HAW topics alleen bekeken als je "bekend" bent op bokt???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stephanie87

HAW topics alleen bekeken als je "bekend" bent op bokt???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 11:21

ik heb nu een aantal keren een HAW topic geopend zo ook een klein kwartier geleden.
wat mij opvalt is dat er wel gekeken wordt (nu al meer als 30 keer) maar niet gereageerd word.
ik zie bij mensen die heel actief aan het posten zijn op bokt HAW topics met soms wel 5 of meer pagina's??
dit vind ik een beetje raar... ik vraag toch ook gewoon om rijtechnisch commentaar, en ik denk niet dat het komt omdat er op mij niks is aan te merken... Bloos

ook als je iets helemaal verkeerd doet in de "ogen" van Bokt heb je zo een topic met meer dan 10 pagina's...

Dat wil ik ook, maar dan wel op een goede manier... Haha!

zijn er meer mensen bij wie dit opvalt??

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=952493 --> Mijn HAW topic wat ik zojuist heb geopend...

Keet

Re: HAW topics alleen bekeken als je "bekend" bent op bokt???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 11:23

maar dat topic heb je 21 minuten geleden geopend
en je verwacht nu al 5 paginas aan berichten?

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 11:24

Hoe vaker je topics maakt (natuurlijk niet vaker dan 1 x per week) hoe meer mensen je zullen gaan herkennen.

En laat weten aan bekenden dat je een HAW topic hebt geplaatst, dan kunnen ze reageren Haha!

Edit: of plaats afschuwelijke foto's, dan gaat het ook hard Nagelbijten / Gniffelen

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 11:31

@ EVelli: natuurlijk verwacht ik nog geen 5 pagina's in een topic wat ik net heb geplaatst maar het gaat over het algemeen, als je goed hebt gelezen heb ik al vaker een HAW topic geopend wat dan blijft steken op 9 reacties waarvan 2 of 3 van mijzelf op aanvulling van het commentaar...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 11:33

Ja maar dat gebeurt bij heel veel mensen
Heb zelfs wel eens een topic geopend waar niemand op reageerde, tja oliebol happens kan je niets aan doen

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 11:35

ja inderdaad zie het bij meer mensen maar ben gewoon benieuwd of het meer mensen opvalt...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 11:38

tuurlijk valt het meer mensen op, maar wat wil je er aan doen?

Als mensen niets zinnigs te zeggen weten over je topic mogen ze niets meer zeggen, want je post moet nuttig zijn

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 11:45

Ik ken het ja. Ik heb ook wel eens topics overgestart en dan kwamen er 5 reacties en was het over. Helaas helaas..

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 11:46

Met het gevaar dat ik het verkeerd begrijp; het gaat je toch niet om het aantal reacties dat je krijgt, wanneer je een HAW-topic opent? Het gaat toch vooral om die twee of drie hele goede tips die je krijgt waarmee je verder kunt, die je de dingen van een andere kant laten bekijken en waar je dus echt wat aan hebt? I.m.o. staat dat los van de hoeveelheid pagina's die je uiteindelijk achter je topic ziet staan. Of gaat het je om de aandacht die een topic oplevert? Lachen

Voorheen was het voor mijn gevoel ook altijd zo dat minder bekende bokkers minder aandacht kregen, ongeacht hoe leuk/boeiend/interessant hun topic was. Volgens mij zorgt het nieuwe HAW-beleid er dus juist voor dat mensen misschien wel minder reacties krijgen (want wie voorheen niks meer wist te zeggen dan 'mooi paardje', wat leuk is voor jou, maar waar je niks aan hebt, reageert nu met de nieuwe regels ook niet meer), maar de reacties díe je krijgt, zijn vaak wel constructiever van aard en daar gaat het toch om? Lachen

Overigens heb je binnen een half uurtje al leuk wat reacties binnen, lijkt mij..?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 11:49

Zwart-witje denk dat je wel eens helemaal gelijk kunt hebben met betrekking tot de HAW-topics Lachen
Misschien dat het nu juist andersom wordt omdat mensen hun kritiek m.b.t. "bekende" bokkers voor zich houden?
Ik weet het niet.. Ben wel benieuwd hoe het gaat lopen Haha!
Heb wel het idee dat bokkers het leuk vinden om combinaties via topics te volgen. Waardoor mensen die wat vaker posten misschien ook wat meer reacties krijgen.

Even over jouw topic: Ik had hem al gezien maar vind het aan de hand van deze foto's een beetje lastig beoordelen..
Laatst bijgewerkt door viefdepief op 09-06-08 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 11:49

heej ZW jij ook hier Knipoog bekend onderwerp he Knipoog

Tuurlijk gaat het om de tips die je krijgt, maar was ook wel eens leuk om gewoon alleen te horen dat je goed vooruit gaat en dat het er leuk uitziet. Vele mensen plaatsen toch fotos om te laten zien hoe het nu gaat met hun paardje en hoe die eruit ziet. Tuurlijk kan dit nu op ITP geplaats, maar ook daar krijg je als "onbekende" bokker ook weinig reacties

Als je nu niets zinnigs weet te zeggen dan kan je niet reageren, wordt je berichtje verwijdert. En als er dus niemand zin heeft om iets zinnigs te zeggen of gewoon niets zinnigs zegt dan krijg je geen reacties. Ik snap wel wat de TS bedoelt hoor.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 11:55

Ik reageer eerlijk gezegd niet vaak op HAW topics mede door de reden dat de bekende bokkers idd veelvuldig (en maar herhaald en herhaald ) de hemel in worden geprezen en de iets minder bekende bokkers nauwelijks reactie krijgen of de foto's moeten een aardig relgehalte hebben.

De nieuwe aanpassing moet nog de vruchten af werpen maar ik heb ook het idee dat dat wel goed gaat komen nu Ja

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 12:00

@Slimmerik: dat is nu precies wat ik bedoel...
@Zwartwitje: mijn vorige topic was dus nog in de tijd van de oude regels, ik kreeg daar reacties van: Mooi paard... Ja bedankt maar daar heb ik niks aan en dat weet ik zelf ook wel... Haha!
ik hoopte dat ik met dit topic juist wat meer rijtechnisch commentaar kon krijgen, dus ik ben benieuwd, dit topic heb ik ook geplaatst voor het algemeen dus niet puur voor mijn zojuist geopende topic...

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 12:02

Wat jij aanhaalt, Evelli, begrijp ik ergens ook wel hoor Ja en idd, bekend onderwerp Knipoog
Het is ook leuk om weleens te horen dat je gewoon een leuke combinatie bent en dat je hartstikke goed bezig bent. Maar dan nog denk ik dat wanneer men zoiets echt wil zeggen, dat dat

1) op een onderbouwde manier kan, zoals 'ik vind dat je een heel mooi paardje hebt, vooral de bespiering op de achterhand ziet er erg goed uit, zelf train ik zo en zo om die spieren wat sterker te maken, misschien kun jij dat ook eens proberen en dan kun je het misschien op die en die manier aanpakken' in plaats van 'wat een mooi paardje.'
2) per PB, want dan kan je losgaan wat betreft ononderbouwd (positief) commentaar; 'hoi, ik heb je topic gezien en wat een gaaf paard heb jij, ik wilde dat die van mij ook zo glom en wat een stoer setje heb je'. Nouja, ik zeg maar wat, maar je begrijpt mijn punt wel hè?

Of zeg ik nu iets heel raars? Lachen zelf reageer ik alleen in een HAW-topic als ik echt nog iets toe te voegen heb (zo deed ik dat voorheen ook) en ben ik alleen maar kwijlend jaloers op het paard van de TS, dan zou ik een PB'tje sturen Ja

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 12:03

slimmerik schreef:
Ik reageer eerlijk gezegd niet vaak op HAW topics mede door de reden dat de bekende bokkers idd veelvuldig (en maar herhaald en herhaald ) de hemel in worden geprezen en de iets minder bekende bokkers nauwelijks reactie krijgen of de foto's moeten een aardig relgehalte hebben.

Helemaal mee eens.
En aangezien dat bokt zo groot en snel is zakken de ''gewone'' topics heel gauw naar beneden en ''beroemde''namen klik je toch wat vaker op dan op de minder bekende namen.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 12:17

Conga schreef:
@Zwartwitje: mijn vorige topic was dus nog in de tijd van de oude regels, ik kreeg daar reacties van: Mooi paard... Ja bedankt maar daar heb ik niks aan en dat weet ik zelf ook wel... Haha!
ik hoopte dat ik met dit topic juist wat meer rijtechnisch commentaar kon krijgen, dus ik ben benieuwd, dit topic heb ik ook geplaatst voor het algemeen dus niet puur voor mijn zojuist geopende topic...
Nee, ik wilde net zeggen; je hebt door middel van het openen van dit topic toch nog wat extra aandacht op jezelf weten te vestigen. Maar ik begrijp dat het je daar niet om te doen was/is.

Verder is het een kwestie van afwachten. Wanneer je probeert je topic zo boeiend mogelijk te maken, met duidelijke foto's en een inleiding waar mensen op kunnen inhaken (zie de nieuwe HAW-regels Haha! ) heb je i.m.o. voldoende gedaan om een aftrap te geven voor een boeiend topic. Verder heb je weinig invloed op hoeveel er gereageerd wordt op jouw topic en ik denk dat je je daarbij moet neerleggen. Het halen van 7 pagina's aan reacties lijkt me een vreemd einddoel van je topic..

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 13:10

vind het vanaf de fotos moeilijk beoordelen wat er allemaal fout gaan want ze zijn echt niet van goede kwaliteit..

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:32

Tip: Plaats goede foto's.
Ik denk dat het leuker is om hele scherpe foto's te beoordelen dan wazige stills uit filmpjes.
Dan heb je zowiezo al meer reacties.
Oja: Kleed de boel leuk aan, setjes helpen best wel.

Edit: Nog een mooi voorbeeld:
[HAW] Fatal Attraction @ work (filmpje)

Gewoon omdat mensen denken: O het is een filmpje, laat dan maar...

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:40

Miss_Malfoy schreef:

Ach nee,meen je dit echt serieus??
Om ieder been een ander kleur bandage of een speciaal anky setje?Echt niet (althans ik absoluut niet)
Als je dat moet doen om aandacht te krijgen,nee bedankt maar ik niet.

Als ik per se foto's wil plaatsen of tip's wil krijgen dan plaats ik ze wel op'n andere (rustige) paarde forum.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:47

Dav schreef:
Miss_Malfoy schreef:

Ach nee,meen je dit echt serieus??
Om ieder been een ander kleur bandage of een speciaal anky setje?Echt niet (althans ik absoluut niet)
Als je dat moet doen om aandacht te krijgen,nee bedankt maar ik niet.

Als ik per se foto's wil plaatsen of tip's wil krijgen dan plaats ik ze wel op'n andere (rustige) paarde forum.

Tja, het helpt wel. Clown
Voor het beoogde doel althans, de ts wil gewoon graag een aantal pagina's.
Nou dit is de manier. Want iedereen zegt: "O wat een leuk setje!"
En gooit er vervolgens nog iets in de trant van hakken uitdrukken achteraan.

Waardeloos commentaar dus, maar het vult de pagina's wel.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:49

Tsja, maar of je daar nu op zit te wachten..? Dan heb je toch liever een kort topic met commentaar waar je echt iets aan hebt?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:50

pff.. waarom...

mijne lopen ook nooit storm..
kan daar niet zo mee zitten...
Als er bij wat er staat, maar nuttige tips staan!!!
(gezien de nieuwe regels.. moet dat ook wel...)

Ik reageer eigenlijk doorgaans op ...

fjorden... (dat is mijn ras... zullen we maar zeggen)
en mensen / paarden die ik ken...

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:56

Zwartwitje schreef:
Tsja, maar of je daar nu op zit te wachten..? Dan heb je toch liever een kort topic met commentaar waar je echt iets aan hebt?

Dat denk ik ook ja, maarja, de ts vroeg zich af hoe je wel aan een aantal pagina's komt.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:02

Ja, maar zoals ik al zei, veel pagina's lijkt me nou niet het juiste einddoel wanneer je een topic opent.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:08

Zwartwitje schreef:
Ja, maar zoals ik al zei, veel pagina's lijkt me nou niet het juiste einddoel wanneer je een topic opent.

Nee inderdaad, daar geef ik zelf ook weinig om.
Veel pagina's is leuk, betekend dat je paardje kennelijk wel wat heeft, alleen goede tips zijn inderdaad handiger.
Rijd ook nooit in setje ofzo, heb ook niet echt veel te kiezen, rijd op een manege. Clown