Berichten wijzigen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Berichten wijzigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 11:30

Ik vroeg me af waarom je je eigen berichten maar een bepaalde tijd kon wijzigen. Ik ben zelf moderator op een ander forum, waar de berichten onbeperkt gewijzigd kunnen worden. Dat scheelt de moderators een hoop werk aan dubbelposts enzo. Want het voorkomt dubbelposts omdat je je vorige bericht gewoon kan aanvullen. Dan blijft het een stuk overzichtelijker en wordt een topic niet weer meteen omhoog geschopt door een of andere aanvulling.

Dus ik vroeg me af wat daar de reden voor was Lachen.

Poiuytrewq

Re: Berichten wijzigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 11:38

Vraag ik me ook wel eens af. Er is een tijdje geweest dat de berichten van dagen/weken/maanden terug nog gewijzigd konden worden, maar dat is maar van korte duur geweest.
Misschien omdat sommige bokkers midden in een discussie hun bericht wijzigen ofzo?

Geeeeeeen idee. k vind het fijner als het nog altijd kon...

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 11:39

Dat is om te voorkomen dat berichten van bijvoorbeeld een week geleden aangepast worden. Dat is vaak niet fijn voor de verhaal structuur en de informatie die verloren gaat. Lachen

Als je een dubbelpost hebt gemaakt kun je die direct verwijderen. Lukt dat niet meer kun je TEM'en en dan issie ook zo weg.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 12:08

Mireille schreef:
Dat is om te voorkomen dat berichten van bijvoorbeeld een week geleden aangepast worden. Dat is vaak niet fijn voor de verhaal structuur en de informatie die verloren gaat. Lachen

Ja, dat snap ik. Maar het valt me nu op dat er heel veel mensen zijn die het 'wijzig'-knopje helemaal niet kunnen vinden, en dus voor ieder onbenullig zinnetje een nieuwe post maken. Het klopt wel dat er informatie verloren kan gaan als je een post wijzigt (zeker op zo'n groot forum - dan ziet niemand het meer). Maar als je belangrijke extra informatie hebt, kun je toch alsnog wel een nieuwe post maken? Als het echt iets bijdraagt aan een topic lijkt me dat geen probleem. Het lijkt mij juist beter voor de structuur als er niet heel veel kleine postjes komen met zinnen die niet echt veel toevoegen - die zouden dan beter bij de andere post kunnen staan.

Ik weet dat het niet echt mogelijk is om te eisen om dit onderscheid te maken, maar op zich vind ik het een methode die mij wel bevalt. Het maakt het ook bijvoorbeeld mogelijk om in topics als EA in de beginpost te zeggen wat allemaal al verkocht is, zodat mensen niet het hele topic hoeven door te scrollen om te kijken wat er al verkocht is. Dat zou het overzichtelijker houden.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 13:18

EA is een beetje een ander verhaal. Maar daar wordt aan gewerkt. Lachen

Verder betreft Bokt; als mensen direct nog iets toe willen voegen dan kan dat gewoon. Doen ze dat niet en plaatsen ze gewoon een nieuw bericht dan is dat of gewoon voor de handig of omdat ze gewoon weg niet weten dat het nog aan te passen is.
En ik denk dat het daarin niet uit maakt om de wijzigingstijd langer te maken.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 17:37

Zou het dan niet handig zijn om de beginpost 'eeuwig wijzigbaar' te maken? Mensen lezen vaak nog wel de beginpost, en daar zou alle relevante informatie in kunnen staan, zodat je geen overbodige reacties krijgt én je geen 80 pagina's door hoeft te lezen om de relevante dingen mee te krijgen. Lachen

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 18:40

Lijkt me een heeeel slecht idee. Ik heb het ook op een ander forum, en als mensen willen kunnen ze dus hele topics gaan veranderen! Nee, als je je binnen een uur nog niet gerealiseerd hebt dat je post niet goed was, is het wat mij betreft te laat Knipoog

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 18:43

Je lunt er iets bíj zetten. Een soort moderatoropmerking. Dan moet je de rest van de post niet wijzigen, natuurlijk. Mara ik zou er ook wle op vertrouwen dat de meeste mensen wel eerlijk zijn. Of ben ik dan heel naief?