rhinotopics verboden??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

rhinotopics verboden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 16:04

naar aanleiding van dit topic:

Waarom zijn rhinotopics niet toegestaan? We hebben het hier immers niet over stallen of plaatsen maar een algemene vraag?
Het algemene topic waarnaar verwezen wordt, zit ook al op slot...
Vreemd...

Sjoert

Re: rhinotopics verboden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 16:50

Wat ik mij kan herinneren van Rhino topics op bokt is massa hysterie en valse beschuldigingen. Nagelbijten / Gniffelen
Ik denk daarom..

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 23:50

ja maar als je nou gewoon een kennis-vraag hebt?

Ik kan me voorstellen dat berichten in de trant van: "in XXX schijnt een stal rhino te hebben" niet kan. Maar daar gaat het hier niet over.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 09:44

[MD] Rhinopneumonie topics op Bokt

Hier staat denk ik alle info die je nodig hebt,vandaar dat er een slotje op jou topic kwam.
In dit topic staat alles al..

Dit staat bijv. al op de eerste pagina van dat topic:

Citaat:
Verspreiding
De verspreiding van het rhinopneumonie-virus (ook wel equine herpesvirus genaamd) vindt voornamelijk plaats door direct contact tussen paarden of door samen stallen in één ruimte. In principe kan het virus ook door de mens via kleren en handen worden overgedragen als deze van het ene naar het andere paard gaat. Door goed douchen en schone kleren en schoenen kan deze vorm van overbrengen worden uitgesloten.
Het passeren van paarden op straat of in het bos is dus geen mogelijke bron van besmetting als direct contact wordt voorkomen. Een bedrijf dat een (mogelijk) probleem heeft doorgemaakt dient drie weken na de laatste koortsaanval contacten met andere paarden te vermijden.

En daarmee is het antwoord op de vraag van de TS dus al gegeven. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 10:06

En waarom zou je het niet over plaatsen mogen hebben?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 10:09

Omdat er vaak onwaarheden verteld worden die een eigen leven gaan leiden.
Als ik zeg dat er op stal bladiebla in waardanook Rhino kan zijn,is volgende week heel NoordHolland opeens besmet.
(door bokt,terwijl er niks van waar is)

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 10:15

Mooi dat er een topic is waar alles instaat..... maar waarom gaan die eeuwige topics over haffies, pony's, niet kwpn paarden etc, die minder punten zouden scoren vanwege hun uiterlijk.... dan nooit op slot???

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 11:34

Tinkerloos schreef:
Omdat er vaak onwaarheden verteld worden die een eigen leven gaan leiden.
Als ik zeg dat er op stal bladiebla in waardanook Rhino kan zijn,is volgende week heel NoordHolland opeens besmet.
(door bokt,terwijl er niks van waar is)

Lezen aub!
Ik heb het over algemene vragen, niet over waar rhino mogelijk opgedoken is.

En laten we het niet over onwaarheden hebben; als je alle onwaarheden op Bokt wilt uitsluiten, dan kan je Bokt wel opheffen.

Het centrale topic dat net genoemd is, zit ook al op slot, dus blijkbaar kunnen er helemaal geen algemene vragen meer gesteld worden.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 11:50

Sorry hoor.. Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 10:01

Gezien de hypocrisie rondom rhino lijkt het mij juist goed om gewaarschuwd te zijn waar rhino heerst. Maar goed, het zal wel aan mij liggen.
En idd, qua onwaarheden kun je bokt a la minute opdoeken Haha!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 17:14

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 17:28

'k vind het ook vreemd dat elke discussie hierover geblokt wordt.
Zullen we dan alle topics over harnachement ook maar blokken? Staat ook allemaal wel in Wiki...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 23:19

Topics over Rhino-uitbraken worden gesloten omdat er in het verleden heel paniekerig op gereageerd werd, waarbij paardenbedrijven onterecht door het slijk gehaald werden. Blijkbaar is de angst voor Rhino zo groot dat een groot aantal bokkers de realiteit volledig uit het oog verliezen. Het is vervelend maar het is gewoon niet anders.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 23:26

Ik kan me het wel voorstellen dat zulke topic's op slot gaan

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 22:15

nou, ik dus niet. Bij het eerder aangehaalde topic vraagt iemand specifiek of ze wel in dezelfde auto naar stal kan.
Dat is niet in het algemene topic terug te vinden.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat iemand hiermee aan de haal gaat of een stal doorhet slijk haalt.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 23:40

Beantsje, ik kan me ook niet voorstellen dat mensen zo reageren, maar in de praktijk blijkt het wel te gebeuren. Binnen een pagina heb je de vraag waar de schoonzus woont, komt er niet snel genoeg antwoord, dan begint het speculeren al over Rhino in de woonplaats van TS, nog een pagina later heeft iemand de auto van de DA bij een stal op de dam zien staan en nog twee pagina's verder is het een schande dat die stalhouder het niet in de openbaarheid heeft gebracht. Als dan vijf pagina's verderop de TS meldt dat het om haar schoonzus in zuid-Duitsland gaat, dan is niemand meer geïnteresseerd, want er is een stalhouder in Alkmaar die het verzwijgt met alle bijbehorende speculaties en spookmeldingen.

Vanwege dit soort reacties is er bewust voor gekozen om alleen geverifieerde meldingen door een mod in een gesloten topic te laten plaatsen. Wij denken daarmee een goede tussenweg tussen het melden en speculaties gevonden te hebben.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 23:44

amondi schreef:
Mooi dat er een topic is waar alles instaat..... maar waarom gaan die eeuwige topics over haffies, pony's, niet kwpn paarden etc, die minder punten zouden scoren vanwege hun uiterlijk.... dan nooit op slot???

wat bedoel je hiermee? dat ''haffies, pony's, niet kwpn-paarden'' slechter zijn dan ''ras''paarden?? Koe sorry.. komt voor míj een beetje vaag over.. Verward
kan aan mij liggen hoor Knipoog

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 23:50

@TiaraBungy, ik geloof niet dat dat de insteek van Amondi was, ik las het zelf als een voorbeeld van een onderwerp wat heel regelmatig in verschillende topics op Bokt voorbij komt. Daarvoor in de plaats kan je net zo gemakkelijk topics over in de krul rijden, bitloos rijden of noem nog maar wat andere regelmatig terugkerende onderwerpen op invullen.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 23:52

Okee, dan is het goed.. ik dacht al.. Tong uitsteken

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 23:54

Karl66 schreef:
Beantsje, ik kan me ook niet voorstellen dat mensen zo reageren, maar in de praktijk blijkt het wel te gebeuren. Binnen een pagina heb je de vraag waar de schoonzus woont, komt er niet snel genoeg antwoord, dan begint het speculeren al over Rhino in de woonplaats van TS, nog een pagina later heeft iemand de auto van de DA bij een stal op de dam zien staan en nog twee pagina's verder is het een schande dat die stalhouder het niet in de openbaarheid heeft gebracht. Als dan vijf pagina's verderop de TS meldt dat het om haar schoonzus in zuid-Duitsland gaat, dan is niemand meer geïnteresseerd, want er is een stalhouder in Alkmaar die het verzwijgt met alle bijbehorende speculaties en spookmeldingen.

Vanwege dit soort reacties is er bewust voor gekozen om alleen geverifieerde meldingen door een mod in een gesloten topic te laten plaatsen. Wij denken daarmee een goede tussenweg tussen het melden en speculaties gevonden te hebben.

ik snap het, en de stal waar het is uitgebroken is ook allang bevestigd, maar ik kreeg idd allemaal pb's waar het was... It won't happen again, sorry

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 18:05

Karl66 schreef:
@TiaraBungy, ik geloof niet dat dat de insteek van Amondi was, ik las het zelf als een voorbeeld van een onderwerp wat heel regelmatig in verschillende topics op Bokt voorbij komt. Daarvoor in de plaats kan je net zo gemakkelijk topics over in de krul rijden, bitloos rijden of noem nog maar wat andere regelmatig terugkerende onderwerpen op invullen.

Idd, dat is mijn insteek, er zijn zoveel uitgekauwde onderwerpen die in een nieuw topic voorbijkomen.
Een vraag over de besmettelijkheid van Rhino vind ik ( persoonlijk) een positieve uitzondering.
Dat zie ik veel liever dan al die topics over de voorbeelden van Karl66

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 18:51

Okee.. vatte het verkeerd op sorry Bloos

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 00:56

Het verbod op Rhino topic dateert uit de tijd dat ik mod op medisch was. Over Rhino werd nogal wat onzin neergepend. Mensen kregen echt heel foute adviezen en er werden soms stallen aangewezen waar rhino was, zonder verificatie, waarna een soort hetze uitbrak. Vandaar dat is gekozen voor deze variant.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 11:59

Anya schreef:
Het verbod op Rhino topic dateert uit de tijd dat ik mod op medisch was. Over Rhino werd nogal wat onzin neergepend. Mensen kregen echt heel foute adviezen en er werden soms stallen aangewezen waar rhino was, zonder verificatie, waarna een soort hetze uitbrak. Vandaar dat is gekozen voor deze variant.

Wat betreft het aanwijzen van stallen kan ik het me voorstellen maar dat is wel in de regels te fiksen. Gewoon verbieden dat er plaatsnamen en stalnamen worden genoemd.

Voor de rest vind ik het vreemd en inconsequent. Foute adviezen staan overal op dit forum (op elk forum trouwens). Of het nu gaat over het juiste bit, het benodigde rijbewijs of wat te doen bij mok, dat maakt niets uit. Je mag van een forumlezer verwachten dat hij zelf zijn info een beetje filtert op betrouwbaarheid. Waarom dit ene onderwerp dan volledig blokkeren? Daarmee oormerk je het als iets heel uitzonderlijks en wordt het nog meer beladen. Ik bedoel maar - paarden gaan ook dood aan COPD, hoefkatrol (nou ja, via de slacht dan) of zelfs droes. maar daarover mag wel worden gediscussieerd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 12:16

Waarom zou je stallen moetern verzwijgen? Het is wel vaker gebeurd dat rhino verzwegen werd en zo verspreid werd.