amondi schreef:Maar wat als wij bokkers in naam en goede eer worden aangetast?
Hoe word jij door een scheldpb in 'eer en goede naam' aangetast als iemand anders een scheldpb stuurt?
De enige die er geen eer en goede naam meer aan overhoudt is degene die zulke dingen verstuurt.
Daarnaast is het belangrijk te beseffen waarom de mods niet ingrijpen op scheldpb's: namelijk omdat het pb-verkeer prive is! De mods zouden hier slechts op in kunnen grijpen als wij met elkaar besluiten om pb's in het geheel niet meer als prive te zien, en af te spreken dat mods toegang krijgen tot alle pb'tjes. Ik persoonlijk zou dat vreselijk vinden! Mijn privacy wil ik daarvoor niet opgeven hoor.
Citaat:
Ik heb wel eens PB's gelezen die iemand anders ontving en daar zou je zo mee naar de politie kunnen stappen wegens bedreiging!
Wat kun je als ontvanger ondernemen om zo'n iemand toch te laten straffen als jezelf er niks tegen mag doen???
Waarom wil je iemand straffen? Wat wil je daarmee bereiken?
Voornamelijk dat diegene het niet meer doet, lijkt mij. Het beste, de meest vervelende 'straf' is dat zij merken dat het volkomen verspilde moeite is, dat het niet eens gelezen wordt, dat ze er niets mee bereiken, niemand mee kwetsen, niemand raken. Want dat is hun doel, en als je dat doel wegneemt is dat de grootste frustratie die mogelijk is.
Door de mods in te schakelen of de politie bevestig je alleen maar dat zij de macht hebben om jouw tijd te verdoen, jouw humeur te verpesten. Geef ze die macht NIET.
Een uitzondering zou zijn als de bedreiging niet alleen grof is, maar ook reeel en mogelijk uitgevoerd gaat worden. In dat geval zou ik de politie inschakelen en op verzoek van justitie kan Bart een aantal gegevens beschikbaar stellen die kunnen helpen als bewijsmateriaal. Maar dat gebeurt alleen op verzoek van justitie.