[Dienstmededeling] Overleg functie op de Wiki

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BartVB
Eigenaar

[Dienstmededeling] Overleg functie op de Wiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 21:11

De afgelopen dagen is er het e.e.a. aangepast aan de wiki. Vorige week is de 'Contributors' module geactiveerd op de Wiki. Deze zorgt voor pagina's als:

http://www.bokt.nl/wiki/Speciaal:Contri ... rdenrassen

en vooral een lijstje met auteurs onder ieder bericht. Tot nu toe was het vrij lastig om uit te vinden wie de (belangrijkste) auteurs van een artikel zijn, dit willen we op deze manier oplossen.

Daarnaast is er nu (eindelijk Haha!) een overleg functie die geïntegreerd is met de wiki. Standaard heeft de wiki software die we gebruiken een overleg functie die er zo uit ziet:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Overleg:Tibet_%28gebied%29

De mensen op Wikipedia hebben daar al flink wat problemen mee omdat het erg lastig in gebruik is en snel heel erg onoverzichtelijk wordt. Dit willen we de gebruikers op Bokt.nl niet aandoen Lachen Aangezien we hier al een groot discussieforum hebben is het logisch gebruik te maken van de mogelijkheden die we al hebben. Als je vanaf nu op 'overleg' klikt boven een artikel kom je op een speciaal 'forum' uit met topics over dat betreffende artikel. Als je hier op 'New topic' klikt kan je een nieuw topic maken over dit artikel.

Hier een voorbeeldje:
http://www.bokt.nl/wiki/Haflinger

We hopen dat het op deze manier wat makkelijker wordt om te discussieren over onjuiste info, extra informatie, etc, etc. Alle topics die via de overleg functionaliteit worden gemaakt komen overigens (voorzien van een tag) op het Wikizaken forum terecht.

Laat het aub weten als je problemen tegenkomt met een van deze functies, het is allemaal behoorlijk getest maar de praktijk is meestal toch net wat weerbarstiger dan een testomgeving Lachen

Denise

Re: [Dienstmededeling] Overleg functie op de Wiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 20:49

Ik heb nog 1 vraagje. Wanneer kom je op de pagina van de belangrijkste auteurs, en wat betekent dat cijfer tussen de vierkante haakjes []?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 21:59

Op die pagina kom je door op 'Auteur' te klikken, getal is het aantal bewerkingen.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 20:39

Ik bedoel meer: wannee komt je naam op die pagina?
Volgens mij heb ik in totaal 3 artikelen gechreven over rassen, maar ista er niet bij.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 00:13

heb je die artikelen zelf op de Wiki geplaatst? of heb je ze op WZ geplaatst en heeft iemand anders de artikelen op de Wiki geplaats voor je?

je naam komt nl. alleen op die pagina te staan als je de artikelen zelf op de Wiki plaatst. Als iemand ze voor je op de Wiki plaatst, dan komt je naam niet op de pagina te staan, maar wel in de "samenvatting" van het artikel.
Als je een artikel plaatst, dan zie je onderaan een vakje "Samenvatting" staan. Daar kan je inzetten wat je hebt gewijzigd, of wie de auteur van een artikel is, als je niet zelf de auteur bent. Als iemand anders de artikelen heeft geplaatst, dan komt je naam dus alleen in het samenvattingsvakje te staan.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:02

Eén artikel heb ik zelf geplaatst Dus dan moet ik zelf invullen dat ik de auteur ben?

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:33

Nee, als je naar dat artikel toegaat, dan zul je zien dat je al als auteur staat Denise.