Binnen hoe veel tijd moet TEM behandeld worden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Binnen hoe veel tijd moet TEM behandeld worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 18:28

Hoihoi,

Even uit nieuwsgierigheid: binnen hoe veel tijd moet een TEM worden behandeld?

Ik heb gistermiddag om 13:34 geTEMd op een topic op [PP] (28 uur geleden zeg maar) en die TEM is nog steeds niet behandeld. Niet dat het zo'n dringende TEM is, maar het lijkt me toch dat er niet voor niets drie mods zitten op een subforum als [PP]?

Wat betreft de mods:

Alle drie genoeg online geweest sinds het moment dat ik heb geTEMd.

Mod A heeft al 27 posts gedaan sinds het moment dat ik heb geTEMd en is veelvuldig online geweest (nu ook ondanks dat laatste bericht begin van de middag werd geplaatst). De geplaatste berichten zijn voornamelijk gewoon "gezellig"/meepraten/HK, plus een stuk of 3 "modberichten".

Mod B is weinig online geweest sinds het moment dat ik heb geTEMd, maar heeft toch gistermiddag nog vier berichten geplaatst waarvan 3 "modberichten".

Mod C heeft vandaag 17 berichten geplaatst en is dus ook wel online geweest, stuk voor stuk EA/HK/ITP etc, geen enkele "modactiviteit".

Nogmaals, het is geen dringende TEM ofzo (hoewel het wel een goedlopend topic is dat absoluut verkeerd staat). Ik ben puur nieuwsgierig hoe lang het "mag" of "kan" duren voor een TEM wordt behandeld.

Eline

Re: Binnen hoe veel tijd moet TEM behandeld worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 19:59

We houden voor tems in principe 7 dagen aan. Maar we streven ernaar om een tem zo snel mogelijk af te handelen.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 20:03

http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Zijn_ ... _houden.3F

Een tem moet binnen 7 dagen afgehandeld worden Lachen Maar zoals Eline al zegt, sneller is altijd fijner (ik probeer zelf altijd maximaal 1 á 2 dagen aan te houden, maar dat schiet er af en toe bij in helaas...).

Tems worden in principe alleen door de forummods afgehandeld, uitzonderingen als spamaccounts, topics die uit de hand lopen, etc daargelaten. Dat soort topics vallen meestal door de hoeveelheid tems of de snelheid waarmee een topic groeit op en meestal wordt een mod die op dat moment online is ook via pb benaderd. Tems die niet dringend zijn worden gewoon door de forummod gedaan, binnen 7 dagen dus Lachen

Niet alle mod-acties zijn zichtbaar voor jullie Lachen Als je meeleest met een discussie is dat niet zichtbaar, maar daar gaat wel een hoop tijd in zitten. Verder moeten we ook gewoon achter de schermen lezen en reageren en ook dat is niet zichtbaar. Dat iemand op het openbare Bokt geen modtaken verricht, wil niet zeggen dat hij of zij dat helemaal niet gedaan heeft in de tijd dat ie online was.

En voor wat betreft het berichten plaatsen: bij mijn vorige werkgever spiekte ik ook regelmatig even op Bokt, maar dan las ik hoogstens even mijn eigen HK-topics bij en zo nu en dan postte ik, niet alleen in de HK maar ook op andere delen van Bokt. Dat zijn gewoon posts tussendoor die me verder geen tijd/moeite kosten en bij tems en andere modzaken moet je vaak toch even nadenken wat je doet/moet doen. Daar gaat gewoon wat meer tijd in zitten doorgaans Lachen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 23:09

Ik heb er 2 staan van éénzelfde bokker ( onnodige topics dus ) van 16/17 maart... Scheve mond
Ik snap dat ik geduldig moet zijn, lig er ook niet nachten van wakker ( voordat we dat weer over ons heen gaan krijgen ).
Het viel mij ook op... normaal zijn ze ook zo afgehandeld! Knipoog

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 23:11

Dat valt nog binnen de termijn Knipoog
Wellicht zijn die tems al in behandeling, maar zijn ze gewoon nog niet afgesloten zodat ze wat gemakkelijker terug te vinden zijn Lachen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 23:15

Ja, ik weet dat ze binnen de termijn vallen. Maar het viel me gewoon op Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 20:50

En als het echt haast heeft voor je gevoel : stuur even een pb'tje Lachen

Ik mod namelijk in principe eigenlijk alleen op mijn eigen fora, bij op andere fora alleen als ze ouder dan 4 dagen zijn, of als verzocht is om bepaalde fora even mee in de gaten te houden. Ik zie ook niet de gehele TEM-lijst, alleen die van mijn eigen fora standaard.