Geen fijne HAW regels.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Geen fijne HAW regels.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 14:57

Eerst dacht ik heerlijk minder gerel.
Maar nu vind ik het tegenvallen, je topic voldoet niet aan de nieuwe HAW regels dus slotje, ook als je slechts 1 ding vergeet gaat het gelijk op slot, dan kan een mod toch net zo goed zeggen dat je iets aan moet passen?
De berichten die niet aan de nieuwe HAW regels voldoen zijn verwijderd.
Mag je dan geen complimenten geven?
Nee ik vind het maar niks, waarom alles toch altijd veranderen, ik persoonlijk vind dit een beetje overdreven.
Voordat het bot overkomt zeg ik dat dit niet aanvallend bedoelt is, en dat dit slechts mijn mening is.

Gr Kirsten. Lachen

Sheran

Re: Geen fijne HAW regels.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 15:00

Ja, mee eens. Ik vind een oneliner als 'Doet het filmpje het wel?' omdat je geen reacties krijgt, toch wel heel nuttig.
En dingen als: 'Iets meer buitenteugel' ook. En 'wat een prachtig paard' is toch leuk?
Beter dan dat je in 3 regels hetzelfde zegt Tong uitsteken.

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 15:03

ikm sluit me hier helemaal bij aan.
zat me er ook al een beetje aan te ergeren.

kan me voorstellen dat sommige dingen niks bijdragen,
maar te horen krijgen dat het er leuk en goed enzo. uitziet, is toch ook leuk en belangrijk om te horen?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 15:07

ja ben het helemaal met jullie eens.
ook zo'n voorbeeld: springen wordt verplaatst naar sp ITP.
vind dit niet zo goede benaming van dit nieuwe stukje. alsof het niet mee teld bij het @ work. ook is er nu een regel dat @ work voor 16 jaar en ouder is. ( leterlijk staat er ITP voor onder de 16 jaar).
dus omdat ik niet 16 ben is het geen @ work?? vind het nogal krom.

Eelco

complimenten motiveren meer dan zeurend en afkrakend commentaar

Eline

Kirsten, hierover zijn al twee andere topics geweest, ik verwijs je vooral naar de slotposts van beide topics voor een reactie / antwoorden op je opmerkingen:

[FZ] [Dienstmededeling] Veranderingen op HAW en de fotofora
BartVB schreef:
HAW is een van de drukst bezochte forums die we hebben op Bokt.nl, helaas is het ook het forum met redelijk wat problemen. Om deze problemen op te lossen of te verminderen hebben we iedereen de afgelopen maanden de kans gegeven te zeggen wat er niet goed was aan HAW en aan te geven wat mogelijke oplossingen zouden zijn.

Deze input hebben we verwerkt tot een nieuwe set regels waardoor HAW weer een forum kan worden waar je terecht kan voor bruikbaar rijtechnisch commentaar. Dus geen eindeloze herhalingen over cap-gebruik, geen 300 reacties met alleen 'mooie combinatie!' , etc, etc. Heel kort samengevat komt het er op neer da de startpost op HAW duidelijk moet zijn zodat men ook op een nuttige manier kan reageren. Topics met foto's waarop weinig aan te merken is of waar je niet perse commentaar wil hebben kunnen naar ITP, ook als dit werkfoto's zijn. Daarnaast gaan we nog wat sterker letten op de manier van reageren op HAW. Probeer daar op een constructieve en respectvolle manier te reageren.

We zijn er van overtuigd dat de nieuwe manier van werken op HAW een verbetering van het niveau en de bruikbaarheid van dit forum op gaat leveren, dit heeft echter wel wat tijd nodig en vergt het e.e.a. van het aanpassingsvermogen van de gebruikers.

Achter de schermen wordt het nieuwe HAW doorlopend geëvalueerd en over een maand komt er een wat grotere evaluatie. Tot die tijd zijn opmerkingen over moderatie acties welkom bij de betreffende moderator. Eventueel zullen de regels/FAQs wat verder uitgebreid worden om het e.e.a. nog wat te verduidelijken.

[FZ] topics op HAW te snel op slot gedaan? ivm nieuwe regeling?
Eline schreef:
Maartje, om je vraag te beantwoorden. In de regels staat inderdaad dat we er coulant mee om zouden gaan, we hebben er toch snel voor gekozen om dit niet te doen, om de simpele reden dat bleek dat het anders een onwerkbare situatie zou opleveren. Op dit moment zijn de mods van HAW al bijna fulltime aan het modereren op het forum om te proberen de nieuwe regels . Er is dus helaas niet meer 'modkracht' aanwezig om 'vriendelijker' te modereren. Het klopt dat dit op dit moment nog niet in de regels staat, we zullen dat voor de duidelijkheid nog aanpassen.

Het is op Bokt niet mogelijk om je eigen post aan te passen, dat zou beteken dat de mods iemand er op aan zouden moeten spreken dat een topic niet volgens de nieuwe regels is, dan bijvoorbeeld een pb moeten sturen, wachten op antwoord, in de tussentijd worden er reacties geplaatst die niet volledig kunnen zijn omdat er informatie mist... dat kost helaas allemaal meer tijd.

We snappen absoluut dat het niet fijn is om te zien dat je topic direct gesloten wordt, maar we hopen dat dit slechts van korte duur is en dat het binnenkort niet meer nodig is omdat mensen weten dat ze foto's op ITP kunnen plaatsen als ze ze gewoon willen laten zien, en op HAW enkel als ze rijtechnisch commentaar willen - en dan met de juiste informatie in de startpost.

Voor de rest sluit ik dit topic, Bart heeft in zijn post in dit topic gereageerd op een aantal vragen die ook in dit topic weer gesteld worden.