nieuwe regel.. eerst lezen dan posten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

nieuwe regel.. eerst lezen dan posten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 20:57

Ik irriteer mij toch soms lichtelijk aan mensen die ergens een bericht posten en behalve de beginpost nog helemaal niks gelezen hebben. En zo missen ze toch (vind ik) belangrijke informatie. Niet bij alle topics hoor Knipoog maar bijv bij dit topic [NM] Kind van 9 slaat 2 kinderboerderijdieren dood Dat kind heeft een verkeerde gewetensontwikkeling oid. Of in ieder geval psychisch niet goed en dat staat níet in de beginpost maar wordt laterop vermeld (en zoiezo over gepraat daarna) en dan nog zijn er mensen die gewoon zeggen Rotkind bla bla.. dat zou ik niet tegen moeten komen. En dan heb ik het idee dat ze gewoon echt niet gelezen hebben.

Zou er geen regel (als die er niet al is en ik die misschien gewoon gemist heb Clown ) moeten zijn die verplicht dat je minstens een bepaald aantal posts eerst zou moeten lezen vóor je reageert?

Zwartwitje

Re: nieuwe regel.. eerst lezen dan posten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:59

Hoe wil je dat controleren? Lachen

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 21:01

Uhm.. als mensen gewoon iets belangrijks missen (doordat ze verder niet gelezen hebben) en dat in hun bericht te lezen is hierop temmen? En ik hoop dat mensen dan toch beter lezen dat het zoiezo al minder wordt dan Knipoog

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:01

dan mag je soms meer dan 50 pagina's lezen, en daar heb ik nu ook niet altijd behoefte aan. Misschien is het wel mogelijk de allerbelangrijkste posts te vermelden, maar dit lijkt me redelijk onmogelijk.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 21:03

Maar ik bedoel meer dat je een bepaald aantal laatste posts/blz moet lezen bijv de laatste blz en/of 1na laatste blz oid. Of de laatste 5 posts zoiets bedoel ik Knipoog

En misschien ook niet 1 vaste bokt regel maar bij bepaalde subfora waar dat een handige regel zou kunnen zijn. Bijvoorbeeld in de huiskamer ofzo.. daar zou je dat níet hoeven te doen (de meeste doen dat overgins geloof ik zelf al) Maar bij HAW daar wordt dan gewoon 10x gezegt dat de persoon in kwestie een slechte houding heeft of geen cap oid. Als er dan een nieuw bericht gepost word eerst even (een beetje) lezen of dat wat jij wil zeggen misschien niet al gezegt is

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:11

Denk niet dat dit haalbaar is.
Ikzelf ga ook niet eerst alles lezen, meestal de eerste post en dan scroll ik door naar de verdere posts van de TS of verder updates.

Je hebt hier te maken met mensen in allerlei leeftijdscategoriën. Iedereen heeft weer een andere mening en beschrijft die mening ook anders. Het kan nu eenmaal ook anders overkomen dan bedoeld en wie weet heeft diegene alles wel gelezen maar verwoord deze zijn mening een beetje 'apart' in andermans ogen. Denk dat je ieders reactie gewoon in zijn waarde moet laten al dan niet gebaseerd op belangrijke berichten.. Een regel om eerst te moeten lezen en dan pas je zegje te mogen doen lijkt me erg overdreven!

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:13

Ik denk idd ook niet dat dat haalbaar is, ik lees meestal met losse flarden de blz door, en heel soms als ik zin heb lees ik alles, maar denk niet dat dit te controleren is.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 00:33

Het is onhaalbaar om dit te wensen,... maar irritant is het zeker Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 03:00

Brammetje16 schreef:
Ik denk idd ook niet dat dat haalbaar is, ik lees meestal met losse flarden de blz door, en heel soms als ik zin heb lees ik alles, maar denk niet dat dit te controleren is.

Okay jij leest nog met losse flarden, doe ik ook soms Bloos Maar dan lees je tenminste nog wát...
Sommige reactie's zijn gewoon genant.....Bv een huisdier wat ziek is, en 10 topic later overleden is...en je reactie's ziet staan als...."beterschap met je hondje hoor!!"

Zo slordig, maar IRL heb je ook mensen die niet de moeite nemen om naar je te luisteren en liever zelf
in teh picture staan.....Is een mooi woord voor, heb dat ooit eens ergens anders op een forum gelezen....

Meeuwenflatsentherorie, mensen 'schijten' hun verhaal neer zonder te kijken en in het ergste geval ook niet meer naar omkijken.....Erg slordig.
Ik maak ook wel eens de fout hoor dat ik ergens over heen heb gelezen maar kom daar dan wel even op terug.....

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 16:15

Soms hebben de topics zoveel posts en bladzijdes, sorry.. maar ik heb echt geen tijd en ook geen zin om dat allemaal door te gaan zitten lezen! Haha!
Haha zou me toch wat worden als je eerst een deel of alle posts zou moeten lezen.
Ik reageer op de beginpost en als ik tijd heb om de rest ook te lezen, doe ik dat wel Haha!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 17:32

Ik denk ookniet dat dit te realiseren is, je kunt mensen niet verplichten iets te lezen,
al bergijp ik wel waar je je aan stoort, dat heb ik ook Ja
Maar zoiets is niet te controleren, ik denk dat je dan zeker 10 extra mods
nodig zou hebben Knipoog
Ik lees zelf meestal alle posts van de ts en de laatste 2 bladzijden
als het topic erg lang is tenminste.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 17:32

Dat lezen doe je toch voor je eigen bestwil, zodat je niet door iedereen wordt afgebrand dat je alleen op de beginpost reageert Huilen van het lachen
Ik lees eigenlijk vanzelf al de paar eerste en paar laatste posts voor ik reageer, maar ik denk niet dat het haalbaar is om hier een regel over te maken. Het beste wat je kunt doen is de gebruiker even een pb sturen met je klacht Tong uitsteken

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 17:35

Misschien een tip om dat erbij te zetten in de beginpost. Als een topic al 5 pagina's heeft heb ik niet zo veel zin om dat allemaal door te lezen..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 17:38

Updates over sterfgevallen en nieuwe ontwikkelingen kunnen alltijd op aanvraag in het eerste topic bijgeplaatst worden. En al zou je de mensen verplichten om pagina 1 en de laatste pagina te lezen, loop je soms nog de belangrijkste informatie mis.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 18:05

Ik denk niet dat het handig is om bij een nieuwsbericht als deze een update ergens in het topic te plaatsen, zoals je wel vaker ziet. (Zoals bij het veulen van Cremello Cavalia, dan kun je even doorbladeren). Dat vind ik altijd erg handig, anders moet je altijd terug naar de beginpost en weet je halverwege niet meer waar het over ging.

Maar in een nieuwsbericht mag zo'n update wel bijgeschreven worden in de beginpost..