Aangezien er meerdere topics voorbij komen voor nieuwe foto's in de wiki, lijkt het mij slim ook een topic te maken voor de arbeidsdraf. De foto die er nu op staat ( http://static.bokt.nl/w/images/a/a8/Arbeidsdraf.JPG ) is in mijn ogen geen goede arbeidsdraf. Ik zie geen impuls en het paard heeft geen horizontaal evenwicht maar loopt op de voorhand. (ik kan nog wel meer bedenken: hij hangt aan de hand van de ruiter en de nek is niet het hoogste punt)
Is het een idee hier dus ook een nieuwe foto voor te zoeken?
Ja, ik vind het wel handig. De foto is niet helemaal representatief en toont geen 'goede' draf, als je uitgaat van een leek die niet weet wat arbeidsdraf is. Dit is, imo, niet helemaal het juiste beeld. Tevens zou de arbeidsdraf actiever mogen ogen.
Maar moet wel toegeven dat de horizon naar beneden helt. Dit scheelt ook al een stuk als deze wordt rechtgezet.
Het toont inderdaad wat minder dan arbeidsdraf. Maar als je een 'snellere' foto zoekt, komt dit dan niet te dicht in de buurt bij de foto van middendraf?
inderdaad, de horizon is ook scheef. Ik (misschien anderen wel..) zoek niet echt een 'snellere' foto, maar een actievere foto. Actiever zegt nog niet dat het sneller moet, maar ik denk dat het in dit geval wel iets sneller mag. (niet veel) Middendraf is dan wel echt iets anders, dus ik denk dat dat verschil wel duidelijk te zien blijft.
Het is een draver, dus kan heel goed zijn dat ik het super vind.. Maar ze te veel uit elkaar en op de voorhand loopt.. Heb het orgineel, dus knippen enz kan gemakkelijk.
Verder denk ik dat we erop moeten letten dat ruiter/amazone een cap draagt, netjes zit, paard netjes in aanleuning loopt (dus niet kantelen of tegen de hand). Verder niet teveel storende dingen op de achtergrond. Kwalitatief moet de foto ook goed zijn.