25 nuttige berichten regel.... hoe kan dit dan???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NicoleKelos

25 nuttige berichten regel.... hoe kan dit dan???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 19:25

Zelf ben ik al een poos bezig om aan 25 nuttige berichten te komen zodat ik ook eens in een ander forum kan reageren. Ik heb zelf geen eigen paard meer, rij op dit moment niet, en als ik iets weet staat het er meestal al dus vindt het best lastig om nuttige dingen te posten.

Kom ik vanmorgen dit topic tegen en zie iemand met 14 berichten die er gepost heeft [BB] Kat dikker kirijgen??? toen ging bij mij het licht uit Boos!

Kan iemand mij dit uitleggen?? En als we toch bezig zijn wil ik ook graag weten waar nuttige berichten aan dienen te voldoen, ben heel benieuwd wat door bokt als nuttig wordt gezien en wat niet oftewel welke berichten meetellen en welke niet.

geke1958

Re: 25 nuttige berichten regel.... hoe kan dit dan???

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:28

Ik volg dit even want ik zit met hetzelfde probleem.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:29

Nuttige berichten zijn alle berichten op het tabblad Informatief, het eerste tabblad dus. Best kans dat als je je nu aanmeld dat je dan genoeg berichten hebt gepost daar.

Aanmelden kan via deze link: http://www.bokt.nl/tools/check_groups.php

Op het moment dat dit is ingevoerd is besloten om iedereen die voor een bepaalde datum al was aangemeld buiten deze regel te houden.

Vandaar dus dat het kan voorkomen dat je iemand met 14 berichten ergens ziet posten waar dat nog niet zou moeten kunnen.

NicoleKelos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 19:46

Dank je voor je snelle reactie Apple, het is duidelijk. Ik moet nog 11 berichten, had inderdaad een hoop posts op andere tabbladen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 22:00

Die datum die Apple aanhaalt is trouwens 1 september 2006. Vanaf toen is dat ingegaan. Iedereen aangemeld voor die datum heeft dus wel toegang.

Berichten geplaatst op de rassensubfora op het tabblad Kantine tellen trouwens ook mee.

Susannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 21:43

NicoleKelos schreef:
Zelf ben ik al een poos bezig om aan 25 nuttige berichten te komen zodat ik ook eens in een ander forum kan reageren. Ik heb zelf geen eigen paard meer, rij op dit moment niet, en als ik iets weet staat het er meestal al dus vindt het best lastig om nuttige dingen te posten.

Ik had dat ook, zag dat ik er een jaar over gedaan heb haha Clown
Maar ben nu eindelijk de magische grens voorbij...
Maar vind het wel een beetje een onzinregel...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 21:44

vind ik niet...
het is een paardenforum, dus zo moeilijk moet het toch niet zijn om 25 inhoudelijke berichten te plaatsen...

anders krijg je alleen maar topics van mensen die iets willen verkopen of de vragen hoe ze hun wasmachine aan de praat moeten krijgen...

Susannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 21:47

Dat zal inderdaad...
Maar weet je, ik vind páárden leuk, en zou soms veel liever een reactie in een fototopic plaatsen, dan dat ik me ga mengen in een rijtechnische discussie, want daar weet ik (nog) te weinig van.
Maargoed maakt nu niet meer uit.

Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 13:55

Liezel1 schreef:
vind ik niet...
het is een paardenforum, dus zo moeilijk moet het toch niet zijn om 25 inhoudelijke berichten te plaatsen...

anders krijg je alleen maar topics van mensen die iets willen verkopen of de vragen hoe ze hun wasmachine aan de praat moeten krijgen...

Ja maar dan moeten ze hier niet allerlei subforums neerzetten die helemaal niets met paarden te maken hebben. Het is een paardenforum maar ik zou ik de hele dag kunnen bokken zonder ook maar 1 paard te zien door al die niet-paard gerelateerde subforums. Door al die subforums is het mogelijk dat mensen hier hun wasmachine gaan verkopen etc. Maar goed dat is weer een andere discussie. Vork

Susannah schreef:
Dat zal inderdaad...
Maar weet je, ik vind páárden leuk, en zou soms veel liever een reactie in een fototopic plaatsen, dan dat ik me ga mengen in een rijtechnische discussie, want daar weet ik (nog) te weinig van.
Maargoed maakt nu niet meer uit.
Helemaal mee eens
Ik vind het grote onzin. Is iemand die liever in de "kantine" zit minder (nuttig? voor het forum) dan een ander die bij "informatief" commentaar levert. Ieder zijn/haar eigen hobby en dus ook dezelfde mogelijkheden.

Wanneer is iets een nuttige post en wanneer niet?
(niet aanvallend bedoelt maar ik wilde het wel even opmerken) Vork

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 14:03

lotjeje: Bokt is een compleet forum...
daarom zijn er ook subfora geopend die niets met paarden te maken hebben.. zo kunnen de gebruikers van Bokt wel goederen verkopen via Bokt en kunnen zij voor andere dingen advies vragen...
Uitgangspunt blijft echter wel dat de paarden de hoofdmoot zijn op dit forum, daarom moet je 25 "goede" posts hebben, om te voorkomen dat het forum te ver uitwaaierd van het oorspronkelijke doel..

Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 14:25

Ja maar als ik nu 25 inhoudelijke post heb en daarna ga ik op de subfora waar het helemaal niet over paarden gaat. Heeft het toch weinig zin

Susannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 15:28

Nog even doordiscussieren en je bent er zo, lotjeje! Haha!

NicoleKelos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 18:53

Liezel1 schreef:
vind ik niet...

25 inhoudelijke berichten is niets mis mee..... op zich.... maar als je 25 keer gefeliciteerd neerzet in de kraamstal topics ben je er ook snel met al die veulens. En dat vind ik toch niet echt een "nuttige" bijdrage. Op andere tabbladen kan je vaak wel weer iets nuttigs inbrengen maar dat telt dan niet, jammer. Ik begrijp het idee achter de regel maar denk niet dat het echt goed toe te passen is. Maar goed het is me inmiddels gelukt Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:56

Dat laatste klopt niet geheel NicoleKelos. Berichten geplaatst op fotofora, dus bijv. KS-ITP tellen niet mee voor toelating. Berichten geplaatst op de rassensubfora tellen bijvoorbeeld weer wel mee voor toelating.

En als blijkt dat iemand snel overal wat onzinberichtjes plaatst, dan worden die ook verwijderd, en de mensen uit de Kudde gehaald, en mogen ze het daarna nog eens proberen.

NicoleKelos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 19:26

Maya schreef:
Dat laatste klopt niet geheel NicoleKelos. Berichten geplaatst op fotofora, dus bijv. KS-ITP tellen niet mee voor toelating. Berichten geplaatst op de rassensubfora tellen bijvoorbeeld weer wel mee voor toelating.

En als blijkt dat iemand snel overal wat onzinberichtjes plaatst, dan worden die ook verwijderd, en de mensen uit de Kudde gehaald, en mogen ze het daarna nog eens proberen.

Ik meende toch dat mijn berichten in fototopics wel meetelde Verward ik zal er naast zitten, sorry dan voor bovenstaande post.

Susannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 19:41

Maya schreef:
Berichten geplaatst op fotofora, dus bijv. KS-ITP tellen niet mee voor toelating.

Totdat je bent toegelaten kun je toch niet eens berichten in de fototopics plaatsen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 20:14

Dat klopt ook niet Susannah, als je geen lid van de Kudde bent, heb je altijd toegang tot de fora die op het tabblad Informatief en Kantine staan, en FZ + WWW dan nog. Dus op ITP, HAW, KS-ITP, AR-ITP, WN-ITP, END-ITP en SGW-ITP (ff uit mijn hoofd) kan je sowieso posten Lachen Wellicht probeer je te reageren in topics die gesloten zijn?

Berichten in de foto-fora geplaatst zijn uitgesloten, of dat zou iig de bedoeling moeten zijn Lachen

Susannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 21:39

Bloos!

Ik zou toch zweren dat ik een foutmelding kreeg toen ik dat destijds probeerde! Is alweer een jaar geleden dus haha, raakte er gedemotiveerd van dus gaf het maar op...
Nu kan ik het niet meer testen..
Maar dat is altijd zo geweest? Of waren de fototopics een jaar geleden nog 'dicht'?

Nee ik weet wel dat ze niet gesloten waren, dan kun je niet op 'post reply' drukken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 21:47

Hmm.. vaag. Zit even te denken... Qua foto-fora, of BB-ITP er toendertijd al was, want daar zou je nl niet kunnen posten. Verder was er nog het fotoforum FotoFun, maar dat is geloof ik ook van voor jij op Bokt zit. Fotofora zijn volgens mij altijd 'open' geweest.

Ik weet nog wel, maar dat is voor jouw tijd Clown Dat voor 1 september 2006 dan was er geen postgrens voor de algemene fora. Maar je moest wel 50 posts hebben op Bokt, voor je de HK / Slowchat in kon.

Susannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 21:55

Nou ja, wat het ook was, ik ga ervan uit dat ik nu overal in kan Knipoog

Heb het nog niet overal geprobeerd want ik snap het overzicht hier nog niet helemaal.. Tong uitsteken En al die afkortingen enzo.. Maar komt wel Knipoog

Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 22:26

Susannah schreef:
Nog even doordiscussieren en je bent er zo, lotjeje! Haha!

Het gaat mij niet zozeer om die posts (die ik trouwens nog wel moet halen) maar ik vind het een beetje overbodig. Je kunt in een week even die 25 nuttige posts sturen en daarna hoef je dat eigenlijk niet meer te doen. Mensen die gewoon gezellig gaan kletsen sturen even 25 goede berichten en dan kletsen maar.

Trouwens als ik even vlug die 25 posts had willen halen dan had ik ze nu wel hoor. Als je het zo bedoelde.

Susannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 22:44

Ik bedoelde het niet negatief, was n grapje om te laten zien dat je er ook komt als je (niet specifiek jij, maar in het algemeen) flink wat posts besteedt aan een discussie als deze Knipoog

Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 02:32

oke dan is het goed (weer een post, zal deze maar niet meetellen Vork ) ik snapte niet helemaal of het aanvallend of als grap bedoelt was.