullen ze niet heel veel leren Pling

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 15:27

Heeel benkend!
Denk dat wij het allemaal wel een beetje doen..
maar het hards moet ik lachen om mensen die bijv. Helemaal op de hals leunen (Duidelijk handen om de manen heen geslagen enz.) en waarvan de teugels waslijnen en die duidelijk naast de pony hangen en dan heel hard roepen: ''Maar dat lijkt maar zo!''

Wienn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 22:18

Haha idd! (A)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 22:57

Soms is er echt een excuus. Ik zit bijvoorbeeld niet mooi. Dat komt omdat mijn spieren niet geheel willen wat ik wil. Maar in een aantal gevallen kom ik inderdaad wel excuses tegen die bedoeld zijn om recht te praten wat krom is. Terwijl het helemaal niet nodig is. De meeste mensen zijn geen sterruiters Dus leer leven met je fouten en probeer eraan te werken zou ik zo zeggen.

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 10:42

Ja dat zie je vaak inderdaad..
Het is waarschijnlijk gewoon makkelijker om in de verdediging te gaan en op die manier jezelf ook een beetje voor de gek te houden. Dan heb je er achteraf alleen helemaal niets aan, en is het hele topic ook een beetje nutteloos, naar mijn mening.
Maar ja, wat doe je er aan Knipoog

kallista90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:04

Dit zie ik ook vaak, kan me er best aan irriteren..
Wat heeft het nu voor zin om om commentaar te vragen en vervolgens bij elk beetje commentaar in de verdediging te schieten? Je houdt jezelf voor de gek en de mensen die je serieus willen helpen door commentaar te geven irriteer je alleen maar.. En sommige topics lopen dan flink uit de hand..
Maarja, dit soort topicstarters zullen helaas niet verdwijnen.

Maar soms heb je ook dat de topicstarter wel serieus is en niet snel in de verdediging schiet, maar dat er van die mensen zijn die niet-tactische berichten plaatsen Rolleyes . Kan me dan wel voorstellen dat je als topicstarter geirriteerd raakt.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 13:36

--> FZ

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:30

Idd. heb zelf nog nooit rijfoto,s geplaatst bij HAW maar moet stiekem lachen samen met n stalgenote van mij die ook vaak op bokt kijkt ( weet eigenlijk niet of ze een account heeft ) Dan gaat het van heb je dit en dat gezien bij HAW Haha!
worden er foto,s geplaatst dat ze graag opbouwend comentaar willen , maar al weten dat ze dit en dat en zus niet goed doen en dan komt er goedbedoeld opbouwende kritiek of advies en idd. 100den excuses en waaroms
heb zelf het lef of hoe je het ook wilt omschrijven (nog ) niet om mij en mijn Zintje bij HAW te plaatsen
Maar ik weet wel donders goed wat er fout gaat bij ons , en werken daar ook hard aan

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 22:23

idd iedereen wil wel commentaar op de fotos maar als er wat gezegd word hebben ze overal wel een smoesje op, vraag me dan idd af wat ze wel willen horen Lachen

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 10:46

Maar er worden soms ook echt dingen gezecht waarvan ik zo iets heb hoe kom je daar nou bij!?
En als je dan zecht dat is echt niet zo dan word er gezecht ''Ja probeer er maar onder uit te komen!''..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 10:59

Hahaha precies mijn gedacht Haha!

Het ligt altijd aan wat anders

"ik zat niet netjes want ik had last van mijn rug" Clown

"Ik kan niet netjes zitten in dit zadel" Clown

"paard loopt normaal beter,had vandaag zijn dag niet "

Hhahaha geweldig, ik moet idd ook altijd gniffelen als ik deze smoesjes lees, het ligt nooit aan de ruiter zelf, maar altijd aan een externe oorzaak Huilen van het lachen

Dream on...

Wienn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-08 16:52

crossmonster schreef:

Dat is mijn lieveling, iemand die ik ken, en hier op Bokt zit, zegt het altijd als ze fotos plaatst.. Heerlijk! Maar gelukkig ben ik dus niet de enige!

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 00:31

crossmonster schreef:

Gevolgd door: "Ik plaats tenminste niet alleen de foto's van goede momenten/dagen/tijden" Clown

Maar nogmaals, er kan heus wel eens iets zijn waardoor het niet is zoals het plaatje moet zijn. Ook (of 'juist') op die zogenaamde slechte dag kunnen er dingen beter. Alleen: laat de discussie open, dat maakt een topic leerzaam en interresant. Iedereen die ja en amen roept geloof ik namelijk ook niet echt meer op den duur.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 17:12

Maar ook niet iedereen is eerlijk, sommigen willen snel van het commentaar af en zeggen dat ze er mee aan de slag gaan, anderen weer niet gooien gelijk de verdediging in de strijd.

Of sommigen nemen graag dingen aan, anderen willen juist horen dat het paard perfect loopt, als je zegt van niet heb je bonje.

Als je (opbouwende) commentaar of kritiek vraagt vind ik ook dat je het moet kunnen accepteren en niet gelijk denkt dat die persoon op ruzie uit is ofzo. Dat gebeurd zo vaak! Mensen willen alleen maar helpen!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 17:17

Dat zie je inderdaad heel vaak, jammer is dat. Daardoor vond ik het ook niet leuk meer om nog commentaar te geven, en ben ik opgehouden met het bekijken van topics op haw. Als je niet tegen commentaar kunt moet je daar ook geen foto's plaatsen Lachen