En toen sprong er weer een schreeuwende troel in mijn beeld.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

En toen sprong er weer een schreeuwende troel in mijn beeld.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 02:15

Ik wil eens een balletje opgooien over filmpjes ed waar een link naar geplaatst word onder het motto van 'kleurenblindheids test' 'zie wat er fout is aan deze kamer' 'kijk eens wat een mooie reclame'. Vervolgens zit je geconcentreerd ergens naar te kijken, en krijg je weer de schrik van je leven, doordat er iemand schreeuwend je beeld in springt. Ik word hier eigenlijk heel erg moe van.

Ik heb nogal een hoog gevoeligheids gehalte, en aangezien ik net zo'n filmpje heb gekeken, kan ik in ieder geval de komende 2 tot 3 uur niet meer slapen omdat ik stijf sta van de adrenaline. Ik ken ook meerdere bokkers die na zo'n filmpje t komende kwartier tot uur niet meer normaal kunnen functioneren omdat ze zo geschrokken zijn.

Kan er geen boktregel komen dat er op een bepaalde manier van te voren duidelijk moet worden gemaakt dat het om zo'n filmpje gaat (hoewel de lol er dan dus vanaf gaat) of deze dingen te verbieden. Ik vind het echt heel erg vervelend hier zo mee geconfronteerd te worden. Ik zie ook niet helemaal in wat de lol is voor de ts, aangezien de schrikreactie niet gezien kan worden...

Edit: overgens sloeg ik ook van pure schrik mijn laptop dicht, die daardoor weer compleet ontregeld was (niet afgesloten, draaiende programma's enz) en dus door een herstel procedure moest, wat ook niet echt goed is voor mijn spullen...

Alwiene

Re: En toen sprong er weer een schreeuwende troel in mijn beeld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 02:34

Huh, gaat jouw laptop niet gewoon op slaapstand als je hem dichtklapt?

Ik heb net als jij een hekel aan dit soort filmpjes. Gelukkig ben ik nooit de eerste die het ziet (ik ben nogal wantrouwig, wat maar riekt naar een filmpje als dit open ik niet) en kan ik aan de reacties al zien of het een schriklink is of een normale link.

Het nut zie ik er ook niet zo van in, en ik zou het niet verkeerd vinden als je inderdaad een waarschuwing erbij zou moeten zetten. tja lol eraf, dat zij dan maar zo, nog even en iemand krijgt LETTERLIJK een hartaanval van zo'n filmpje en dan is de lol er zeker af!!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 02:38

Slaapstand is te makkelijk... Hij begint programma's willekeurig af te sluiten en op te starten, waardoor hij vervolgens natuurlijk helemaal in de knoop raakt...

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 02:40

Vreselijke filmpjes inderdaad, maar of er iets aan te doen is Verward Je laptop kun je zo instellen dat ie niet in slaapstand gaat als je hem dichtgooit.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 10:19

Ik ben het met je eens, vind het ook een beetje irritant en kinderachtig. Heb het ondertussen wel gehad met die filmpjes.
Mssn verplichten om het in de eerste post te plaatsen of zo?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 10:22

ik vind het ook een beetje saai worden.

als je in de eerste post plaats dat je gaat schrikken is de lol er af natuurlijk, dus denk niet dat dat wat is...

gewoon niet meer in links kijken waarin je wordt gevraagd aandachtig te kijken?

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 11:08

Eerst naar de reacties kijken. Dat doe ik altijd, ik ben er ook zo vreselijk gevoelig voor. Als ik zoiets kijk functioneer ik inderdaad ook een uur niet meer goed en kan ik al helemaal niet meer slapen. Scheve mond Vreselijk irritant en ik zie er dan ook écht de lol niet van in. Ik kan me een hele tijd geleden nog herinneren dat ik 'savonds laat samen met Nathalie naar zoiets zat te kijken en we wisten niet dat het zo'n schrikding was, en toen ben ik ook zoooo geschrokken. Pleurde zowat met stoel en al achterover, vloog overeind en was halfuur later nog helemaal van slag. Scheve mond

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 11:11

Ik kijk ook eerst naar de reacties. Als ik zoiets dergelijks vermoed, kijk ik ook niet
Kan er ook totaal niet tegen en de adrenaline blijft bij mij dan ook stromen!

Er is geloof ik al eens eerder een topic geweest om te vragen of er een waarschuwing bij vermeld kon worden. En in mijn ogen kan dat makkelijk!

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 11:13

Van mij hoeft het inderdaad ook niet zo nodig meer, van die schrik filmpjes... Zet het er dan op zijn minst bij dat het zo'n schrik geval is. En ik denk dat in dat opzicht de lol er nog neit eens van af hoeft te gaan want je weet als je het bekijkt toch niet wanneer het schrik-moment komt...

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 11:14

ik ben het helemaal met jullie eens.
Ook ik kijk eerst altijd de reactie's van mensen. Vaak kun je daar al uit opmaken dat het om een schrik filmpje gaat.
Maar ook ik vindt dat er wat tegen gedaan moet worden. Verbied ze maar. Of stel het verplicht dat mensen moeten vertellen dat het om een schrik filmpje gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 11:16

Mss moet je ze niet aanklikken voordat er meerdere reacties zijn Verward Als je eerst wat reacties leest kan je er wel uithalen wat het ongeveer voor filmpje is. Wanneer er meerdere keren staat dat iemand is geschrokken ofzo klik ik het ook gewoon niet aan... Persoonlijk kan ik er wel tegen maar ik heb ze wel weer gezien deze filmpjes.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 11:16

Goed idee, ik word er ook altijd helemaal gek van!!!
Aangeven dat het een schrikfilmpje is en zo niet --> slotje erop!

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 11:26

Je kunt bij twijfel ook eerst zo'n filmpje zonder geluid kijken, scheelt de helft Clown Ik heb er niet zo'n moeite mee, ben wat zulke filmpjes betreft vrij achterdochtig en verwacht gewoon dat er iets komt ook al staat het er niet bij.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 11:29

Vaak lees ik wel in de reacties dat het zo'n schrik filmpje is en kijk ik het ook niet.
Heb er ook altijd een hekel aan.

hubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 11:29

Ze mogen van mij ook best weg. Alleen ik kijk altijd eerst even naar de reacties, maarja dat komt omdat ik eigenlijk bijna altijd al aan de titel zie dat het zon soort filmpje is. Ik kan me voorstellen dat je er gewoon helemaal niet bij nadenkt en gewoon aanneemt dat het dat is wat word gessugereerd. Ze mogen van mij ook weg!

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 11:30

Ik heb ook zo'n hekel aan die filmpjes, van mij mag er ook wel iets aan gedan worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 11:32

Maar als je de reacties leest klik je er toch gewoon niet op? Je bent nog steeds de baas over je eigen muis hoor. Of zeg ik nu iets heel raars Verward

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 11:32

Ja, graag! Ik zie het nut en de lol van die filmpjes ook niet. Verder voegen de reacties ook nooit wat toe aan het topic..
-"Tjonge, ik viel zowat van mijn stoel"
-"Ik wist wel dat het een schrikding was, maar schrok toch!"
-"Haha, wat een eng gezicht"
-":\"
-"Aaaah!"

Dan kan de ts denken: "Joehoe, ik heb weer iemand aan het schrikken gemaakt!" en is de lol er alweer vanaf. Ofzo. Clown

Ik kan er inderdaad ook echt niet tegen, mijn geluid staat áltijd aan voor mijn muziek, en als er dan zo'n schreeuwend kreng doorheen komt, ben ik minstens weer een uur van m'n aprepos (aprepot? ) Tong uitsteken

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 11:35

vervelend ja, alhoewel ik persoonlijk er opzich wel tegen kan.

Maar wat te denken van hart-patienten of mensen met epileptie???
Deze groepen mensen mogen dit soort filmpjes helemaal niet zien, omdat dat een hartaanval/epileptische aanval kan veroorzaken bij mensen die hier dus gevoelig voor zijn.

maarja, aan de andere kant: dit soort dingen worden ook allemaal via de mail verstuurd naar jan en alleman, dus de meesten zullen via de mail uiteindelijk hier ook wel mee geconfronteerd worden.

Uiteraard ben ik het er mee eens dat het op bokt verboden moet worden. En dan niet eens omdat het 'irritant' is, maar meer voor mensen zoals de TS die nogal gevoelig zijn voor de werking van adrenaline, en al hélemaal voor mensen met hartklachten en epileptische patienten.

Mods: da's dus een hint..........

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 12:09

Meestal kijk ik ook eerst naar de reacties, maar juist bij dingen als 'wat is er mis aan deze kamer' is dat niet leuk, omdat je het zelf wilt vinden. En gisteravond was er eentje met een kleurenblindheidstest, ja die ga ik gewoon zitten maken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:13

Dat soort filmpjes, de laatste die ik daarvan gezien heb heeft me er bijna in gehouden, nee van mij mogen ze ook verboden worden, of met een enorme rode waarschuwing in de eerste posts...

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:17

Ik ga het bespreken Lachen

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:18

Super!!!!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:19

iefke schreef:
Ik ga het bespreken Lachen

OK dan! Haha! Go jij! Go jij! You go!

Keep on the good work Lachen

NathalieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:23

Ik hoop ook dat er wat aan gedaan kan worden!

Leuk zijn de filmpjes niet en idd helemaal als het om een test gaat of een of ander plaatje waar je iets moet zoeken.

Zo zat ik een paar weken terug met mijn nichtje van 5 te kijken wat er mis was in een plaatje. Nou kind schrok zich kapot en moest daarna nog naar bed ook. Was niet echt geslaagt dus en ik was flink pissed. Bloos