Ik ben Broekie (Sam), 23 jaar, mama van twee kinderen en tot vorig jaar weinig tot geen contact met paarden. Ik ben in Januari 2007 met mijn man wezen paardrijden in België omdat ik het zo miste (heb vroeger wat lesjes gehad). En het beviel zo goed... ik wilde zo graag weer verder hierin, maar helaas is dat nu nog niet mogelijk.
Ik leerde via mijn weblog iemand kennen met wie ik mee naar haar paard mocht en dat ging ik, iedere week en ik werkte als vrijwilligster op een kinderboerderij/manege voor gehandicapten en deed daar voerdiensten op zondag. Heel langzaam kwamen paarden weer terug in mijn leven en daar ben ik heel erg blij mee!
Inmiddels kennen ik en C. elkaar ruim een jaar en ga ik met regelmaat mee naar haar twee paarden (moeder en zoon). En op haar jongste ga ik dit jaar mijn eerste wedstrijd rijden in de endurance waar we binnenkort mee gaan beginnen te trainen.
Welkom. Ik ken het... na een tijdje begint het weer te kriebelen, hè. Ik ben gestopt na drie jaar gestopt met paardrijden, omdat ik echt heel vermoeid raakte door school. Na vijf jaar ging ik weer paardrijden en nu heb ik vier maanden geleden een pony gekocht. Ik kan niet meer zonder!
Ben je wel van plan om in de toekomst een paardje te kopen?
Ooit... de welbekende gezegde hier op bokt hahaha Ik heb nu twee kleine kinderen (4,5 en 1,5) dus ik zou er nu toch geen tijd voor hebben. Ik wil eerst nog een opleiding dierenverzorging en paraveterinair gaan volgen en behalen natuurlijk. Dan nog een tijdje werken en dan uiteindelijk weer iets minder gaan werken en een paardje aanschaffen. Maar mijn man en ik hebben ook nog zoveel mooie dromen en plaatsen die we willen zien. En omdat we toch nog erg jong zijn (23) kan ik nog alle kanten op!