Vrijheidsdressuur; HAW --> ITP.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TopLadyI

Vrijheidsdressuur; HAW --> ITP.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 22:42

Het valt me op dat er best vaak topics van HAW naar ITP worden verplaatst terwijl er vrijheidsdressuur word beoefent. En dat terwijl het volgende onder HAW staat:

[HAW] Horses At Work
Voor foto's van je paard tijdens trainingen en wedstrijden (dressuur, springen, endurance, mennen, vrijheidsdressuur - noem maar op).

Zo ook met dit topic: [ITP] [VD] Schilderende Panjo.
En ik kan me van een tijdje terug ook zo'n zelfde soort topic herrineren dat werd verplaatst.

How come? Huilen van het lachen

ikenindi

Re: Vrijheidsdressuur; HAW --> ITP.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 22:43

t schijnt dat als er geen rijtechnisch commentaar kan worden gegeven dat het dan niet haw waardig is. maar waarom het dan wel bij haw staat in de omschrijveng... geen idee...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:46

Tegenstrijdig idd.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 22:00

Als het om VD waarop nuttige tips gegeven kunnen worden (bijv. de eerste 3 foto's) dan mag het inderdaad op HAW.
Maar op het maken van een tekening (hoe leuk en origineel het ook mag zijn *LOL*) kan niemand nuttige "werktechnische" tips geven. Dan kom je al snel in de "oh, wat leuk" en "wat gaaf dat je dit kunt"-reacties terecht, en dat is ook duidelijk te zien in het topic, het topic staat er vol mee. Vandaar dat de keuze voor ITP gemaakt is.
Maar als je een topic met foto's wilt openen waar wel serieus "werktechnisch" commentaar op mogelijk is, dan mag het gerust op HAW geplaatst worden Lachen

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 17:06

Maar... Dan kan je dat toch naar elke discipline doortrekken? Foto's van buitenritten horen volgens de regels ook op ITP en worden altijd naar daar verplaatst. Toch kan je op zich ook rijtechnische commentaar geven bij een aantal van die foto's, ik denk dan bv. aan de houding van de ruiter.
In het topic dat de TS aanhaalt is meer dan de helft van de zichtbare foto's een foto met het paard+kunstje in beeld. Dus waarom zou dat niet op HAW mogen blijven staan? Op HAW zie je zo vaak topics met paarden aan het werk en dan op het einde een aantal foto's die op zich op ITP horen (standfoto's of zo). En dat mag ook gewoon zo blijven staan.

Imo, als je dit al gaat verhuizen, klopt de titel 'Horses at work' niet meer. Een paard dat VD doet, is ook aan het werk Knipoog Werk is niet noodzakelijk rijden.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 20:44

Dat laatste ben ik zeker met je eens Ja
Het is wat mij betreft ook zeker niet de discussie of VD wel of geen werk is. Voor mij is het overduidelijk dat VD ook een manier van werken is (of in elk geval: kan zijn), het is zeker niet 'minder' dan springen of dressuur.

Maar als ik naar het verloop van dit topic kijk, dan zie ik het volgende:
In het begin een paar VD-foto's, daarna een aantal (overigens hartstikke leuke *LOL*) foto's van de schilderwerken van dit paard.
Van de 35 reacties die dit topic telt hebben er welgeteld nul (ja, nul, u leest het goed!) betrekking op de werkfoto's.
Dan kun je er of voor kiezen om het topic naar ITP te verplaatsen, of je kunt er voor kiezen om deze 35 reacties te verwijderen omdat ze geen van allen 'werktechnisch' commentaar bevatten en zodoende niet aan de regels voldoen.
En dan kies ik persoonlijk toch het liefst voor de minst flauwe oplossing, nl. de reacties laten staan en fijn verder gaan op ITP Lachen

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:37

Dit topic bestaat grotendeels uit foto's die op ITP thuis horen.
VD mag rustig op HAW, maar net als bij dressuurfoto's gaan topics die uit meer ITP dan HAW foto's bestaan naar HAW.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:45

Vreemd, want ik tel toch echt wel 6 foto's waar het paard een kunstje doet en 4 foto's van schilderijen, die overigens resultaat zijn van die kunstjes/training.
Dat de reacties zo zijn, daar kan de TS toch niks aan doen? Clown

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 08:21

Jawel Tieneke, daar kan de TS wel iets aan doen. Lachen
Meer daarover staat uitgelegd in de mededeling [HAW] Invloed hebben op verloop van je topic
Bij deze foto's zit geen uitleg, is niet duidelijk wat voor aanwijzingen er gegeven worden, dat is ook niet uit de foto's te halen. Zonder deze aanwijzingen is het geven van technisch commentaar onmogelijk. Knipoog

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 11:54

Dan zouden longeer en aangespannen foto's er dus ook niet geplaatst mogen worden omdat er niemand opzit.
Het is toch AT WORK ?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 11:57

Vue schreef:
Dan zouden longeer en aangespannen foto's er dus ook niet geplaatst mogen worden omdat er niemand opzit.
Het is toch AT WORK ?

Aan wie is deze reactie gericht, en waarop is het een reactie? Lachen
Werken en "erop zitten" zijn niet hetzelfde. Serieuze longeerfoto's (en dan bedoel ik echt longeerwerk, niet zomaar wat rondslingeren om energie kwijt te raken) kunnen prima geschikt zijn voor HAW Lachen

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 14:00

En foto's van buitenritten als er ook rijtechnische commentaar gevraagd/gegeven wordt?