Opheffen Technische Vraagbaak

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

verwijderd09

Opheffen Technische Vraagbaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 19:04

hey medebokkers,
Is het misschien een idee om de Technische Vraagbaak op te heffen en deze topics voortaan op LZP te plaatsen. Ik heb het idee dat er weinig mensen zijn die op TV kijken en daarom is er over het algemeen weinig respons op de topics op TV. Ook plaatsen veel bokkers topics met technische vragen sowieso al op LZP en deze moet vervolgens weer verplaatst worden.
kortom imo heeft TV nog weinig meerwaarde voor bokt, maar hoe denken jullie erover?

Erna_

Re: Opheffen Technische Vraagbaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 19:10

Ik kijk de topics altijd door, omdat er wel eens onderwerpen besproken worden waar ik zelf ook mee zit. Zoals nu het topic over trojan horse bijvoorbeeld.
Deze problemen zoek ik, denk ik, eerder bij TV dan bij LZP

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 19:12

maar die kan je ook met bijv een zoekfunctie vinden in principe
vind het wel een goed idee eigenlijk

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 19:17

Je kunt ze wel vinden via een zoekfunctie, maar dan wordt het vaak zo technisch uitgelegd dat ik er nog niks van snap. Of er wordt uitgegaan dat je allerlei termen begrijpt en weet waar ze op de computer te vinden zijn.
Ik vind het wel lekker als iemand het even simpel voor een leek uitlegt.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 19:46

Ik vind TV juist fijn. Lachen
Als het te technisch wordt uitgelegd, dan vraag je toch gewoon om verduidelijking?
Ik heb al veel aan TV gehad. Vooral wat mobieltjes e.d. betreft.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 19:47

Ik vind het juist wel fijn. Ik heb vaak dat soort dingen en bij LZP worden veel andere dingen besproken waardoor je topic wssl helemaal onderaan komt. Nee, voor mij niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 00:59

Ik ben ook tegen het opheffen van de TV, er kijken aardig wat mensen op de TV en ik ben er ook altijd wel te vinden Ja Ik heb ook al diverse problemen opgelost zien worden via de TV. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 01:07

LZP is al een vrij groot en druk forum, TV-topics verzuipen daar....

Daarnaast staan alle TV-vragen nu mooi bij elkaar. Ik kijk er ook geregeld en antwoord waar ik antwoord kan geven.

Overigens; als we het er dan toch over hebben, zou het wat mij betreft misschien een idee zijn om twee centrale topics van CB naar TV te verplaatsen: het camera-aanschaf-topic en het objectieven-topic. Ik zie zeer geregeld dat camera-aanschaf-vragen op TV worden geplaatst (waar ik ze persoonlijk ook zou stellen als ik niet wist van het bestaan van die topics), die daarna gesloten worden omdat op CB een centraal topic staat... terwijl degene die de vraag stelt misschien wel nooit op CB komt omdat ze meer op UK zit vanwege haar leeftijd en daardoor niet van het centrale topic af wist...

In die zin zou TV me een logischere plek lijken: zowel voor CB als UK-mensen lijkt het me redelijk logisch dat dat soort aanschafvragen op TV horen en topics worden dan op TV niet meer gesloten omdat de TS bijvoorbeeld alleen op UK en TV naar een centraal topic heeft gezocht.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 09:56

De enige forumdelen die ik afspeur zijn UK/CB, LZP, FZ & TV...
Dus ik ben tegen Vork
Ik vind het prima zo en in mijn ogen word het ook voldoende gebruikt! In LZP verdwijnen ze zo naar beneden omdat niet altijd iedereen er antwoord op weet Knipoog

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:01

Ik ben ook tegen het opheffen van TV. Ja

Net wat hier al wordt aangegeven, de topics zouden wegvallen bij de topics op LZP.
Dan kan TV beter blijven staan, het zal voor de reacties niet uitmaken,
want de topics zullen op LZP zo ver zakken, dat ze daar ook weinig bekeken worden.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:18

Nouks schreef:
LZP is al een vrij groot en druk forum, TV-topics verzuipen daar....

Daarnaast staan alle TV-vragen nu mooi bij elkaar. Ik kijk er ook geregeld en antwoord waar ik antwoord kan geven.

Overigens; als we het er dan toch over hebben, zou het wat mij betreft misschien een idee zijn om twee centrale topics van CB naar TV te verplaatsen: het camera-aanschaf-topic en het objectieven-topic. Ik zie zeer geregeld dat camera-aanschaf-vragen op TV worden geplaatst (waar ik ze persoonlijk ook zou stellen als ik niet wist van het bestaan van die topics), die daarna gesloten worden omdat op CB een centraal topic staat... terwijl degene die de vraag stelt misschien wel nooit op CB komt omdat ze meer op UK zit vanwege haar leeftijd en daardoor niet van het centrale topic af wist...

In die zin zou TV me een logischere plek lijken: zowel voor CB als UK-mensen lijkt het me redelijk logisch dat dat soort aanschafvragen op TV horen en topics worden dan op TV niet meer gesloten omdat de TS bijvoorbeeld alleen op UK en TV naar een centraal topic heeft gezocht.

Is een optie, maar niet direct nodig denk ik.
De centrale topics op CB zijn er voor mensen die iets aan willen schaffen, maar behalve het budget, eigenlijk helemaal niet weten wat ze nu graag zouden willen hebben. Een topic om bij 0 te beginnen dus, je meer te verdiepen, kennis op te doen en kennis te delen met mensen die daar behoefte aan hebben.
De vragen die in mijn ogen wel op TV kunnen zijn vragen als 'Type x of type y, welke zouden jullie nemen met mijn eisen?'. Op het moment dat je dus al iets meer weet en min of meer je keuze al hebt gemaakt.

Ik vind het naar aanleiding van dit bericht een goed moment om eens met de UK/CB/TV moderators te gaan kijken hoe het op dit moment in de praktijk verloopt. Dus ik ga het in de groep gooien. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:26

Mireille, in de praktijk worden dat soort afwegingen of vragen als "iemand ervaring met die-en-die camera?" op TV gesloten en ook op CB geplaatst. In het topic op CB worden zowel vragen beantwoord van mensen die nog geen idee hebben, mensen die zelfs geen idee hebben van hun budget en mensen die dondersgoed weten wat ze willen (alleen nog twijfelen tussen 2 types of ervaringen willen weten over een specifieke camera).

Dus het is niet zo dat het topic op CB alleen voor "mensen die alleen nog idee hebben van budget" worden gebruikt.

En het valt me dus wel op dat op TV meer dan een enkele keer topics rondom cameravragen worden gesloten. Met behoorlijke regelmaat zelfs.

Vandaar mijn suggestie... Zou de plek bovendien zelf logischer vinden aangezien camerakeuze weinig te maken heeft met het creatief zijn zelf.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:38

Ik heb zojuist achter de schermen een oproep gedaan om die praktijk even te gaan bespreken Knipoog Misschien kunnen we daar uit een nieuwe theorie samenstellen en die in de praktijk weer toe gaan passen.
Maar mocht er iets veranderen komt dat wel naar voren in het BBB.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:40

Ok, ben benieuwd! Lachen