Fototopics?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bettine

Fototopics?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 17:01

Pas werden er ineens heel veel fototopics geopend met heel veel nieuwe opties voor foto's.
De stemming werd dan vaak met een slotjes afgesloten met de opmerking:

"Bedankt voor alle stemmen en commentaar
We gaan er ons als wikiteam over buigen en laten het jullie weten welke foto het uiteindelijk is geworden."

Maar er wordt nergens te kennen gegeven welke foto het nu uiteindelijk is geworden? Slechts in een paar gevallen is de wikifoto gewijzigd.
Zoals bijvoorbeeld bij de foto voor de travers, de huidige wikifoto is gewoon een heel erg slechte travers, en dus absoluut geen goed voorbeeld. De stemming (waar veel betere foto's bij zaten!!) werd afgesloten met bovenstaande opmerking en verder is er in een paar weken tijd nog niets gebeurd. De oude foto staat nog steeds op de wiki.
Ik zie in dit geval ook wel dat de nieuwe opties ook niet helemaal perfect zijn, maar in elk geval stukken beter dan de huidige foto. Net zoals bijvoorbeeld met de foto voor middendraf.

Worden deze foto's nog veranderd, en wordt er ook daadwerkelijk een keer een beslissing gemaakt over een foto, en dat wij dat dan te weten krijgen?
Of is het openen van een fototopic eigenlijk gewoon een beetje zinloos.

Ik heb nu bijvoorbeeld best een goede traversfoto, maar het openen van een nieuw topic lijkt me nu bepaald zinloos als er met het oude topic gewoonweg niets gedaan is.....

VValar

Re: Fototopics?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 21:53

Dat viel mij ook al op. Werd weinig met de stemming en de foto's gedaan. Jammer.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 23:00

We doen er wel degelijk iets mee. En wanneer er iets uitkomt melden we dat in de oude topics.
Bettine: als je een goede travers foto hebt: graag.
De foto die uitgekozen was kan helaas niet gebruikt worden.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 23:06

In de oude topics staan echter nog steeds alleen de reactie die ik hier in mijn eerste post al zette.
Uit je reactie blijkt dat jullie er wat betreft de foto van de travers al uit waren, maar dat zie ik ook nog niet in het topic.
Daarom vroeg ik het me af, de meldingen wat er uitgekomen is zie ik iig. nog nergens, vandaar Lachen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 23:07

Ik snap het Lachen
Omdat nog niet alle wikimods achter de schermen gereageerd hebben en we er als team dus nog niet uit zijn is er nog geen reactie geplaatst. De travers foto waren we inderdaad uit. Maar die foto mogen we dus helaas niet gebruiken.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 23:18

Afijn, ik heb iig deze foto:

Afbeelding

Helaas niet groter dan dit.

Maargoed, ik snap het Lachen

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 07:36

ik heb je foto meegenomen in het overleg Bettine, bedankt Lachen

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 15:56

Nog even een vraagje: Is de fotograaf accoord met plaatsing van de foto op de Wiki, Bettine? Lachen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:30

Inmiddels staat het antwoord in de topics.
Bettine: we zouden graag jouw foto op de Wiki zien voor de travers. Maar, zoals Marlies al vraagt, heb je toestemming van de fotograaf?

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 18:24

Ik heb de fotograaf gemaild dus wacht nog even op antwoord Lachen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:57

Weet je inmiddels al wat? Lachen

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 12:48

Haha nee, nog geen mailtje terug gehad, maar volgens mij is hij met vakantie.... Ik zal nog eens erachter aan gaan.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 11:33

Hoe zit het eigenlijk met de foto van de middendraf? Nagelbijten / Gniffelen Ruim 70 mensen (het merendeel) heeft op een foto gestemd, die er uiteindelijk niet in komt. Wat heeft de stemming dan voor zin?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 11:46

De stemming is niet de enige doorslaggevende factor. Daarnaast bekijkt het Wikiteam én juryleden de foto's. Die 3 factoren bepalen uiteindelijk de foto die geplaatst wordt.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 11:50

En wie zijn benoemd door jurleden? Waarom heeft het dan zin om een stemming te houden als jullie er toch zelf met jullie wikiteam en juryleden naar kijken? Merendeel geldt toch lijkt mij, niet zelfbenoemde juryleden? Vraag me af waarom dat dan uiteindelijk doorslaggevend lijkt te zijn.

Gaat me meer in het algemeen over ingezonden foto's dan over deze specifieke foto. Deze viel me op omdat hij van ons af kwam en ik hem eigenlijk net op wilde zoeken op de wiki Clown Biedt weinig stimulans voor fotografen om niet te weten waardoor hun foto nou niet gekozen is.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 15:13

VValar: natuurlijk staat het iedereen vrij om bij het Wikiteam na te vragen wat de criteria waren om een foto wel of niet te plaatsen. Wel willen we een eindeloze discussie over wel of niet plaatsen vermijden. Namens het Team wil ik dit wel even toelichten:

Over foto 4 van de middendraf hebben we het binnen het Team uitgebreid gehad. De reden waarom deze foto niet geplaatst is, is dat de foto een discussie over tactzuiverheid kan oproepen. Omdat de draf een diagonale gang is, horen de benenparen diagonaalsgewijs gelijk te bewegen. Op de foto is dit niet het geval, het linkervoorbeen steunt nog terwijl het rechterachterbeen al opgetild wordt.
In beweging zal dit hoogstwaarschijnlijk niet eens opvallen en het paard wordt verder goed voorgesteld maar het moment van de foto is net verkeerd.

We willen met z'n allen kwalitatief goede en correcte informatie op de Wiki plaatsen en andere Bokkers erbij betrekken, daarom hebben we de polls over de foto's gehouden. Wel willen we correcte foto's plaatsen, ook al kan dit een teleurstelling betekenen voor de inzenders/ruiters.

Het team dat de foto's beoordeeld heeft, bestaat uit KNHS jury-leden en ORUN-instructeurs dus niet zelf-benoemde Wiki-juryleden. We hebben juryleden en instructeurs uit verschillende fora gepolst en enkelen kijken op verzoek mee met het Wiki-team.
Ook nemen we het commentaar, dat in de verschillende topics gepost is, mee in de beoordeling en we kijken dus niet alleen naar het aantal stemmen per foto.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 22:50

Het heeft even geduurd, maar er was iets fout gegaan met het e-mailadres Zij zijn groot en ik is klein! Zij zijn groot en ik is klein!

Maar heb een mailtje terug van de fotograaf, en hij gaat akkoord met plaatsing op de wiki! Hij heeft zelfs nog even een grotere versie gestuurd! Go jij! Go jij!

Afbeelding

Gemaakt door Eelco Noortman van Noortman fotografie. www.noortmanfotografie.nl

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 23:58

Oké, bedankt, Bettine! Ik ga hem erop zetten. Ja

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 08:41

Mooi! Dan zet ik dit topic op slot!