Ik kwam het artikel hierover tegen en vroeg me af of er nog aanvullingen zouden kunnen komen.
Zat te denken dat het misschien wel practisch is om de reden van gebruik erin te zetten? Wanneer zou iemand Corticosteroiden toedienen?
Dan had ik nog een aanvullig van Glucocorticoiden maar weet niet of het te wetenschappelijk opgeschreven staat?
Citaat:Glucocorticoïden hebben een immuunsuppressie effect en geven anti-inflammatoire effecten.
Bij immuunsuppressie reageren de agens niet-specifiek op lymfocyten. Ze onderdrukken de reacties van het lichaam op hypergevoeligheid. Naast het beïnvloeden van T-cel functies, beïnvloeden glucocorticoïden de mogelijkheid van macrofagen om antigenen op te nemen. Hierdoor wordt het beïnvloedde deel minder gevoelig, maar levert het ook een verminderde weerstand op.
Bij anti-inflammatoire effecten stabiliseren de glucocorticoïden het lysosome membraan van de aangetaste cellen. Daardoor voorkomen zij de afgifte van pro-inflammatoire enzymen, blokkeert het het metabolisme van arachidonic zuur door inhibitie van fosforlipase A2 in de celmembranen.