cap verplicht op de wiki?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

cap verplicht op de wiki?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 20:50

Ik vind persoonlijk dat op de boktwiki een cap eigenlijk toch wel een 'must' is. En ik vroeg me af of er nog meer mensen zijn die dat met me eens zijn. Natuurlijk moet iedereen voor zichzelf weten of hij/zij een cap draagt, maar toch als een beetje 'het goede voorbeeld' is het dan niet logischer dat er op de foto's op de wiki verplicht een cap gedragen wordt. Op de hoedjes ed van de dressuur na natuurlijk (en western?).

Dus vinden jullie ook dat een cap verplicht zou moeten zijn?

Marlies1

Re: cap verplicht op de wiki?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 22:37

Ik citeer Amanda:
Citaat:
Een ruiter met cap heeft de voorkeur, maar is geen verplichting. De Wiki is neutraal en geeft een realistische weergave van de paardensport.
Zie: [WZ] Richtlijnen vernieuwing foto's

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 22:15

doe dan een cap of een hoedje, want je moet toch het goede voorbeeld geven voor een leek???
dus dan zou ik toch gaan voor de foto met cap!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 15:00

Zie je al een westernruiter met een cap op? Een cap is niet verplicht, dus zou het ook niet verplicht moeten zijn op Wiki. Er vallen dan bij elke categorie gangenfoto's echt heel erg veel foto's af!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 15:03

ER zijn westernhoeden met hoofdbescherming te koop hoor... Soort cap maar model westernhoed...

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 15:05

Het is al zo moeilijk een geschikte foto overal voor te vinden op wiki.
Als we dan ook nog cap verplicht gaan stellen moeten er weer een heel aantal foto's veranderd worden

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 20:21

smeetjoew schreef:
Zie je al een westernruiter met een cap op? Een cap is niet verplicht, dus zou het ook niet verplicht moeten zijn op Wiki. Er vallen dan bij elke categorie gangenfoto's echt heel erg veel foto's af!

nou, ik meen dat er een groot aantal westernruiters toch 'normaal' met een cap oprijd hoor!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 22:25

Kan best, maar voor de foto zet je vaak wel je traditionele cowboyhoed op. Knipoog

Waarom zou het perse verplicht moeten zijn op Bokt? Er zijn zat foto's op Wiki waar wel een cap op het hoofd staat.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 23:51

Suelza schreef:
ER zijn westernhoeden met hoofdbescherming te koop hoor... Soort cap maar model westernhoed...

die zijn niet goedgekeurd én daar wil je niet mee gezien worden. Er is tot nog toe geen enkele goedgekeurde westernhoed met beveiliging.

Persoonlijk vind ik dat het al dan niet dragen van een cap aan de ruiter moet worden overgelaten. Zéker bij western. Veel westernruiters hebben niet eens een cap. Er is geen wettelijke verplichting tot het dragen van een cap.

En als je ervoor kiest aan dat soort overwegingen te beginnen, dan moet je eigenlijk ook een bodyprotector, handschoenen bij longeren en schoenen met stalen neuzen verplicht stellen.

Maar dat is mijn persoonlijke mening.

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 08:07

Cap vind ik wel een must als het voor de tak van sport verplicht is. Ik denk aan het rijden van wedstrijden, dan hoort het bij het totaalplaatje.
Als je een foto laat zien van een 4-span rijder tijdens een officiële wedstrijd, dan hoort hij een veiligheidshelm op te hebben en niet zoals vroeger een pet.
Gaat het om het laten zien van hoe je paarden voor een wagen kan spannen, dan vind ik het niet uitmaken of de menner in officiële kleding gaat.

Iemand die vrijheidsdressuur doet met zijn paard en er ontspannen op ligt bijvoorbeeld zie ik zelfs liever zonder cap, dat geeft het totaalplaatje een meer ontspannen beeld.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 12:21

IMO complete onzin dat het een must is.

Ieders eigen verantwoordelijkheid dunkt me.

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 20:30

Sjoert schreef:
IMO complete onzin dat het een must is.

Ieders eigen verantwoordelijkheid dunkt me.

Wat ik bedoelde te zeggen is dat als het verplicht is bij het rijden van een dressuurwedstrijd, het ook op de foto zichtbaar moet zijn als deze bedoeld is voor plaatsing bij "dressuurwedstrijd" Lachen Daarbuiten is het idd ieders verantwoording.