Ik ben een groot dierenliefhebber en zowel tijdens mijn studie en werk als in mijn vrije tijd ben ik met niets anders bezig. Ik volg nu nog een opleiding dierverzorging BBL niveau-3, welke ik snel afgerond zal hebben (omdat het vrij weinig voorstelt, laten we eerlijk zijn). Ik heb 1,5 jaar op een kinderboerderij gewerkt en ben sinds een paar maanden werkzaam bij Life & Garden in Delft, waar uiteraard de (fantastisch mooi, professionele, en super gezellige

Ik heb dieren altijd dus al leuk gevonden, maar helaas waren ikzelf, mijn moeder en broer vreselijk allergisch. Toch heb ik in die tijd wel dieren gehad, namelijk konijnen die buiten zaten, vogels, en de twee siberische huskies van mijn vader. Paardrijden kon helaas niet, zelfs van de kleren kreeg mijn moeder het vreselijk benauwd. Sinds ik op mezelf woon (3 jaar inmiddels) is dit alles veranderd. Ik vertikte het nog mijn leven aan te passen op een allergie en ben gewoon die opleiding gaan volgen en op de boerderij gaan werken. Na een tijdje flink geploeterd te hebben won ik het van mijn lichaam en ik kan nu zeggen dat de allergie behoorlijk onder controle heb. Op de boerderij verzorgde ik ook dagelijks de pony's en deed grondwerk met ze. Anderhalf jaar geleden heb ik eindelijk toch besloten om 2 keer in de week paardrijlessen te gaan volgen. Western welteverstaan, in verband met de meer relaxte manier van rijden en omgang met paarden (met goede instructie). De sporen en scharenbitten staan me niet aan, en ik maak daar dus ook het liefst zo min mogelijk gebruik van. Gelukkig is dit ook hetgene wat de instructrice (Sarie Schuurman) ons probeert te leren. De lessen bevallen goed maar na je uurtje mag je vrijwel niets meer met het paard en het is dus moeilijk om een band op te bouwen. Ik ben nu dus op zoek naar een verzorgpaard voor 'net dat beetje meer'. Zaterdag zal ik voor het eerst bij iemand langsgaan om te kijken of dat wat is. Een doorgewinterd 'paardenmens' ben ik dus nog niet echt, ik kom eigenlijk pas net kijken. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goedkomt, het voelt goed en ik leer graag.
Ehm....Wát een verhaal

Maargoed, dat ben ik dus