Stelling: Mods moeten eerder ingrijpen bij negatieve sfeer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Stelling: Mods moeten eerder ingrijpen bij negatieve sfeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 13:32

op HAW.
Want dit zie ik iig toch wel vaker voorkomen, mensen op andere fora dan bokt zien dit ook, dat er hier zo negatief wordt gereageerd op HAW.
Sommige mensen worden de grond gewoon in gestampt, en dan komt er na 10 bladzijden een mod het topic op slot gooien of waarschuwen oid.
Terwijl dit toch wel eerder ook zou kunnen? Meestal tem ik al snel als ik zie dat er veel dezelfde reacties worden gegeven die niks meer toevoegen of niet fijn geformuleerd zijn.

Als er een paar keer wat over is gezegd over de dingen die anders kunnen, dat is echt wel genoeg.
Sommige denken dat 100x herhalen de TS het overhaald om te doen wat volgens de bokkers die er reageren het beste is.

Ik vind dit niet kunnen, iedereen heeft een andere mening en er zijn meerdere wegen die naar rome leiden, maar meestal wordt er maar 1 ding geaccepteerd door bokt. De slof is ook al eigenlijk verbannen van HAW, en volgens mij alle andere hulpteugels ook.
En ja dat het misschien beter is om geen hulpteugels te gebruiken, daarvoor hoef je toch niet 10 pagina's lang hetzelfde te zeggen? En daarvoor hoeft niemand het nog niet te mogen gebruiken??
Netzoals dat mensen vinden dat de TS te zwaar is voor haar paard, en daar op door blijven gaan. Ookal heeft een DA bijv. al gezegd dat het kan.

Daarom vind ik, dat als het mogelijk is natuurlijk, dat moderators wel sneller mogen waarschuwen, ipv. pas na een paar dagen of 10 bladzijdes om het hoekje te komen kijken(als een topic heel snel gaat kan ik het begrijpen Knipoog).
En ook zulke topics iet direct op slot gooien, want dan straf je de TS die meestal niet veel verkeerd heeft gedaan.

anneliesdj

Re: Stelling: Mods moeten eerder ingrijpen bij negatieve sfeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 13:34

Misschien moeten de gebruikers van bokt zich wat volwassener gedragen ipv dat alles wordt afgeschoven op de mod's.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 13:39

Ik denk dat mensen gewoon beter naar zichzelf moeten kijken voor ze een HAW topic plaatsen !

En waar ik helemaal een hekel aan heb is dat ze meteen al gaan roepen dat ze over hun rijden geen commentaar willen Clown

Kijk eens goed naar je foto's voor je ze plaatst.
Zijn ze wel echt zo goed als jij denkt?

Misschien denk je goed te kunnen rijden, maar zeggen de foto's wat anders Knipoog

Heeft MI niets met in de grond stampen te maken, meer met dat de TSs een bord voor hun kop hebben.

Sommige mensen kunnen niet tegen commentaar, plaats damn ook geen , of perfecte foto's Knipoog

Air

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 13:41

anneliesdj schreef:
Misschien moeten de gebruikers van bokt zich wat volwassener gedragen ipv dat alles wordt afgeschoven op de mod's.

Dat ook inderdaad, maar dat gaat ook niet vanzelf, en daarom denk ik dat als de mods dara meer voor gaan waarschuwen, dat het dan hopelijk beter wordt Lachen
Want de mods zijn er om de sfeer goed te houden toch? Lachen

Dit is ook geen aanval op hun, want ze doen al goed hun best, en kunnen er soms ook niks aan doen.

En dat is nou juist het probleem crossmonster, als je dus op HAW wil plaatsen mogen het alleen maar goede of zelfs perfecte foto's te zijn?
Dat ze al direct zeggen dat ze geen commentaar willen ben ik het met je eens, want HAW is voor commentaar, maar het moet dan wel opbouwend zijn.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 13:42

Ik vind niet dat mods altijd eerder in moeten grijpen.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 13:44

@ X_Marr:

Dus wanneer het goed is mag je ook enkel een paar keer zeggen dat het ok is? Want dan val je ook in herhaling...

Mensen die foto's plaatsen waarop negatieve commentaar op gegeven wordt kunnen er in mijn ogen iets van bijleren. Als je geen commentaar wil, plaats dan niets op het HAW fora. Van enkel: leuk paardje enz... kom je niet verder en dan wordt er niet aan de doelstelling van HAW (rijtechnisch commentaar geven) beantwoord. Het gebeurd inderdaad dat er mensen zijn die niet juist reageren (maar meestal ligt het dan ook een beetje aan de TS).

En ik vind ook dat je voordat je foto's op bokt plaatst eens zelf kritisch moet kijken naar de foto's voordat je ze plaatst. En als je dat niet kunt dan heb je inderdaad de commentaar nodig die bokkers er op geven. Desnoods 10 pagina's.

anneliesdj schreef:

Dat vind ik een wijze reactie *LOL*.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 14:03

Negatief commentaar is wat anders dan opbouwend commentaar, maar volgens mij weten de meeste mensen dat dan niet, want wat kun je er nou mee als iemand zegt dat je te zwaar ben voor je paard, terwijl een DA heeft gezegd dat het niet zo is, en dat je zelf ook weet dat het niet zo is?
En dat hoeft dan toch ook niet herhaald te worden?
Want van foto's kun je ook niet zien hoe zwaar iemand is, en hoeveel het paard kan dragen(uitzinderingen daargelaten, maar dan alsnog).

Overigens denken volgensmij heel veel bokkers dus dat ze alles weten en altijd gelijk hebben, want als je dus niet kritisch naar jezelf kunt kijken bij de foto's, en je plaatst ze op bokt, dan hebben de bokkers dus gelijk Verward

Overigens is HAW er volgens mij ook iet voor om alleen (bijna) perfecte rijfoto's te plaatsen.

Oja: en als er 10 dezelfde reacties staan waar ook geen rijtechnish commentaar in staat met alleen leuk paardje etc., daar tem ik ook op Lachen

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 14:08

crossmonster schreef:
Ik denk dat mensen gewoon beter naar zichzelf moeten kijken voor ze een HAW topic plaatsen !

En waar ik helemaal een hekel aan heb is dat ze meteen al gaan roepen dat ze over hun rijden geen commentaar willen Clown

Kijk eens goed naar je foto's voor je ze plaatst.
Zijn ze wel echt zo goed als jij denkt?

Misschien denk je goed te kunnen rijden, maar zeggen de foto's wat anders Knipoog

Heeft MI niets met in de grond stampen te maken, meer met dat de TSs een bord voor hun kop hebben.

Sommige mensen kunnen niet tegen commentaar, plaats damn ook geen , of perfecte foto's Knipoog

Helemaal mee eens , mods zijn volgens mij al druk zat. Als ze elk topic in de gaten moeten gaan houden en reacties moeten verwijderen die te verkomen zijn (verdediging van de ts , vaak herhaalde punten etc.) dan word modden wel erg lastig voor mods.
Kijk eerst naar jezelf voordat je een topic plaatst.. Lachen

Air

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 14:13

Dus volgens jullie mogen alleen mensen die perfect kunnen rijden foto's plaatsen op HAW?
Menen plaatsen niet voor niet topics op HAW, ze willen graag onderbouwd commentaar waar ze wat mee kunnen.
En volgens mij hoeven ze dan geen negetief commentaar op bijv. de hulpteugel die ze gebruiken, want er wordt dan ook geen andere oplossing voor gegeven Knipoog
En als een paar mensen vinden dat de TS te zwaar is moet diegene ook maar direct afvallen omdat hun vinden dat ze te zwaar is??
Terwijl ze nieteens op de foto's kunnen zien hoe zwaar de TS is.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 14:17

nee hoor, het hoeft niet perfect te zijn, maar vaak zie je dat het uit de hand loopt omdat TS zich blijft verweren.

Altijd krijg je dan ook smoesjes :
-Last van mijn rug, daarom zit ik zo krom
- Zadel is niet goed meer, daarom zit ik zo gek.

Ook zijn paarden altijd erg vervelend en zijn zij de enigste die erop kunnen rijden Clown

Sorry hoor, maar die mensen hebben gewoon bord voor de kop Knipoog

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 14:19

@ X_marr:
En hoe kan je dan 100 procent zeker weten dat iemand niet te zwaar is voor dat paard? Hoe weet je dat de TS de waarheid spreekt? In sommige gevallen zie je het wel overduidelijk. Maar inderdaad in de reacties op dit thema wordt er soms fameus overdreven en het erge van al is dat dit thema heel gevoelig ligt bij mensen (en dat ze dus meestal gaan ontkennen, wat ik volledig begrijp).

Mijn interpretatie over negatieve en positieve commentaar is denk ik anders dan jou interpretatie X_Marr.
Voor mij is positieve commentaar: alle commentaar die goed spreekt over de combinatie (vb. mooie houding enz...)
Voor mij is negatieve commentaar: alle commentaar die mensen op iets wijst wat minder goed gaat (vb. je rijd met pianohanden, hou ze recht). Die negatieve commentaar moet opbouwend zijn dus je mag de mensen niet gaan afkraken. Maar je mag wel zeggen wat je van de foto's vind (op een beleefde manier).

En naar mijn gevoel doen de mods het goed en komen altijd op tijd tussenbeide als het er over gaat.

Jammer dat je temt als er veel dezelfde positieve commentaar wordt gegeven. Volgens mij is het als TS aangenaam om veel positeive commentaar te krijgen als het ok is Lachen.

Violaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 14:20

Soms kan je commentaar verwachten, maar diegene
die je commentaar geeft kan het altijd op een 'normale'
manier doen, dan is er ook geen ruzie. Dus zoals eerder
gezegd, let eerst op jezelf en wees zo vriendelijk mogelijk
dan onstaan er ook geen ruzie's, veel gezelliger tog Haha!

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 14:22

Nee x_Marr, iedereen die een topic opent op HAW mag dat als ze zich aan de gestelde regels houden, maar waar ze hierboven op doelen is dat mensen direct erbij zetten: "let niet op mijn houding" of "sorry geen cap op".

Persoonlijk houd ik van fototopics als de kwaliteit van de foto's goed genoeg is om daadwerkelijk iets aan te zien. Verder moet je kritiek kunnen verdragen. Het feit dat je op punten als hakken laag, meer in je zadel gaan zitten etc gewezen wordt hoort daarbij.

Als er naar jouw idee kritiek wordt gegeven die je onterecht vindt en er ontstaat een rel door, dan kan je ook vriendelijk commentaar terug geven en de rel in de kiem smoren.

Als het uit de hand loopt, dan treden de mods vanzelf op hoor, maar ik denk dat we zelf volwassen genoeg zijn om een topic in goede banen te leiden Lachen

Air

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 14:26

Maar zo zijn niet alle TSen crossmonster Lachen

Lindake: dat kan je niet, maar daarom kan je wel de TS proberen te vertrouwen Lachen
Je kan nooit iemand 100% vertrouwen, maar het is dan toch niet echt aan ons om te oordelen of ze wel of niet de waarheid spreken? Want dat kun je helaas niet checken vanachter je beeldscherm Lachen

Jou commentaar is idd. anders, en ik tem niet op dingen als ze zeggen je hebt een mooie houding oid, maar alleen als er bijvoorbeeld alleen staat: Mooi paard, leuk paard oid. Lachen

Commentaar hoort er natuurlijk bij, maar wat heeft de TS eraan als er tig keer wordt herhaald dat ze geen hulpteugel om moet doen/ te zwaar is/ het zadel niet past.

Klein: Helaas is dat dus niet het geval, want sommige moeten dus helaas zeer kinderachtig reageren.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 14:31

klien ik vind toch niet dat je geheel gelijk hebt. Tuurlijk moeten posters tegen wat commentaar kunnen, je vraagt er immers om door een topic te openen. Maar als je ziet hoe mensen af en toe reageren, daar zakt mijn broek toch echt van op mijn tenen. Drie pagina's lang worden er soms met posts rondgeslingerd met enkel maar negatieve, en vaak ook imo heel gemene reacties naar iemand die een slofteugel gebruikt of niet mooi rechtop zit. Je gaat je daardoor beknelt voelen, soms zelfs zo vervelend dat je niet meer terug wilt komen. Is dat dan de bedoeling?

Ik denk dat het goed is als iemand tips geeft over de manier waarop iemand rijdt, of zou kunnen rijden. Daar zeg ik eigenlijk al wat ik bedoel, mensen denken vaak dat ze moeten rijden op een bepaalde manier. Het is hoe je het brengt; ''Je zou het eens zo kunnen proberen.'' of '' Mens denk toch eens na je moet het zo doen''.

Met tien berichten van het eerste voorbeeld zou iemand tien keer sneller gaan nadenken en opvolgen dan bij het tweede voorbeeld. En soms zitten er gewoon teveel mensen bij elkaar, met hetzelfde antwoord, dezelfde reactie. Is dit dan om te helpen, of om zichzelf goed te voelen dat ze samen met elkaar dezelfde mening delen? Vraag ik mij vaak af.

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 14:42

Ach, ik heb het zelf nooit meegemaakt, maar ik zou in zulke gevallen zelf met een antwoord komen als: "ik heb begrepen wat jullie bedoelen en zal het meenemen voor de volgende keer, maar is er nog ander commentaar waar ik wat aan heb om van te leren? "
Gaan ze dan door, dan zou ik zeggen dat ik het jammer vind dat er zo op doorgezaagd wordt en het topic verlaten. Het lijkt me dat de lol er dan snel af is.
Helaas zijn er mensen die zich veilig voelen achter hun pc en kennelijk hun diepgewortelde frustraties zo willen uiten, die komen zichzelf op een andere manier wel tegen. Ik zou er zelf niet teveel energie in stoppen.

HAW is toch een soort van pronken met iets waar je trots op bent. Tenslotte heb je ook nog de meningen van andere stalgenoten of je instructeur, je weet vaak best wat er aan schort. Dus een beetje ijdel is het in de meeste gevallen wel Knipoog en daar kan je soms kritiek op verwachten als antwoord, hoe oneerlijk dan ook. Sta er boven. De mods grijpen wel in als het te erg wordt, ik zou er zelf niet voor Temmen

Air

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 14:47

Daarvoor is het temmen juist, om als het te erg wordt de mods te waarschuwen.
Maar vaak is het wel al zover dat de TS zicht klote voelt(sorry weet even het niet anders te verwoorden), en dat dan pas de mods komen, ookal is er (denk ik) al vaak getemd.

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 14:56

Mods zijn mensen zoals jij en ik X_Marr, ze werken of zitten op school, hun tijd is daardoor ook beperkt. Het kan dus soms even duren voor ze op een tem kunnen reageren. Vandaar dat ik zeg, probeer de eer aan jezelf te houden en verlaat het topic voor je jezelf klote voelt Haha! Hier heb je niets aan en als je door blijft posten, dan worden de reacties alleen maar gevoed.
Geef je geen antwoord meer, dan is de lol er snel af.

Niet eerlijk, ik weet het, maar op die manier kan je zelf ook een topic in goede banen leiden. Relschoppers zijn snel genoeg bekend en worden heus wel in de gaten gehouden, die krijgen hun "lesje" wel vroeg of laat.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 20:38

Over o.a. deze stelling hebben we onlangs nog een enquete gehouden op HAW:
[HAW] [Dienstmededeling] Jullie mening welkom over HAW - t/m 3 maa

We hopen snel de nieuwe opzet voor HAW te kunnen presenteren (er wordt hard aan gewerkt Ja) en daarin wordt o.a. dit punt meegenomen.

Ik zou nog heel graag iets toe willen voegen aan de opmerking over de mods die de sfeer goed moeten houden Lachen
Natuurlijk is het zo dat je als mod de taak hebt om na te gaan of de regels nageleefd worden en in te grijpen als iets uit de hand loopt. Dat proberen we dan ook zo goed mogelijk te doen. En ja, ook wij komen weleens te laat, dan is het leed al geschied.
Maar ook de gebruikers hebben hier een grote hand in Lachen
Het zijn immers de bokkers zelf die de berichten plaatsen, en er zijn ook genoeg bokkers die geen mod zijn, maar wel prima in staat zijn om een topic een andere wending te geven. Er wordt vaak getemd en om hulp gevraagd, en dat is natuurlijk hartstikke fijn. Maar we zijn ook heel erg blij als er bokkers zijn die in zo'n topic zelf hun beste beentje voor zetten en een poging doen om de sfeer te verbeteren Lachen

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 22:58

Na. Ik vind het een beetje onzin. Er wordt vaak gezegd dat de mods pas te laat ingrijpen bij dat soort dingen. Maar de moderators zijn niet om te babysitten, er is leven naast Bokt, ook voor de mods (je zou het bijna niet geloven soms Vork ). Bokt is nu eenmaal een groot forum, met veel mensen. Veel mensen met veel verschillende meningen en verschillende karakters. Maar de sfeer van Bokt is niet alleen maar in handen van de moderators, die zijn immers in de minderheid. De sfeer van Bokt ligt in de handen van de gebruikers. Want wat zijn die 20 mods (iets meer zijn het er geloof ik?) nou tegenover de pak 'm beet 70000 actieve leden hier. Moeten ze dan ál die topics maar gelijk dichtgooien? Want mod-opmerkingen worden (te) vaak genegeerd. Een beter Bokt begint bij jezelf zullen we dan maar zeggen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 01:32

Oscar schreef:
Het zijn immers de bokkers zelf die de berichten plaatsen, en er zijn ook genoeg bokkers die geen mod zijn, maar wel prima in staat zijn om een topic een andere wending te geven. Er wordt vaak getemd en om hulp gevraagd, en dat is natuurlijk hartstikke fijn. Maar we zijn ook heel erg blij als er bokkers zijn die in zo'n topic zelf hun beste beentje voor zetten en een poging doen om de sfeer te verbeteren Lachen

Precies, dat is ook wat ik bedoelde. Stel dat bokt voor de helft uit pennymeisje en voor de helft uit volwassenen bestaat, dan kunnen die volwassenen ook een goede wending geven aan het topic en dat is idd helemaal niet zo moeilijk.
Maar ja, veel vaker zie je dat er maar wordt doorgezeur over een onderwerp of dat mensen heel bot en lomp commentaar gaan geven waarop TS dan weer in verdediging schiet en daardoor begint heel bokt te mekkeren dat iemand tegen commentaar moet kunnen en anders geen foto's moet plaatsen.

Commentaar en commentaar zijn twee totaal verschillende dingen Haha!
Als iedereen nu eens op een positieve en niet aanvallende manier commentaar geeft zal het een stuk leefbaarder zijn op HAW. Uiteraard, soms zijn er echt foto's waarvan je je wild schrikt maar dat gebeurd maar een enkele keer en zelfs dan kan er nog op een goede manier commentaar gegeven worden. Wel even streng maar niet aanvallend, vaak pikt de TS dat heel goed op.

Kortom; 99% van de verantwoordelijkheid ligt bij de gebruikers van bokt Knipoog

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 06:39

ik kijk best veel op HAW, reageer niet zoveel, maar wat ik zie, is dat als een topic enigzins "uit de hand loopt" of iig meerdere pagina's doorgaat met kritiek, het toch erg vaak ook zo is, omdat een TS enkel en alleen beledigd of nauwelijks openstaand ervoor terug reageert en vaak gaan deze topics echt niet over kapstok voetjes of niet recht zitten.

als er foto's geplaatst worden van iemand die op een bepaalde manier een paard rijd, dus bv met een scherp bit, met hulpmiddelen, oefeningen denkt te laten zien die niet kloppen, een driejarig paard de krul in trekt enz enz,vind ik het niet meer dan logisch dat hier commentaar op komt, áls een TS dan zelf ook bereid is er wat van te leren en zich te schikken in het commentaar, dan kan het nog wel een constructief topic worden.

dus al met al... niet de modjes zijn verantwoordelijk hiervoor, maar degene die zelf een topic plaatsen, degene die denken dat ze alle wijsheid al in pacht hebben en met de meest banketstaaf smoesjes en redenen komen waarom iets wel of niet zo gebeurt, die hebben de bescherming van modjes niet nodig, die mogen dan zelf zo groot zijn om kritiek ( ook al is het dan vaak herhaalt, dat krijg je weer met een groot gebruikers aantal) te incaseren.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 16:14

Het gaat echt niet alleen om de TS, de manier waarop het commentaar wordt gebracht speelt een heel grote rol!

Als jij een foto plaatst van jouw paard met zijn mond los tijdens het rijden en ik plaats een reactie 'Je zit hem in zijn bek te roppen want hij heeft hem wel een halve meter los' dan reageer jij ook anders dan wanneer ik zou zeggen 'hoe komt het dat je paard zijn mond los doet? Lijkt alsof je wat streng bent met je linkerhand'.
Daarbij kan het opendoen van de mond veel oorzaken hebben of een combinatie van vele factoren zijn Knipoog

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 19:45

Wat jullie hierboven noemen zijn naar mijn mening ook de 2 grootste problemen op HAW, dus wat mij betreft de spijker op z'n kop Knipoog
Een topicstarter die niet duidelijk is over waar hij of zij mee bezig is, niet tegen kritiek kan (hoe vriendelijk ook gebracht) of (in het simpelste geval) gewoon slechte foto's plaatst maar eigenlijk het idee heeft heel goed bezig te zijn.
En dan kom je meteen aan bij de 2e categorie probleemgevallen, nl. mensen die hun mening op een lompe manier brengen, totaal niet onderbouwen ("het ziet er slecht uit") of van geen ophouden weten met kritiek spuien.
Wanneer die 2 partijen elkaar tegenkomen in een topic, dan heb je meteen vlam in de pan.

Maar het kan gelukkig ook anders, en gelukkig zien we dat ook regelmatig Lachen
Een topicstarter ziet in dat hij/zij toch niet zo goed bezig is, bokkers die hun mening herzien of hun excuus aanbieden voor de botte manier van reageren etc.
En we zien gelukkig ook vaak dat het niet nodig is om in te grijpen omdat er bokkers zijn die een topic (door hun manier van reageren) een totaal andere wending kunnen geven. Het zal voor zich spreken dat ik met die bokkers nog het meest blij ben Knipoog
Een discussieforum is en blijft toch iets dat grotendeels door de gebruikers zelf gereguleerd zou moeten worden. Natuurlijk kan het weleens nodig zijn dat er een mod langskomt die de gemoederen enigzins tot bedaren brengt, maar wat mij betreft moet de nadruk nog steeds liggen op de zelfregulering.
In heel veel gevallen gaat dat goed, in sommige gevallen niet.

Ik heb er nog steeds alle vertrouwen in dat we ook die 'sommige gevallen' nog kunnen verbeteren Lachen Grotendeels door de bokkers die hierin hun steentje bij willen dragen, deels door de mods die doen wat ze moeten doen, en ook nog deels door het aanpassen van de regels die ondertussen toch een beetje achterhaald zijn Lachen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 23:46

Iedereen met een beetje sociale vaardigheden kan een andere wending geven aan een doodlopend of in cirkeltjes draaiend topic (om het zo maar even te noemen).
Daarom vind ik dus dat het te makkelijk gezegd is om het af te schuiven op mod's. De mensen die hier klagen zitten morgen weer kritiek te spuien op HAW, bij wijze van spreken dan Knipoog