Mijn profiel is niet meer normaal!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Mijn profiel is niet meer normaal!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-02 00:49

Ik ging eens kijken welke berichten ik nou allemaal had geplaatst en toen klikte ik op mijn profiel.

En die is niet meer normaal. De breedte is nu 3 keer zolang geworden en is dus niet meer leesbaar zal ik maar zeggen. Het is niet uitgerekt maargewoon groot geworden. Een heel grote ruimte voor mijn kleine avater.

BIj andere was het normaal maar toen ik nog eens bij mijne ging kijken was het nog steeds zo breed.

Zien jullie dat ook en hoe zou ik het moeten veranderen?

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 01:10

Weet je waardoor dat komt! Ik had dat ook overal waar je zo'n hoog streepje (appastrof had staan zijn allemaal van die irritante ///////////// gekomen die moet je weg halen en dan is alles weer opgelost. Probeer maar eens!

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-02 01:17

Ja, het is weer goed maar wat ik me nu afvraag is: hoe komen die iritante streepjes er dan? Want die heb ik er echt niet zelf gezet!

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 01:19

Ja Bart leg eens uit want dat had ik dus laatst ook al! Overal waar je een apastrof gebruikt had kwammen deze streepjes te staan ////////////////////// of andersom dat weet ik niet precies!

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 11:53

Het waren idd andersomme slashes Haha! \\\\\ dus.

Waar komen ze vandaan? Was een foutje in de profielen. Hmm, beetje technisch verhaal maar als je veranderd in een database doe je iets als:

UPDATE users SET user_personal = 'Dit is een spannend verhaal over BartVB' WHERE username = 'BartVB'

Als ik echter als tekst iets heb als:

Ik heb nog steeds geen foto's in mijn profiel

dan gaat bovenstaande fout. Je krijgt dan namelijk:

UPDATE users SET user_personal = 'Ik heb nog steeds geen foto's in mijn profiel' WHERE username = 'BartVB'

Voor de database is het dan net alsof de tekst voor 'user_personal' het volgende is:

Ik heb nog steeds geen foto

Daarna komt er nog wat tekst waar de database helemaal niets mee kan (s in mijn profiel) en dus gaat het bijwerken van de database fout. Dit is te voorkomen door de ' tekens in de tekst te 'escapen'. Je krijgt dan:

UPDATE users SET user_personal = 'Ik heb nog steeds geen foto\'s in mijn profiel' WHERE username = 'BartVB'

Op die manier weet de database dat de ' in foto's geen afsluiting is van een stuk tekst maar dat het gewoon een losse ' is. Probleem was echter dat die \ er bleef staan als jij je profiel weer ging bewerken. Hierdoor werd:

Ik heb nog steeds geen foto\'s in mijn profiel

Aangeboden wat na escapen dit wordt:

Ik heb nog steeds geen foto\\\'s in mijn profiel

omdat die \ ge-escaped wordt en ook de ' wordt nog een keer ge-escaped.

Vervelende hieraan is dat de hoeveelheid slashes exponentieel groeit. Een ' geeft eerst 1 slash, dan 3 dan 6 dan 12 dan 24 dan 48.. Dat gaat best hard dus Haha!

Maar goed. Dit zou nu allemaal opgelost moeten zijn omdat die slashes niet meer zichtbaar zijn als jij je profiel bijwerkt..

Ik zal kijken of ik het teveel aan slashes even uit de database kan halen.

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 22:53

Ik heb dus ook opeens heel veel van die \\\\\\ in mijn profiel! Maar ik had ze allemaal weggehaald en even later stonden ze er weer?!?!?!! En nu...?

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 23:00

Citaat:
Vervelende hieraan is dat de hoeveelheid slashes exponentieel groeit. Een ' geeft eerst 1 slash, dan 3 dan 6 dan 12 dan 24 dan 48.. Dat gaat best hard dus Haha!


Als je goed gelezen hebt dan staat het er toch echt in!
Laatst bijgewerkt door Dennis v m op 10-12-02 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 16:03

sorry, die computer taal.... Haha!

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 19:43

Sorry dat ik zo reageerde het komt volgens mij namelijk een beetje grof over.

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 13:37

ik had dat ook in het begin en iedere x als ik mijn profiel weer eens ging verbouwen had ik weer die ////////// dat was echt heel erg iritant
nu doet ie het niet meer.

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 16:00

Twinkie schreef:
ik had dat ook in het begin en iedere x als ik mijn profiel weer eens ging verbouwen had ik weer die ////////// dat was echt heel erg iritant
nu doet ie het niet meer.


het was toch \\\\\\\\ in plaats van ////////// zijn verschillend hoor Haha!

leuk verhaal bart, erg intresant en informatief Haha!