Keuze mogelijkheid slecht en goed nieuws op Voorpagina

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Splitsing goed en slecht voorpagina nieuws

Poll eindigt op

Ja! goed idee!
5 (10%)
Nee! slecht nieuws is ook nieuws
41 (82%)
Maakt mij niet uit
4 (8%)

Totaal aantal stemmen: 50

sambagirl

Keuze mogelijkheid slecht en goed nieuws op Voorpagina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 22:03

Even een topic geopend, want vanavond gebeurt het me weer!

Lekker dagje gehad, leuk geweest op werk, even lekker gesport, dan nog even internetten en oa. Bokt doorspitten. Weer zo'n naar bericht op de voorpagina, is het niet een paard wat verdrinkt, is het een ongeval of zoals vanavond 4 paarden die doodgestoken worden. Huilen Bleh mijn dag is weer verziekt en of ik het wil of niet, ik lees die berichten toch. (je hoeft ze trouwens niet te lezen, want de titel zegt meestal al genoeg)

Uiteraard moeten deze berichten gewoon op Bokt blijven, want tenslotte is dit realiteit, maar kan er niet een splitsing gemaakt worden, tussen de gewone en leuke berichten en die ongelukken, zodat je zelf kan kiezen of het wel of niet niet leest?

Ben benieuwd naar de reacties!

Ilsemarie

Re: Keuze mogelijkheid slecht en goed nieuws op Voorpagina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:06

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:14

ik vind dat op zich een goed idee, ik begrijp ook heel goed wat je bedoeld, maar ik vraag me af in hoeverre dat practisch haalbaar is.
voorpagina zal nog wel kunnen, maar in de actieve berichten [gebruik ik veel] zal het sowieso niet kunnen denk ik.
persoonlijk heb ik ook vaak dat ik topictitels steeds maar voorbij zie komen waar ik de kriebels van krijg; welke muziek op jouw begravenis, wat gebeurd er met je paard als je dood bent, dat zijn dingen die ik zeer onplezierig vind om over na te denken en dan zie ik dat steeds maar voorbij komen.
maarja, als het al mogelijk is om daar iets mee te doen [topic blokkeren] zal je het toch eerst een keer gezien moeten hebben.
ilsemarie heeft gelijk, dat kan ook, maar als je zo'n instelling zou kunnen maken zou ik hem ook op alleen goed nieuws zetten Haha!.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:16

je kon laatst een pol invullen
en nieuws is nieuws, of leuk is of niet

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 23:52

ON -> FZ

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 01:22

Wat een voorstel Lachen.

Ik vind dit geen goed idee. De nieuwsredactie leden en de mods hebben al werk genoeg. Moeten ze nu nog kijken van dit berichtje kan misschien een hele dag van een bokker verknallen dus laten we het daarom maar splitsen en onder 'slecht nieuws' onder brengen om de bokers te beschermen tegen negatieve invloeden vanuit bokt.

En trouwens als je dan verder aan het bokken bent kan je ook een negatief topic aanklikken woordoor je ook Huilen wordt. Moeten de bokkers dan ook aanduiden: dit is een positief/negatief bericht zodat ook deze gesplitst worden...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 08:47

Ik zie de meerwaarde eigenlijk niet zo...
Behalve dat het meer modwerk is misschien, maar je kunt toch
aan de titel al zien wat goed en slecht nieuws is en welk bericht
je wilt lezen of niet?

Verder lijkt het me heel moeilijk om te bepalen wat slecht nieuws is,
stel Anky rijdt maar 34% dat is voor de Anky-fans dramatisch,
maar voor mensen die haar helemaal niks vinden is het misschien
wel een soort van 'goed' nieuws, hoe ga je dit bepalen?

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 08:49

Nee hoor, ik wil alles weten Haha!.

Mijn dag is trouwens niet verziekt (gelukkig) van slecht nieuws. Het hoort er gewoon bij en als het niet te dichtbij komt.... sja, anders kun je elke dag wel verdrietig of boos worden van nieuws.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 10:56

Nee, slecht nieuws is ook nieuws!

Ik vind het niet nodig, je kunt zelf bepalen wat je wel en niet leest...
Ja,.. maar die titel: Ja,... Rolleyes het lijkt me niet nodig dat bokt ook nog eens een ''kinderdagverblijf'' gaat worden en de boel gaat lopen betuttelen alvorens men een nieuwsbericht wil lezen. We leven in de ''volwassen-mensen-wereld'' en daar horen die beirchtgevingen nou eenmaal ook bij, of het nu leuk is of niet!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 10:59

Je hoeft toch niet persee naar de nieuwspagina te kijken? ik kíjk er vaak niet eens naar... ik ga automatisch naar eigen berichten... ja, soms kijk ik wel eens naar de nieuwspagina... maar jou reden is precies de reden dat ik het nieuws (journaal gewoon) niet kijk! ik hoef al die 'slechte' dingen niet te weten.

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:02

Misschien is het gewoon een idee om niet alleen slecht nieuws te vermelden, maar ook leuke nieuwtjes (zoals bv Eper paardenvierdaagse, een overwinning van iemand etc.) Maar dat gebeurt volgens mij ook wel. Of om en om : slecht nieuwtje-leuk nieuwtje er onder- slecht nieuws etc.
Zelf ril ik ook wel eens van de titels die ik op de nieuwspagina zie. Alleen ik klik dan gewoon door en lees niet wat er staat, want dan word je echt depri Verdrietig . Misschien is het een idee om idd het nieuws toch onder een aparte pagina te zetten, waar je heen kunt klikken, maar ik denk dat die pagina dan minder bezocht wordt dan nu het geval is.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:46

Om eerlijk te zijn vind ik het een beetje onzinnig Bloos

Wordt wel heel erg een troetelcultuur zo Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:50

wat Sjoert zegt bedoel ik.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:52

Agnes75 schreef:
Misschien is het gewoon een idee om niet alleen slecht nieuws te vermelden, maar ook leuke nieuwtjes (zoals bv Eper paardenvierdaagse, een overwinning van iemand etc.) Maar dat gebeurt volgens mij ook wel. Of om en om : slecht nieuwtje-leuk nieuwtje er onder- slecht nieuws etc.
Zelf ril ik ook wel eens van de titels die ik op de nieuwspagina zie. Alleen ik klik dan gewoon door en lees niet wat er staat, want dan word je echt depri Verdrietig . Misschien is het een idee om idd het nieuws toch onder een aparte pagina te zetten, waar je heen kunt klikken, maar ik denk dat die pagina dan minder bezocht wordt dan nu het geval is.

Er staan ook zat leuke nieuwtjes hoor Ja

De paardenvierdaagse heeft er ook nog uitgebreid op gestaan. Er is laatst een heel vervolg item geweest over bokkers die mee deden aan de Zegwaard bokaal. Er is nieuws geweest over pasgeboren zeldzame veulentjes, en nog veel meer Lachen

Meestal trekt "slecht nieuws" wat meer de aandacht, maar dat wil niet zeggen dat er geen goed nieuws tussen staat. Het is een kwestie van goed lezen denk ik.
Maar ik zie persoonlijk verder geen problemen? Ik denk dat als je het naast elkaar zet, dat je dan net zoveel goed als slecht nieuws krijgt.
Bovendien kun je ook merken dat het slechte nieuws ook kan leiden tot erg interessante en goede discussies. Het zijn vaak goed bekeken topics en er kan vaak wat uit worden geleerd, dus ik zie het probleem niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 12:11

Ik vind af en toe dat het sensatiegehalte wel hoog wordt bij het nieuws. Ook het gewone nieuws. Nuttige dingen staan er niet tussen, maar wel moorden, misvormde baby's en ander SBS6-achtige items, dat hoeft van mij niet zo op een paardenforum. Dat schemert wel een beetje door bij het paardennieuws op de voorpagina, ieder ongeluk krijgt wel een plekje. Maarja, als je het niet wil lezen moet je het niet aanklikken.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 12:33

Je kunt aan de kop vaak zien of je het wel of niet wil lezen als je niet van slecht nieuws houdt. Tjonge wat doe je met de krant en de nieuwsuitzending op TV?

Het is gewoon de realiteit en die kun je toch echt beter niet uit de weg gaan. Hoort allemaal bij "leven" Ja

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:15

Ik denk ook dat een splitsing geen meerwaarde heeft. Als je het nieuws op tv aanzet wordt er toch ook niet eerst goed nieuws en dan slecht nieuws behandeld??? Helaas hoort het slechte nieuws er bij, of we het nu leuk vinden of niet. Daar je ogen voor sluiten is imo geen goed plan...

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 12:48

Ik denk ook dat iedereen een bepaald soort nieuws interessanter vind dan het andere soort.

Ik lees bijvoorbeeld nooit de sportberichten, daar hou ik me niet mee bezig, terwijl anderen dat juist wel weer interessant vinden.

Dus het verschilt per persoon.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 17:54

Lijkt me echt onnodig, extra werk en als jou dag al verziekt is door die nieuwsberichten, waarvan je alleen de titel leest als je al snel een slecht gevoel hebt.
Maar als dat je dag al kan verzieken word het misschien tijd om dingen van je af te leren zetten..

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 01:42

Nieuws is nieuws of het nou slecht is of niet