Topic verplaatst???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

woofie

Topic verplaatst???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 23:49

op mens en welzijn stond het topic "hellup mijn vriend snurkt"
Dit was een serieus topic dat op een gegeven moment over het slaap apneu syndroom ging.
Echter volgens de mod van mens en welzijn werdt het topic te gezellig?? en daarom is het verplaatst naar de huiskamer Boos!
Nou, ik kan je vertellen dat aan Osas ( obstructief slaap apneu syndroom) niks gezelligs aan is!!
De mod had er beter aan gedaan om de dames die het "te gezellig"maakten te vragen om serieus te reageren!!
Idioot dat een serieus topic verplaatst wordt naar de huiskamer! Boos!

patsur

Re: Topic verplaatst???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 00:12

Is meestal als het topic teveel offtopic gaat..

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 08:23

patsur schreef:
Is meestal als het topic teveel offtopic gaat..

Maar dan is het toch logischer om de mensen die offtopic gaan daar op aan te spreken?
Het gekke is dat de "oftoppiccers" in de huiskamer niet meer reageren op het topic,
dus met andere woorden, men kan ongestraft een topic verzieken Boos!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 11:54

Meestal wordt er een modopmerking geplaatst en als de mensen dan nog steeds offtpic gaan wordt het naar de huiskamer verplaatst dacht ik.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 13:11

Het is idd erg jammer dat anderen het verzieken ja.

Meestal word er idd eerst een modopmerking geplaatst in de hoop dat het weer on topic gaat maar is dit niet het geval gaat het naar de HK. Nou ben ik het met je eens dat dit niet altijd de juiste beslissing is. Als het topic verder gewoon serieus is en er maar een paar personen de boel verzieken had ik idd hun een PB gestuurd en het topic opengelaten. Maar we, sorry, de mods, lossen het niet allemaal op dezelfde manier op, en dat is ook niet erg. Alleen vind ik het in jullie geval wel rot ja.

Word er in dat topic nog wel serieus verder gepraat over dat onderwerp?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 13:30

Woofie: misschien is het effectiever om contact op te nemen met de mod die het verplaatst heeft, en (vriendelijk!) uit te leggen waarom je het jammer vindt dat een serieus topic off-topic getrokken wordt door enkele gebruikers.
Het is voor mods helemaal niet altijd meteen te zien of het off-topic geklets wordt veroorzaakt door de het grootste deel van de (vaste) gebruikers of door slechts een paar gebruikers die ineens binnenvallen en er een feestje van maken.

Als je daar op een redelijke manier contact over opneemt, zijn er misschien wel alternatieven mogelijk, zoals het starten van een HK-topic naast het gewone topic.
Maar: ik zou als ik mod was eerder geneigd zijn om extra tijd en moeite in zoiets te stoppen als het op redelijke toon gevraagd werd, dan als het gelijk in het eerste berichtje 'idioot' genoemd wordt. Dus ik denk dat het handig is om het eerst gewoon vriendelijk te vragen.

(En misschien dat het een idee is om ook te vragen om de titel aan te passen, ik kan me voorstellen dat de titel niet de indruk wekt van een serieus topic, een titel als 'ervaring met slaap-apneu' zal vermoedelijk veel minder lollige reacties zal oproepen.)

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 13:37

ik had al een berichtje naar Ranja gestuurd...maar heb daar niks op gehoord.
Het topic is inmiddels al een eind naar onderen gezakt in de huiskamer, logisch, want het topic hòòrt daar helemaal niet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 13:47

Als ik het zo zie is het topic pas gisteravond verplaatst. Het kan zijn dat Ranja nog niet in de gelegenheid is geweest hier aandacht aan te besteden. De mods zijn niet 24 uur per dag 'in dienst' Lachen

Bovendien krijg ik de indruk dat de topicstarter het niet erg vindt dat het topic verplaatst is? Ook dat is iets waar de mod rekening mee zal houden. Dus ik denk dat je het gewoon even af moet wachten - je hebt je verzoek gedaan en je mening duidelijk gemaakt, en dan zal de mod beslissen wat er mee gaat gebeuren.