VN fotofoutje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

VN fotofoutje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 13:04

Ja Tong uitsteken

Ik had dit 'probleem' laatst al een keer aangegeven in een topic op FZ maar ik kan het niet meer terugvinden. Naar mijn weten moest ik van Cayenne als dit probleem nog een keer voorkwam dit nogmaals melden, dus bij deze Lachen

Afbeelding

Ik vind dat VN een beetje een visitekaartje moet zijn voor de mensen die er dagelijks wat op lezen, bokt nog nooit eerder gezien hebben of wat dan ook,...
Dus zoals je nu kunt zien staat er onder het bericht van Swieber een ( in mijn ogen onnodig ) leeg blauw vlak.
De teksten daaronder van het vermiste paard zijn zo gemaakt dat die foto er mooi op aan sluit maar de teksten van dinsdag zijn te lang zodat de foto's opgeschoven worden.

Ik maak overigens gebruik van Internet Explorer, heb nog niet gekeken of ik dit probleem met firefox ook heb... ( want dan zou het aan bepaalde instellingen kunnen liggen?? )
Edit: met firefox zie ik ook een groot blauw vlak.

Ik moest het melden Knipoog dus doe ik dat. Ik wil niet zeiken, lig er ook geen nachten van wakker Vork

Anoniem

Re: VN fotofoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:38

Ik heb het ook hoor.
Gewoon die foto van Zoer verwijderen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 15:12

Nee van mij hoeft het niet verwijderd te worden, ik vind de foto's erbij juist wat extra's hebben omdat ik de grote foto's wel een beetje mis voordat VN veranderde,...

Gewoon een kwestie van de tekst beter uitlijnen, lijkt me Lachen

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 15:58

Of gewoon afwachten, totdat er meer nieuws komt Haha!
Ik stoor mij er niet zo aan Lachen

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 16:47

Ik denk niet dat nieuwe mensen op bokt nu denken: o, er staat een groot blauw vlak op de voorpagina, hier wil ik geen lid van worden. Ik denk niet dat dit het visitekaartje van bokt schaadt, en bovendien is het maar 1 dagje. Morgen zijn er weer andere berichten, is iedereen het weer vergeten die er bij stil heeft gestaan Tong uitsteken
Maar als ze zeiden dat je het moest melden heb ik daar geen commentaar op Knipoog

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 17:06

Het ziet er inderdaad niet flitsend uit Cyntje.
Ben benieuwd wat hieraan gedaan kan worden Ja

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 21:13

Ik vind het zelfs een beetje slordig lijken Haha!. Het nieuws van Swieber vind ik echt geweldig en ik vind dan ook dat zonder het plaatje van Zoër wat kunstiger uitziet.
Maar eigenlijk boeit het me niet zo veel hahaha. Het staat alleen niet zo... alleen ik heb een roze bokt dus ik heb geen blauw vak Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 22:06

Ik vind 't ook niet echt mooi nee, best slordig. Clown
Maar we gaan er inderdaad niet dood aan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 11:31

Cyntje / Sjoert / anderen, hoe zouden jullie verwachten dat het eruit ziet?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 11:32

Zoals het paard dat vermist is in de Drunense Duinen,... ook in mijn afbeelding te vinden... Gewoon strak langs de tekst waar het bij hoort! Lachen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 11:39

Dus het lege blauwe deel tussen de twee teksten in?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 11:41

Als de tekst uitgelijnd wordt tegen de foto aan hoeft er toch helemaal niet zo'n groot vlak tussen de teksten te ontstaan Verward

Wel iets omdat er een staande foto tussen staat maar niet zo groot als het nu is, lijkt mij,....

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 11:42

Da's ook niet zo mooi denk ik.
Kan niet gewoon de foto blijven staan van het laatste bericht dat is geplaatst? (Waar foto bij zit uiteraard Tong uitsteken)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 11:43

Cyntje schreef:
Ik maak overigens gebruik van Internet Explorer, heb nog niet gekeken of ik dit probleem met firefox ook heb... ( want dan zou het aan bepaalde instellingen kunnen liggen?? )
Edit: met firefox zie ik ook een groot blauw vlak.

En met Safari ook. Ligt dus niet aan de browser. Lachen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 11:45

suus_ schreef:
Da's ook niet zo mooi denk ik.
Kan niet gewoon de foto blijven staan van het laatste bericht dat is geplaatst? (Waar foto bij zit uiteraard Tong uitsteken)

Lijkt me eerder dat de foto van Swieb blijft staan,... imo is dit voor meer bokkers belangrijker dan de foto van die ruiter Knipoog

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 11:47

Dit is een bekend probleem Ja
Op dit moment is er nog geen oplossing voor geloof ik.
Bart en Eline weten er van in ieder geval.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 11:47

Ja dat vind ik ook (kijk vorig berichtje).
Maar gewoon in het algemeen..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 11:48

Cyntje schreef:
Als de tekst uitgelijnd wordt tegen de foto aan hoeft er toch helemaal niet zo'n groot vlak tussen de teksten te ontstaan Verward

Wel iets omdat er een staande foto tussen staat maar niet zo groot als het nu is, lijkt mij,....

Kun je een voorbeeld geven? Want ik snap niet helemaal hoe je dit bedoelt.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 11:50

Afbeelding

Zie de tekst die uitgelijnd staat tegen de foto van 'het vermiste paard van Drunen' Knipoog

Zo moet dat in mijn ogen ook kunnen met de foto's van Zoer en Swieber,... als de tekst maar op die wijze word uitgelijnd, dat ze plaats kunnen maken voor de foto's Lachen

Edit: Zo is het misschien duidelijker Tong uitsteken Even geknutseld in Photofiltre.

Afbeelding

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 14:19

Ik meen dat ik dit probleem al voor me zag vóór dat het online ging... Clown

Om het op te lossen zouden de berichten langer kunnen zijn, maar in het geval van Swieber gaat dat niet op.
Bovendien lijkt het me dat het niet handig is om die bericht lengte per bericht te kunnen aanpassen......

NR, jullie hadden gewoon meer nieuwsberichten moeten hebben gister.... Tong uitsteken Knipoog

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 14:20

Ik had er nog wel een paar bij willen spammen hoor Haha!
Het komt meestal omdat er 2 nieuwsitems zijn met foto's die vlak onder elkaar zijn geplaatst. Dan komt de tekst niet meer uit en valt er een kaal stuk onder.

Misschien dat het iets meer ge-outlined kan worden inderdaad.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 14:25

Mireille schreef:
Ik meen dat ik dit probleem al voor me zag vóór dat het online ging... Clown

Om het op te lossen zouden de berichten langer kunnen zijn, maar in het geval van Swieber gaat dat niet op.
Bovendien lijkt het me dat het niet handig is om die bericht lengte per bericht te kunnen aanpassen......

NR, jullie hadden gewoon meer nieuwsberichten moeten hebben gister.... Tong uitsteken Knipoog

Lijkt me met een klein beetje moeite toch niet zo'n groot probleem?

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 14:27

Nou ja, ik denk dat het namelijk gewoon 1 code is, die geldt voor de totale inhoud.
Dan zou er dus een script geschreven moet worden wat NR-mensen de mogelijkheid geeft om het handmatig aan te passen. Wel wat meer werk denk ik. Lachen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 18:54

Ik denk dat een handmatige instelling voor lengte inderdaad geen oplossing is - bovendien verschilt de weergave van de tekst per computer (ongeveer) door verschillende beeldschermformaten, lettertypes, lettergroottes etc. Je kunt dat dus nooit precies regelen, en handmatig de lengte aanpassen maakt de zaken dan alleen nog maar ingewikkelder.

Wel denk ik dat het een oplossing zou kunnen zijn om de staande thumbs wat kleiner te doen, en de bovenkant van de foto gelijk te trekken met het bericht waar het bij hoort, zodat je in dit geval 2 kleinere lege vlakken krijgt ipv 1 grotere.
Het moet wel te doen zijn (codetechnisch) om dat zo te maken dat dat alleen gebeurt bij foto's onder elkaar, en dat een bericht zonder foto gewoon direkt doorloopt.