Negeer-functie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EsmeeF

Negeer-functie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 16:49

Hallo bokkers!

Bij deze wil ik graag een voorstel doen, voor een 'verandering' op bokt.

Conflicten ontstaan, dat is niet meer dan normaal. Voor deze gevallen is de 'negeer-functie' op bokt in het leven geroepen.
Wanneer je iemand wilt 'negeren' en deze functie in hebt geschakeld, blijft er de mogelijkheid pb's te ontvangen van deze persoon en ze te beantwoorden. Ook in fora is er een link welke aangeklikt kan worden, zodat alsnog de reactie van je 'vijand' zichtbaar voor je is. Dit wekt de verleiding het bericht te bekijken en door een eventuele irritatie opnieuw een antwoord te geven, waardoor je uiteindelijk nog geen punt achter een ruzie/conflict kunt zetten en de situatie verder uit de hand kan lopen.

Mijn voorstel:
Wanneer de negeer-functie wordt ingeschakeld, bestaat er geen mogelijkheid nog pb's te kunnen versturen/ontvangen naar/van de 'gedupeerde'.
Over de zichtbaarheid van andermans reacties in een fora kan gediscussieerd worden, aangezien deze niet altijd op jou gericht zijn. Dat kan in dit topic.

Misschien is het ook een idee het opheffen van de negeer-functie wat 'moeilijker' te maken, zodat de ergernis verminderd- en de mogelijkheid weer van voor-af-aan te beginnen voorkomen kan worden. Wanneer een ruzie opgelost is, moet het namelijk ook geen probleem vormen even op de handeling van de opheffing (door bijv. een mod) te wachten.
Ook dit is een onderwerp waarover gediscussieerd kan worden.

Ik hoop op jullie mening en medewerking.
Alvast bedankt!

Gr Esmée

Wranglerbutt

Re: Negeer-functie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 17:51

Geen PB's meer (kunnen) ontvangen van een 'foei' lijkt mij een heel fijn plan Ja
Linea recta 'retour afzender' OK dan!

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 18:03

Wranglerbutt schreef:
Geen PB's meer (kunnen) ontvangen van een 'foei' lijkt mij een heel fijn plan Ja

Mij ook!
Of dat de stuurder een melding krijgt met dat hij/zij geen pb's naar jou kan verzenden.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 18:05

Nymphadora schreef:
Wranglerbutt schreef:

Mij ook!
Of dat de stuurder een melding krijgt met dat hij/zij geen pb's naar jou kan verzenden.

Nog beter! Haha!

Het moet natuurlijk wel onmogelijk zijn om pb's van moderators en beheerders te weigeren, lijkt me Knipoog

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 18:06

Wranglerbutt schreef:
Nog beter! Haha!

Het moet natuurlijk wel onmogelijk zijn om pb's van moderators en beheerders te weigeren, lijkt me Knipoog

Ja natuurlijk, maar dat lijkt me logisch Ja

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 18:07

Als dit er door komt, dan vind ik ook dat je de reacties die diegene plaatst op bokt gewoon niet meer moet kunnen lezen. Zoals je zelf al zegt, de verleiding wordt dan te groot om het bericht alsnog te lezen en te reageren.

Dan maar helemaal geblokt.. Al betwijfel ik of dit er door komt. Ik vind dat menigeen op bokt gewoon niet zo snel op zijn/haar teentjes getrapt moet zijn en kritieken moet kunnen slikken.

Maar goed, daar gaat het nu niet over Haha!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 18:09

Goed plan! Ik had laatst iets met iemand en toen ik die gefoeid had, ging hij gewoon door met pb's sturen. Ik begreep dat hij nu een ban van een maand heeft... Maar dat had met iets anders te maken Knipoog

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 18:11

Nee precies. Er zijn veel mensen die behoorlijk snel op hun teentjes getrapt zijn en weinig kunnen hebben. Maar ze sluiten enkel zichzelf af als ze vele mensen gaan 'negeren'. Dat is eigen beslissing, maar voor de mensen die het wel degelijk hard nodig blijken te hebben lijkt het me een uiterst handige functie! Zeker aangezien er gewoon veel mensen zijn die niet sterk genoeg in hun schoenen staan om die verleiding te kunnen weerstaan. Is overigens niks negatiefs mee bedoeld. Daar kun je immers weinig aan doen. Maar wel handig als er dan een hulpmiddel is wat je kan helpen Lachen.

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 18:14

Maar hoe zie je dat dan voor je? Je zet iemand in je Foei lijstje, en vervolgens negeer je die persoon eigenlijk.

Dan is de ruzie 'opgelost'.. En dan? Moeten die moddies dan alles gaan terug zetten? Ik denk dat ze daar hun handen vol aan gaan krijgen. De optie om de gebruiker zelf te laten beslissen is imo ook niet handig, om de reden die je zelf al geeft.

Misschien zo instellen dat je pas na een x aantal dagen, of voor mijn part een maand, de desbetreffende gebruiker weer uit je foei lijst kunt halen?

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 18:17

Ik 'foei' niet zo snel iemand, maar wat mij betreft is het 'eens een foei altijd een foei' en hoeft er dus naderhand niets teruggezet of gerepareerd te worden Vork

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 18:31

SpiedSkeet schreef:
Maar hoe zie je dat dan voor je? Je zet iemand in je Foei lijstje, en vervolgens negeer je die persoon eigenlijk.

Dan is de ruzie 'opgelost'.. En dan? Moeten die moddies dan alles gaan terug zetten? Ik denk dat ze daar hun handen vol aan gaan krijgen. De optie om de gebruiker zelf te laten beslissen is imo ook niet handig, om de reden die je zelf al geeft.

Misschien zo instellen dat je pas na een x aantal dagen, of voor mijn part een maand, de desbetreffende gebruiker weer uit je foei lijst kunt halen?

Nee, opgelost is het op dat moment natuurlijk niet. Maar dat is imo iets waar je zelf voor kiest. Als je graag verder op de kwestie ingaat is dat een eigen keus, dan moet kunnen/mogen. Maar wanneer je ervoor kiest genoeg te hebben van het getreiter en gekibbel, kan ik me voorstellen dat je belang hebt bij een goed werkende functie die je dan ook echt verbied jezelf nog toestemming te geven. Zo zie ik het, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat anderen hier ook zo over denken Knipoog. Dat is dan ook de reden dat ik dit topic heb geopend, anders had ik het beter direct voor kunnen leggen aan een moderator.
Op deze manier krijgen de mods, gebruikers en ik een duidelijk overzicht van hoe anderen hierover denken. Dan is het ook gemakkelijker om dadelijk eventueel een keuze te maken of het wel of niet doorgevoerd zal gaan worden.

Edit: Je laatste voorstel vind ik ook een optie! Lachen

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 18:38

Ik vind het geen slecht voorstel hoor Haha! Maar dan moet er idd wel goed over worden nagedacht.. Elke ruzie minder op bokt is er een !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 18:40

Idd, ik ga met WB mee. Het is een goed idee als de PB's helemaal niet meer verzonden kunnen worden naar de gedupeerde. Het zou iig een hoop ellende schelen.

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 18:43

Komt dat zoveel voor dan? Ik wist niet eens wat een foei was Bloos

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 22:54

SpiedSkeet schreef:
Als dit er door komt, dan vind ik ook dat je de reacties die diegene plaatst op bokt gewoon niet meer moet kunnen lezen. Zoals je zelf al zegt, de verleiding wordt dan te groot om het bericht alsnog te lezen en te reageren.

Dan maar helemaal geblokt.. Al betwijfel ik of dit er door komt. Ik vind dat menigeen op bokt gewoon niet zo snel op zijn/haar teentjes getrapt moet zijn en kritieken moet kunnen slikken.

Maar goed, daar gaat het nu niet over Haha!

Ja dat vind ik zelf ook Ja
Dan ga je de confrontatie gewoon helemaal uit de weg.
Lijkt mij een goed idee en zeker dat de PM's retour gaan Ja

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 09:27

Mwoh ik weet het niet... Heb ook wel eens op een forum gezeten die dat ook deed. Niet bepaald goede ervaringen

Wat als je iets via EA hebt gekocht, de transactie loopt niet bepaald soepel, en je komt er niet uit met de verkoper, en die besluit jouw in de foeilijst te zetten zodat hij van al het gezeur af is? Hoe wil je diegene dan bereiken?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 09:33

Ik vind dat degene dan een bericht moet krijgen dat hij/zij 'geblokkeerd' is..

Zo weet deze ook dat het geen nut heeft om nog te antwoorden. Bloos

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 09:34

casperrr schreef:
Mwoh ik weet het niet... Heb ook wel eens op een forum gezeten die dat ook deed. Niet bepaald goede ervaringen

Wat als je iets via EA hebt gekocht, de transactie loopt niet bepaald soepel, en je komt er niet uit met de verkoper, en die besluit jouw in de foeilijst te zetten zodat hij van al het gezeur af is? Hoe wil je diegene dan bereiken?

Via een mod..
Het is nu toch ook zo dat als ze niet willen reageren niet reageren.

Verder denk ik ook niet dat dit erdoor zal komen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:47

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 23:27

Super idee
Door de tijd heen al meerdere keren door verschillende bokkers aangedragen als "oplossing" helaas telkens zonder enig iets van kleine verbetering... Ik trek er ondertussen maar conclusies uit... die vast niet helemaal netjes zijn...maar je moet wat.