In het Te Koop forum lees ik vaak 'meeneemprijs'. Wat wil dit precies zeggen? Dat de eerste die de vprijs biedt het voorwerp krijgt? Wat is het verschil met vraagprijs?
Als iemand meeneemprijs op een bepaald bedrag stelt. Dan is degene die als eerste in het topic dat bedrag biedt, degene die het artikel koopt. Ook al wordt er dan later hoger geboden, diegene die het bedrag als eerste bood, heeft hem
Wat verhelderend Maya, dat wist ik niet Ik had ook het idee dat het een soort van 'lokkertje' of reclameterm was. Weer wat geleerd zo vlak tegen het weekend
Ik dacht toch dat een meeneemprijs betekende dat de koopwaar zoals getoond voor dat bedrag meegenomen kan worden... dus geen bezorging of verzending mogelijk/aangeboden. Zo van wat je ziet koop je, past het niet heb je pech...
en dan heb je nog bodemprijs: dat is een minimumprijs, voor minder gaat het niet weg...
Maar of een meeneemprijs nu gelijk betekent dat de eerste die bereid is dat bedrag te betalen ook de nieuwe eigenaar is?? temeer omdat er dan vaak nog verzendkosten overheen komen...
meeneemprijs kun je nog wel proberen er iets vaanf te krijgen... maar je koopt het zoals het erbij staat... er gaat bij wijze van spreke nog geen doekje overheen...