Raar scherm

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fleda

Raar scherm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-03 13:22

Ik zat net op bokt, en toen duurde het 5 min voordat hij eindelijk de nieuws pagina opende. Nu kreeg ik alleen wel ene raar scherm. Een beetje klein maar ik hoop dat je het kunt zien?

Er stond dit:
Afbeelding

Hoe komt dat?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 19:28

Dan is de pagina nog niet helemaal binnengehaald. Ik gok dat je verbinding neit echt lekker was of halverwege verbroken is.

Hmm, wacht even.. Dit was gisterenmiddag... Toen was er bij de AMS-IX (grootste Internet knooppunt in Nederland) een grote storing, zo'n beetje heel Nederland had hier last van. Grote kans dat een groot deel van de Bokkers ook problemen had met het bereiken van Bokt.
Ff een grafiekje:

Afbeelding

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 20:33

Jeetje! Dat ziet er niet goed uit... Maar is het niet de bedoeling dat ze daar backup servers etc voor hebben om dat stabiel en draaiende te houden? Dit kan veel grote bedrijven geld kosten...

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 20:55

Klopt, ze hebben 4 grote centra verspreid door Amsterdam staan. Er is redelijk wat redundant uitgevoerd maar niet alles, kost natuurlijk klauwen met geld. Verder is er idd het e.e.a. omgeleid toen de omvang van de problemen duidelijk werd, het kost echter wat tijd voor alle providers de nieuwe routes door hebben. Zie ook de posting op www.tweakers.net