Kijken mods weleens wat je aangeeft bij een TEM?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Kijken mods weleens wat je aangeeft bij een TEM?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 22:55

Het is me al meerdere keren opgevallen... ik TEM en geef duidelijk aan dat ik een antwoord wil, maar er komt niks.
Waarom kun je dit aangeven als het blijkbaar toch niet gelezen wordt?

smurfje

Re: Kijken mods weleens wat je aangeeft bij een TEM?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 22:56

tuurlijk word het gelezen,
maar ze hebben ook meer dingen te doen,
je moet gewoon geduld hebben, en aanvinken dat je reactie
als het gedaan is. komt altijd goed

of je TEMt als het niet nodig is misschien

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 22:58

Ik denk dat mods wel wat beters te doen hebben dan honderden berichten terug te sturen met bedankt voor het temmen oid. Tuurlijk wordt het gelezen. Ze doen er altijd wel wat mee.. Maar ze hebben echt wel wat beters te doen Lachen

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 22:59

Als je duidelijk aangeeft dat je graag een antwoord wil vind ik het wel raar idd.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 22:59

smurfje schreef:
tuurlijk word het gelezen,
maar ze hebben ook meer dingen te doen,
je moet gewoon geduld hebben, en aanvinken dat je reactie
als het gedaan is. komt altijd goed

Uhm, nee dus. Dat is juist het hele punt.

Ik snap dat ze nog meer te doen hebben, maar ik vind het wel prettig dat als men na een aantal dagen mijn tem leest, ze op z'n minst bekijken of ik aangevinkt heb dat ik graag een reactie wil. Dat lijkt me toch echt het minste.

Ik weet wel dat mod zijn vrijwillig is. Maar dat betekent niet dat je geen eisen mag stellen aan de manier waarop ze hun werk doen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 23:01

Verwacht je een pb of kijk je naar je TeM via je gebruikspaneel?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 23:05

Sammie schreef:
Verwacht je een pb of kijk je naar je TeM via je gebruikspaneel?

Dat laatste Lachen

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 03:17

Ik heb het ook wel eens gehad dat ik ja aan had gegevinkt en dat ik geen antwoord terug kreeg

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 10:28

Soms laten de mods een TeM wat langer openstaan omdat de afhandeling meer tijd vergt, omdat er meer overleg nodig is, etc. Als ze al antwoorden sluit de tem zich en verdwijnt hij uit het zicht, dat is soms wat onhandig Lachen .

Normaalgesproken wordt er eigenlijk altijd wel een antwoord gegeven. Kan het zijn dat je vergeten bent iets aan te vinken? Of was het iets waar je al vaker op getemd hebt en al vaker hetzelfde antwoord op hebt gehad? Als sommige modjes vaker vergeten antwoord te geven is het idd goed dat eens aan te kaarten, zeker bij nieuwe modjes kan er in het begin best nog wel eens iets niet helemaal goed gaan, het is namelijk best ingewikkeld met al die extra knopjes enzo. (Gelukkig ben ik mid en geen mod, dat scheelt weer een lading ingewikkelde knoppen voor deze digibeet Clown ).

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 00:49

Deze discussie zie ik de laatste tijd wel vaker terugkeren...

Ik geef bij TeM's altijd aan graag een reactie van de mod te willen en ik geef altijd in het tekstvakje aan wat er volgens mij kan gebeuren met de desbetreffende post. Maar het gebeurt eigenlijk vrij vaak dat ik geen reactie krijg (en ja, ik kijk op de juiste plaats Knipoog ). Ook gebeurt het wel eens dat ik in die TeM een vraag stel aan de mod, om zelf duidelijkheid te krijgen. Maar de reactie is dan 'Bedankt' ... Tja, dan heb ik zoiets van: zo'n reactie is voor mij niet zinvol, als mijn TeM-bericht gelezen wordt, is dat toch duidelijk?

EDIT: Gwen, dat eerste zou eigenlijk niet mogen Bloos Er is nl de afspraak dat een TeM gesloten wordt vanaf het moment dat de mod er naar kijkt en overleg opstart of niet. Het is niet de bedoeling om een TeM pas te sluiten als overleg gepleegd is.

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 00:58

Clown Gods daar kom ik nu achter, heb allemaal reacties op me tem Haha! vindt wel heel aardig dat ze dat doen zeg! Kan me niet herinneren meer eigelijk of ik wel of niet heb aangevinkt *LOL*

Vindt idd wel belangrijk als je het echt aangeeft dat ze je wat laten weten Lachen vooral omdat jij het dan ook verwacht etc. Verwacht je dan ook een antwoord ofzoiets over eerder een bedankje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 01:14

Ik heb inderdaad ook geregeld dat ik aangeef reactie te willen ontvangen en dat er dan wel iets wordt gedaan mt m'n tem en dat 'ie wordt gesloten, maar dat er geen reactie bij wordt gezet. En nee, ik vergeet dan niet aan te geven dat ik graag een reactie wil.

In sommige gevallen kan ik er in komen, bij tems van "topic staat verkeerd, --> ENT" etc. Meestal nogal vanzelfsprekend, meestal zie ik dan wel dat 'ie verplaatst is, nou ja, ok. Ik kan me voorstellen dat een mod geen zin heeft om 250 keer per dag "bedankt voor je tem, ik heb hem verplaatst" te typen.

Maar er wordt ook wel eens niet gereageerd terwijl ik absoluut een reactie wens. In dat geval schop ik de tem meestal gewoon weer open Knipoog

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 09:00

Tieneke schreef:
EDIT: Gwen, dat eerste zou eigenlijk niet mogen Bloos Er is nl de afspraak dat een TeM gesloten wordt vanaf het moment dat de mod er naar kijkt en overleg opstart of niet. Het is niet de bedoeling om een TeM pas te sluiten als overleg gepleegd is.
Klopt, maar ik geloof dat er nog aan gewerkt wordt hoe dat systeem voor de zowel de mod áls de andere Bokkers iets overzichtelijker gemaakt kan worden. Dat een TeM dus wel gesloten wordt maar toch ook zichtbaar zal ik maar zeggen.

Máár, even voor de duidelijkheid naar de anderen: als bemiddelaar werk ik niet met het TeM-systeem, dus het kan zijn dat dingen inmiddels veranderd zijn. Als mensen om antwoord vragen en dat niet krijgen is het iig wel fijn als een modje één dezer dagen hier wil uitleggen hoe dat precies zit Lachen .

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:55

Als je echt antwoord wilt, kun je de betreffende mod altijd nog in een PB om antwoord vragen Ja
Soms staat er een rijtje TeMs open en vergeet je als mod een reactie terug te geven.
Soms is er geen reactie mogelijk, bijv. als een topic verkeerd staat. Wat moet de mod dan antwoorden? Verder dan 'bedankt!' kom ik dan niet Haha!
En soms is het de vraag of gecommuniceerd kan worden wat de actie is. Als iemand TeMt en daaruit komt bijv. een OW voort, dan is het niet gebruikelijk om dat terug te communiceren, want dat soort beslissingen worden niet met anderen dan de betrokkenen besproken.

Maar ik denk dat na een pbtje de betreffende mod vast wel opheldering wil geven.

Persoonlijk, maar dat is echt persoonlijk, vraag ik me af waarom je dit hier plaatst en niet eerst aan de mod vraagt. Maar misschien heb je dat evengoed wel gedaan, dat kan Ja

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:59

of misschien ervaart ze dat het vaker voorkomt en vraagt ze zich af of er een algeheel probleempje mee is? Knipoog

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:02

Dat haal ik niet uit de zin "..als het blijkbaar toch niet gelezen wordt".
Vandaar dat ik het even vraag, want een misverstand is er zo, vooral met geschreven tekst Ja

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:05

ik heb het ook al een paar keer gehad
dat ik de moeite nam iets in te typen met daarin echt specefieke vragen en dat hij gewoon gesloten werd
dan reageerde ik, via gebruikerspanel, nog een keer en dan werd er gezegd dat ik er nog wel van hoorde

daarna de desbetreffende mod een pb gestuurd, nooit meer wat van gehoord
vind dat erg jammer

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:07

Hoe kan ik trouwens zien welke mod mijn TeM behandeld heeft als hij eenmaal gesloten is zonder antwoord? Is dat überhaupt nog te zien dan?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:09

Dat is zeker jammer Evelli en dat zou niet de bedoeling moeten zijn. Vooral als je ernaar vraagt..
Het enige wat ik me voor kan stellen is dat er wat tijd overheen gegaan is, en dat de mod 'vergeten' is je te berichten?
Hierin kan Eline dan weer een rol spelen Ja Je kan haar dan vragen om nog even bij de betreffende mod aan t spreekwoordelijke jasje te trekken (denk ik, Eline, is dat zo?)

Gwen, dat weet ik eigenlijk ook niet.
Ik weet wel dat een gesloten TeM amper terug te vinden is. Daardoor is er bij mij ook wel eens wat tussendoor geglipt.. Een TeM moet gelijk gesloten worden, maar is daarna voor de mod niet zo makkelijk meer te vinden. Ik kan geen lijstje openen met daarin mijn gesloten tems. Dat kan wel als ik het betreffende topic nog weet, geloof ik. Maar dat onthou ik niet allemaal... (t zal de leeftijd zijn Clown )

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:14

ja, maar als ik eert een keer op de tem reageer en dan nog een specefiek een pb naar die mod stuur dan doe ik al heel wat moeite
ben het trouwens niet meer tegen gekomen dus denk dat het wel geregeld is (herhalende sluik reclame van een bokker)

je kan trouwens zien wie hem behandelt heeft aan degene die erop reageerd

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:15

Wat gek, ik krijg wel gewoon een reactie terug.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:17

Cer schreef:
Dat haal ik niet uit de zin "..als het blijkbaar toch niet gelezen wordt".
Vandaar dat ik het even vraag, want een misverstand is er zo, vooral met geschreven tekst Ja

Dat kun je uit de titel halen(mods is meervoud) en uit de 2e zin Knipoog

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:19

krijg wel reactie, maar niet degene waarom ik in dat specefieke geval om had gevraagd

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:20

Jawel, maar de TS geeft aan dat er geen antwoord komt. Ik nam aan dat ze bedoelde dat er echt geen antwoord kwam, dusook geen bedankje, en dan kun je dus ook niet meer zien wie van de mods je dan aan zou moeten spreken.

Als TS wel steeds een bedankje kreeg zou ze natuurlijk aan de desbetreffende mod kunnen vragen hoe het precies zit, misschien komt er dan wel een heel logisch antwoord en wordt het dan wat duidelijker Lachen .

Cer, ik meende idd al dat dat het probleem was met afgesloten TeMs.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:26

Evelli, in dat specifieke geval (wat ik overigens niet ken) zal die persoon erop aangesproken zijn. Soms is het wat lastig om een antwoord terug te sturen aan een TeMmer omdat je als mod weer niet kan mededelen welke acties er precies ondernomen zijn. Dus of er een PB verstuurd is, een OW, of er overleg geweest is.. dat kunnen wij niet mededelen. Dus wat dat betreft kan ik me voorstellen dat je als TeMmer het gevoel hebt dat er niet gereageerd wordt.. Ik vind dat ook wel eens lastig met antwoord geven Scheve mond