Nee, dit keer geen aanval naar de mods wat betreft onzin topics sluiten ofzo maar een andere vraag.
Maar ik vroeg me af hoe het zit met problemen die opgelost zijn.
Als ik bijvoorbeeld een technisch probleempje heb en dat is opgelost gaat het topic op slot als ik TeM. Maar is het een praktisch probleem met een paard ofzo (heb het ook eens met een technisch probleem gehad) dan blijft het open omdat ze zo min mogelijk topics willen sluiten.
Hoe zit dat nu? Waarom word de ene zonder probleem gesloten en de ander niet?
[LO] Longeerprobleem: blijft naar me toe komen Dit soort vragen zijn wat ingewikkelder. 1 methode kan bij iemand prima werken, maar bij de ander totaal niet. Over het mogelijke antwoord/oplossing kan je imo discussieren en dan is het handiger om het topic open te laten.
Is slechts mijn mening, misschien dat er een andere reden is
Ja oké kan zeker wat inzitten (maar zo heb ik ook nog andere topics waar een andere oplossing zou kunnen zijn). Maar IMO is mijn probleem nu opgelost. Dus ik heb toch neits meer aan reacties van ''je kan dit en dat nog doen'' dat hoeft niet, want het probleem is opgelost. Het is goed bedoelt. Maar nietmeer nodig.
Jouw probleem is opgelost, maar er kunnen anderen zijn met paarden die precies hetzelfde probleem hebben. Als er dan meer mensen hun reacties kunnen plaatsen dan heeft iemand anders met een vergelijkbaar probleem er misschien ook iets aan.
Normaal gesproken worden topics niet op verzoek gesloten. Hier zijn twee uitzonderingen op:
EA, hier kan de TS om een slotje verzoeken als het product verkocht is. FZ, hier komt een slotje als er een antwoord op een forumtechnische vraag gegeven is.
Verder is het de regel om een topic te sluiten als er een simpele vraag gesteld wordt die gemakkelijk zonder Bokt opgelost kan worden. Bijvoorbeeld met de vraag hoe laat morgen de eerste trein van Leeuwarden naar Amsterdam vertrekt. Dat kan je prima zelf op 9292 opzoeken en dat hoeft een andere bokker niet voor je te doen. Ik denk dat jou vraag op STW om die reden gesloten is, Je had zelf al ontdekt dat je het antwoord in de mails niet goed gelezen had en dan heeft het openhouden van zo'n topic verder weinig toegevoegde waarde voor Bokt.
Daar heb ik mijn vraagtekens bij. Als je als nieuwe bokker een topic ziet wat jou wel aanstaat, en daar vragen over hebt, dus reageerd.... terwijl er bijv al twee weken niet op gerageerd is .... wordt ie 99 van de 100 x op slot gegooid. Of jouw vraag nou beantwoord is of niet. Indien je dan een nieuw topic opent wordt ie op slot gegooid omdat er al zo'n topic bestaat. Dus topic bestaat, alleen nieuwe ideeen en suggesties zijn niet welkom.
Dat is een hele duidelijke vraag over het beleid van Bokt waar door de moderators antwoord op is gegeven. Het beleid is in die tussentijd niet veranderd en door de moderator in kwestie nogmaals uitgelegd. Het slotje lijkt me dus logisch.
Ik dacht dat je topics bedoelde over bijvoorbeeld longeren, rijtechnische zaken, dat soort dingen.
Uh sorry hoor, eerst had ik een topic geopend, die werd op slot gegooid, vervolgens krijg ik een link doorgestuurd van een mod, dan reageer ik in dat topic. Uiteindelijk reageerd er een mod, doet zijn/haar zegje gooit de boel op slot......... einde discusie. En zo zijn er meerdere topics, en meerdere bokkers die er zo over denken. dat vind ik jammer.
Als je een topic wilt openen ben ik nu eerst 2 uur bezig om te zoeken over al die jaren of dat er niet al een topic over bestaat. En dan moet je ook nog de goede zoekterm hebben....
Bokt krijgt elke dag nieuwe leden, en topics van voorheen die op slot gegooid zijn kunnen wel van belang zijn voor nieuwe bokkers.
Potverdikkie, als er in mei een discussie is geweest over een onderwerp en daar is een antwoord van de mods uitgekomen, dan heeft het weinig zin om in september diezelfde discussie weer te beginnen.
Jij had als nieuwe gebruiker een topic geopend met een vraag. Die is door een mod gesloten met een verwijzing naar een discussie over dezelfde vraag van net drie maanden geleden, waar het antwoord van de mods stond. Daar kon jij het antwoord op jouw vraag lezen. Op dat moment heeft het weinig zin om de discussie in het oude topic weer opnieuw op te starten.
De mod reageerde na mijn post............ Maar goed.
Hier nog 1 Ik open een topic met een vraag over vuurwerk, een dag later komt er een ander die doet dat ook, mijn topic wordt op slot gegooid... zal de links er weer bijzoeken, en dan hou ik wel op.
Potverdikkie, dat is een hele andere situatie. Dat zijn twee topics die tegelijk over hetzelfde onderwerp lopen. Dan wordt één van de twee gesloten om de discussie centraal te houden. Ik denk dat er in dezelfde periode nog wel een stuk of tien topics over vuurwerk zijn gesloten.
Meestal laten we het topic dat als eerste geopend is open, maar er kunnen redenen zijn om daar van af te wijken. Het andere topic stond op dat moment al wel op het goede forum en had meer berichten. Waarschijnlijk heeft de moderator besloten dat het handiger was om dat topic open te laten. Maar in het open topic kon gewoon verder gediscussieerd worden over paarden en vuurwerk en ik neem aan dat dat toch ook het doel was van jou topic?
Edit: En natuurlijk zijn wij gewoon mensen, die ook gewoon fouten maken. Ik weet zeker dat als ik ga zoeken dat ik topics kan vinden die onterecht gesloten zijn. Maar dat verandert niks aan het beleid over hoe we normaal gesproken slotjes plaatsen. En op het moment dat je een slotje niet begrijpt, dan kan je daar natuurlijk altijd een vraag over stellen. Dan is een tem op het slotje dat je niet snapt het handigste, dan wordt hij namelijk beantwoord door de mod die het slotje geplaatst heeft. Op het moment dat je het er dan nog niet mee eens bent, dan gaan andere mods er naar kijken of het slotje toch terecht geplaatst is.
Het is begrijpelijk dat het topic met de meeste berichten dan open blijft, ben ik met je eens. alleen ik stond toen even erg verbaasd, daar ik uitgebreid had gekeken of er een topic over was, die was er niet, en vervolgens wordt ie zonder verdere uitleg op slot gegooid.
Zoals jij het nu uitlegt is het heel begrijpelijk, maar ik denk dat jullie ook dan mijn kant moeten kunnen begrijpen....
En het had indd gedeeltelijk dezelfde bedoeling. Dus ach.....
Wat ik al zei, op zo'n moment kan je het beste gewoon even vragen waarom wij een bepaalde beslissing genomen hebben. Onder die groene kikkerpakjes zitten gewone mensen die echt niet te beroerd zijn om zo'n vraag te beantwoorden.